Polaris 2019

Jeg som kjører 60/40 on off trail kunne fint hatt en Indy. Men får litt Cat High Country feeling med den lengere tunellen :tdown:
 
Har man hatt uendelig med $, så hadde man hatt en maskin til hver av bruksområdene:)
Enig,jeg tenker å beholde min pro-ride RMK assault nå når den blir utbetalt,det er fortsatt en fantastisk scooter så blir å bygge og modifisere den mer til kun løssnø og skog,å kjøpe en kortbelter i tillegg..xcr eller xc,får se men kjenner jeg trenger en skikkelig løypescooter også nå:)
 
Sist redigert:
Enig,jeg tenker å beholde min pro-ride RMK assault nå når den blir utbetalt,det er fortsatt en fantastisk scooter så blir å bygge og modifisere den mer til kun løssnø og skog,å kjøpe en kortbelter i tillegg..xcr eller xc,får se men kjenner jeg trenger en skikkelig løypescooter også nå:)
Jeg hadde gått for xcr om jeg skulle hatt en løype maskin, mest pga at jeg tror den er mer behagelig i ujevne løyper, men det er no bære mi mening da :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hoigo76
Test kjøringen i Fyresdal blei nesten litt fiasko, 850’an ville nesten ikke starte, og 2 stykk sto bare og ikkje fungerte, di prekte om noe program feil på dei.
Var kun sks’en av di lange som kunne kjøres med, inntil forstillinga forsvant
 
Sist redigert av en moderator:
Prøvde alle scooterne på Ål, ble positivt overraska over 850 SWITCHBACK ASSAULT 144. Syns den var fantastisk morsom på myrene, samtidig som den tok seg greit fram i ganske bratt skogsterreng.
Var kjipt at PRO’en tente feil på fult gasspådrag, hadde likt å fått testa den skikkelig.
 
Test kjøringen i Fyresdal blei nesten litt fiasko, 850’an ville nesten ikke starte, og 2 stykk sto bare og ikkje fungerte, di prekte om noe program feil på dei.
Var kun sks’en av di lange som kunne kjøres med, inntil forstillinga forsvant
Var faktisk 3stk med problemer når jeg var der. Stod en SKS 146" som ikke startet i lastebilen til road showet, så stod det en Pro Rmk 163" ute som ikke gikk pga elektrisk feil, og en SKS 155" tok plugger og var vanskelig og starte, alle var 850. Synd :tdown:

De som fungerte av 850 var vell en Assault 146" og en Indy XC.
 
  • Liker
Reaksjoner: nøkland
Skuffende at 3 av 5 med 850 ikke fungerer. Enig i at det er et dårlig tegn.

Blir spennende å se om de holder når 850 kommer ut til kundene neste sesong.
 
Var faktisk 3stk med problemer når jeg var der. Stod en SKS 146" som ikke startet i lastebilen til road showet, så stod det en Pro Rmk 163" ute som ikke gikk pga elektrisk feil, og en SKS 155" tok plugger og var vanskelig og starte, alle var 850. Synd:tdown:

De som fungerte av 850 var vell en Assault 146" og en Indy XC.
Fikk testet SKS 155 en liten tur, men måtte dra minst 60 ganger før den startet.
Forhandleren skrøyt fælt av den nye titan’en, men jeg syns den virket tungt i skråkjøring og litt vanskelig å manøvrere i tett skog. Ville heller gått for en Lynx Commander 800 av disse to.
Forhandler mente at grunnen til at det var problemer med 850 motorene, var at dem ikke hadde blitt kjørt inn og blitt kjørt altfor hardt fra start...
 
Sist redigert av en moderator:
Har ikke disse motorene såpass avansert motorstyring at motoren beskytter seg selv ved oppstart og innkjøring?
 
Det sies at den leverer ekstra olje og fuel frem til første 6 timer og etter det kun ekstra olje til 18 timer. Etter 6-7 timer så ble min langt friskere og jeg gikk opp 100-200 rpm. Ble rappere og ikke så "lat" pga nesten på nær drukning i olje osv :)
Om dette stemmer med innkjørings program er jeg usikker på, men min ble langt friskere hvertfall etterhvert :D
 
Det er innkjøringsprogram. Ved overhaling skal forhandler gå inn med PC og starte innkjøringssyklus på nytt.
 
Det sies at den leverer ekstra olje og fuel frem til første 6 timer og etter det kun ekstra olje til 18 timer. Etter 6-7 timer så ble min langt friskere og jeg gikk opp 100-200 rpm. Ble rappere og ikke så "lat" pga nesten på nær drukning i olje osv :)
Om dette stemmer med innkjørings program er jeg usikker på, men min ble langt friskere hvertfall etterhvert :D
Hmmm, merket ikke noe til dette på verken min 2017 eller 2018 pro rmk.
 
Foruten at det er idioti uansett burde motorstyring være såpass at den reduserer motorkraften til motoren er temperert slik det er på e-tec. På demoene så tar vel forhandlere/representanter fra Polaris å kjører noen runder selv før de overlater det til kunder?