Polaris 2019

Er det tilfellet at dette er en konsekvens av hard kjøring med lite innkjøring? Da må det jo gjelde alle merker og tidligere årganger. Meget tvilsomt.
 
Er det tilfellet at dette er en konsekvens av hard kjøring med lite innkjøring? Da må det jo gjelde alle merker og tidligere årganger. Meget tvilsomt.
Ikke vert borti eller hørt om slike problemer pga feil innkjøring før, på noen merker eller modeller.
 
Litt synd om denne motoren som polaris kommer med er noe som er forhastet for og ikke tape for mye marked..
 
Screenshot_20180319-204124.png
 
  • Liker
Reaksjoner: 2 brukere
Bare å roe seg helt ned. Husk at dette er prototyper, som forhandlere ikke får tilgang til å gå inn å feilsøke på engang. Er nok ikke ønskelig fra Polaris at deres nyhet har noen utfordringer på promoteringen, men synes å huske at diverse andre leverandører hadde utfordringer under visning av nyutviklingene sine;)
Håper bare de har alle maskinene klare til testing når de kommer i nærheten av meg, med bakgrunn i all skryten denne motoren har fått av mange som har vært så heldig å få prøve den:)

Her gledes!!
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet medlem 1398
Prototyper bør også fungere, det er di som gjør grunnlaget for en eventuel kjøper. Det sies jo at dem er testet i noen år nå, da bør det ikke eksistere så mye feil på prototypen som er rundt på visning. Men var å prøvde Ski doo 2015, der hadde di begrenset toppturtallat på demo maskinene, fikk ikke så lyst på en slik da for å si det sånn.
 
Prototyper bør også fungere, det er di som gjør grunnlaget for en eventuel kjøper. Det sies jo at dem er testet i noen år nå, da bør det ikke eksistere så mye feil på prototypen som er rundt på visning. Men var å prøvde Ski doo 2015, der hadde di begrenset toppturtallat på demo maskinene, fikk ikke så lyst på en slik da for å si det sånn.
Det er veldig sant det du sier, men samtidig en gjenganger
 
For noe søppel, synes polaris burde slutte å produsere skutere. Og brp det samme. Og cat/yamaha. Burde forby skuter totalt. Og sende dere sutrekuker til syden for å selge pølser å gå på rulleski !
Er vel ikke så mye nytt at demo/prototyper har problemer. Brp har hatt den 850 i hva, 10 år nå, og likevel plages under testkjøring hvert år!! Samme med cat. Er bare å finne seg i det. Det positive er at de jobber hele tiden med å løse problemer. Alle produsenter. Så blir det bra til slutt, og de fleste er glad å fornøyd :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Powderfreak
Prototyper bør også fungere, det er di som gjør grunnlaget for en eventuel kjøper. Det sies jo at dem er testet i noen år nå, da bør det ikke eksistere så mye feil på prototypen som er rundt på visning. Men var å prøvde Ski doo 2015, der hadde di begrenset toppturtallat på demo maskinene, fikk ikke så lyst på en slik da for å si det sånn.

Prototyper bør også fungere, det er di som gjør grunnlaget for en eventuel kjøper. Enig, hva annet skal kjøper forholde seg til? Bestille nå og håpe at de klarer å finne alle feilene frem til scooteren blir produsert? Den kjøperen er i alle fall ikke meg!
 
Regner sterkt med at Polaris har full kontroll på motorstyring/map.både pro ride og axys har hatt bra mappen så ser ikke for meg at det skal bli verre på nye 850.mye svartmaling og sutring her over en skuter de færreste har prøvd.er jo masse på motor og elektronikk siden som er klare forbedringer ifra tidligere modeller,bla. Tps.se heller på YouTube videoer hvor de virkelig tester 850 enn å dra raske beslutninger om at dette er søppel basert på noen demo modeller.
 
Rett meg om jeg tar feil, men Polaris hadde jo feil med motorstyringa/mappen i flere år på cfi ene før de fikk det i orden. Ta f.eks en dragon 800, ingen som vil kjøpe den pga ryktet. Ser ut som dette til en viss grad i allefall gjentar seg.
 
  • Liker
Reaksjoner: t-trim
Rett meg om jeg tar feil, men Polaris hadde jo feil med motorstyringa/mappen i flere år på cfi ene før de fikk det i orden. Ta f.eks en dragon 800, ingen som vil kjøpe den pga ryktet. Ser ut som dette til en viss grad i allefall gjentar seg.
Nå er du 10 år tilbake i tid og trekker slutninger deretter,så retter litt på deg.har ikke kjennskap til 850,og det trur jeg de aller fleste her på forumet har felles.noen har vært heldige å fått prøve de.regner uansett med at Polaris har de oppe å går vel så bra som Axys til neste sesong
 
Du trekker slutninger frem i tid ser det ut som, jeg er bare redd historen gjentar seg. Altså, mener du virkelig at en kunde skulle satse 100% på at de på noen måneder (utenfor sesongen) klarer å fikse alle problemer til de settes ut i produksjon? Jeg ville ha vært litt avventende til det, men det er meg.
 
Synes det er vell tidlig å dømme motoren nord og ned, men skal si meg enig i skepsisen som oppstår når modellene på prøvekjøring ikke fungerer slik de skal.

Er det bare de norske demoscootrene som er plaget? Eller er det problemer ellers i Skandinavia og USA? Noen som har hørt eller lest noe?
 
Du trekker slutninger frem i tid ser det ut som, jeg er bare redd historen gjentar seg. Altså, mener du virkelig at en kunde skulle satse 100% på at de på noen måneder (utenfor sesongen) klarer å fikse alle problemer til de settes ut i produksjon? Jeg ville ha vært litt avventende til det, men det er meg.
Så du mener oppriktig at glasset er halvt tomt istedenfor halvt fullt?skjønner bare ikke at de skal kunne gå tilbake i tid å bli dårligere enn axys som funker veldig bra basert på noen prototyper/demomaskiner som har blitt hora rundt med i Skandinavia?se nå litt på YouTube heller og si at de fungerer dårlig i høyden med mye snø.skjønner at du er skeptisk siden du ikke har beveget deg bort ifra rødtopp enda.er jo mye som kan gå galt med f.eks eksosventiler,innsprøyting,El revers og Tps,men får jo ikke kjøpt ny skuter idag uten det
 
Glasset er definitivt halvtomt, og i dette tilfellet mindre enn halvtomt, når du står der og skal svi av 170 000, og vidunderet ikke vil starte engang.. Hjelper jo ikke med fancy motor om utførelsen ikke er deretter. Det ser jo ut til at polaris har fått til 800 motoren nå, så de er jo ikke risikabelt å kjøpe, jeg kunne ha tenkt meg det om jeg fikk den billig. Javisst kan mye gå galt på demoer, men de to siste demoene til BRP jeg har vært på har alt virka knirkefritt så vidt jeg kunne se. Okei, hva sier det meg om noen håndlagde prototyper går finfint på youtube, når maskinen du har foran deg er kake? Husk at det er en del som fungerer før produksjon, men når maskinene kommer ut så virker de ikke så bra, igjen, utførelse. Utførelse på denne 850 en viker jo ikke å være noe å skryte av foreløpig. Om jeg tror de klarer å fikse alt dette til produksjonsstart? Neppe. Tipper det er noen som har ski doo som kunne tenke seg å hoppe over pga reimer som holder bedre og bedre chassis og dårlig utførelse av brp på enkelte ting, men som nå blir skremt tilbake til ski doo. Igjen, jeg setter ikke 170 000 på at fabrikken får fiksa alt og jeg får en problemfri sesong på en av polaris sine 850er. Jeg kan ta feil, men det er mine penger og min risiko. Ville jo ikke vært første gang noen (uansett merke) har opplevd at doningen står store deler av sesongen på verksted og taper seg i verdi. Vis meg noe som fungerer, så kanskje. Kanskje man heller skulle ha prøvd de til jul igjen?
 
  • Liker
Reaksjoner: AC M8 Tom
Så du mener oppriktig at glasset er halvt tomt istedenfor halvt fullt?skjønner bare ikke at de skal kunne gå tilbake i tid å bli dårligere enn axys som funker veldig bra basert på noen prototyper/demomaskiner som har blitt hora rundt med i Skandinavia?se nå litt på YouTube heller og si at de fungerer dårlig i høyden med mye snø.skjønner at du er skeptisk siden du ikke har beveget deg bort ifra rødtopp enda.er jo mye som kan gå galt med f.eks eksosventiler,innsprøyting,El revers og Tps,men får jo ikke kjøpt ny skuter idag uten det
Selfølgelig kan det skje at di går tilbake i tid, se bare på BRP (mitt syn på saken) di har hatt maskiner som har fungert relativt bra helt til 850 kom, no har mange problem med reimer som eksploderer på grunn av diverse ting. Selfølgelig så er ikke et produkt helt problemfritt, men viss 850 til polaris er testet over lengre tid, så skulle det vere rart om dem ikke klarte å komme med et relativt problemfritt demoprodukt. Også kan jeg tillføye at jeg er ikke merkefanatikker, når jeg blir trygg på polaris igjenn så kan det fort bli kjøpt en.
 
  • Liker
Reaksjoner: norskamerikaneren
Djeez. Hva er greia med denne svertekampanjen? Er det misunnelsen som rår, eller er folk redd for at larrisn skal fungere bedre enn deres egen maskin?
Bestiller min nye 850 imorgen den dag, og jeg regner med jeg blir like fornøyd med den som jeg har vært med mine tidligere maskiner IQ rmk, proride assault og axys 800 sks
 
  • Liker
Reaksjoner: lucas9020
Kan heller ikkje si eg er bekymret :p har verdens beste forhandler som finner ein løsning om noe skulle skje. Er jo ikkje brp å deler ut ny reim å tror problemet er fikset.
 
Veit å det at brp har hatt en del reimproblem opp igjennom, men kan ikke huske at problemet har vert dekselfester eller mulig vobble variatorer tidligere.

Hadde jeg vert misunnelig så hadde jeg ikke kjørt en M8 fra 2010 i dag, denne har jeg foreløbig ikke hatt EL feil eller motorfeil på enda etter 6000 km. Men variatorer og DD er ikke av det beste, men har ikke hadd nevneverdige problem der heller. Derfor er ikke denne bytta ut med noe nytt. Hadde polaris før da dem hadde scootera som varte rundt 7000 km før dem kvelda, nesten problemfrie 7000 km også. Skulle gjerne hatt polaris igjenn, men det blir når jeg kan stole på dem igjenn. Ikke for å vere kritisk, har kompiser som har mange problemfrie KM på 2011-2013 polaris også, så det finnes brae utgaver også:)
 
Skjønner godt skepsisen, føler man må være bra merkefanatiker for å ikke være skeptisk.. hadde det vært snakk om én maskin, ok, men nesten alle på demoen?? Det får være måte på tilfeldigheter. Elsker chassiset og var neesten på vei til banken.. men nei, noen andre får ta seg av førsteårstestingen. En pro rmk er faktisk 180 flis @norskamerikaneren og jeg er helt enig, da bør det jaggu funke. Begrenset hvor mange fine helger man får iløp av en vinter så det hjelper ikke hvor behjelpelig og flink forhandleren er (min er helt konge) når sola skinner og du må kjøre madshus...
 
Har Polaris kommet med ennå en ny motor...? Ser det nevnes en 850....har bare fått med meg at de har kommet med en 840 jeg. Men de har altså kommet med en til...? :rolleyes:
 
Nå nå gutter. Er ganske sikker på at det vi ser av problemer nå sikkert lar seg løse til sesongen starter. Motoren i seg selv er vel såpass lik 800 motoren at jeg tviler på at det er snakk om veldig kompliserte feil som har dukket opp. Gi de noen mnd så er nok det meste på plass.
 
  • Liker
Reaksjoner: lucas9020
Nå nå gutter. Er ganske sikker på at det vi ser av problemer nå sikkert lar seg løse til sesongen starter. Motoren i seg selv er vel såpass lik 800 motoren at jeg tviler på at det er snakk om veldig kompliserte feil som har dukket opp. Gi de noen mnd så er nok det meste på plass.
Får håpe du har rett. Men du kan også snu det, om motoren er såpass lik 800 som er i dag burde det vel heller ikke være så mange problemer?
 
Prøvde ProRMK 155 med quickdrive. Veldig kvikk og fin respons i motoren. Blir nok å bestille seg en slik en for min del i allefall. :)
 
@tvec

Vil bare poengtere at det er fortsatt Axys chassis. Ser at du skriver at "den nye" polarisen kommer til å bli like god som tidligere Axys. Det er fortsatt samme chassis, altså en Axys med ny motor :) Det du mener er at 850 Patriot motoren kommer til å bli like holdbar som 800 Liberty motoren.
 
@tvec

Vil bare poengtere at det er fortsatt Axys chassis. Ser at du skriver at "den nye" polarisen kommer til å bli like god som tidligere Axys. Det er fortsatt samme chassis, altså en Axys med ny motor :) Det du mener er at 850 Patriot motoren kommer til å bli like holdbar som 800 Liberty motoren.
Selvsagt, er vek verdt å nevne at bulkhead er så forskjellige på de at 850 ikke passer i 800 og vice versa