Polaris 2019

MHP

Steile entusiast
25 Feb 2014
3.400
1.812
Hammerfest
Siden det allerede er laget en "Ski Doo 2019" tråd får vel jeg ta ansvar og lage en Polaris 2019 tråd.

Har ikke rukket å spekulere så mye i neste års modeller, men for tror ikke vi ser noe spektakulært neste sesong. Ser for meg noe oppdateringer/ forbedringer på dagens modeller, noe nytt utstyr og kanskje noe nytt de vil teste ut på Pro RMK. Kan se for meg at de kanskje går til 36" forstilling etterhvert.
 
Hadde ikke vært dumt om dem kommer med 36" forstilling, men jeg tror polaris beholder 39" forstilling på sine dyp snø maskiner så ettermarkeds produsenter kan levere noe som kan forbedre maskinene, og det gjør dem vel for å være snill :) men dem kommer kanskje med et par oppgraderinger på kjølesystem og muligens noen hk mere på 800ccm og selvfølgelig mindre vekt :)
 
Tør vedde på at vi vil se en RMK 146" med det rette oppsettet vs SKS 146" med løype setet, tank og geometri
 
  • Liker
Reaksjoner: MHP
Trur ikke polaris lar vær å gå til 36" bare for å være snill med ettermarkede, men for at 39" funker bra og maskinene er lett å håndtere selv med litt breiere forstilling enn konkurentene. Men tror på et punk kommer de til å gå smalere de også. ;)

En ting man kan si nesten helt sikkert er at det nye serie 5,2 belte som skal komme på SKS 146" vil dukke opp på 155" utgaven av SKS også.
 
  • Liker
Reaksjoner: systom
Hadde vært tøfft med en 600RR og kanskje Indy 800 i Axys. Har liten tru på noe Pro RMK 146 før vi får noe nytt chassie.
 
Mye mulig jeg er på bærtur, men hva skal man egentle med en rmk i 146" utførelse når man har sks i 146" ? En liten pling & en plong på en sks så har man plutselig en "rmk" i 146" ?!? :hmm:

Tanken er vel at man skal ha en maskin i 146" lengde med quickdrive og et belte med litt høyere kammer, kanskje et 146" serie 6 belte. Er jo populært med to meget identiske maskiner men det lille som gjør det store forskjellen, men har liten tro på at det kommer enda en 146" variant så fort. Trur heller det blir produsert fler SKS146" og kanskje man får noen flere varianter av den. Kanskje en LE og en standard.
 
For å få en SKS 146 til å bli RMK kreves det MYE mer en pling og en plong.

Det er annet triangel, fotbrønner er helt annerledes, styrestammen må byttes og det er langt mer arbeid før man kan sette i styrestamme, tank og sete osv fra RMK modeller :) Dette er blitt fortalt av en Polaris mekaniker
 
Tanken er vel at man skal ha en maskin i 146" lengde med quickdrive og et belte med litt høyere kammer, kanskje et 146" serie 6 belte. Er jo populært med to meget identiske maskiner men det lille som gjør det store forskjellen, men har liten tro på at det kommer enda en 146" variant så fort. Trur heller det blir produsert fler SKS146" og kanskje man får noen flere varianter av den. Kanskje en LE og en standard.
Du har nok rett i det, tviler litt jeg også, men det blir spennende å se :) serie 6 belte? Hva vil det si ?
 
Du har nok rett i det, tviler litt jeg også, men det blir spennende å se :) serie 6 belte? Hva vil det si ?

Serie 6 er navnet på det nye belte med 66 mm kammer som kommer på Pro RMK og noen SKS.

For å få en SKS 146 til å bli RMK kreves det MYE mer en pling og en plong.

Det er annet triangel, fotbrønner er helt annerledes, styrestammen må byttes og det er langt mer arbeid før man kan sette i styrestamme, tank og sete osv fra RMK modeller :) Dette er blitt fortalt av en Polaris mekaniker

Skal du ha en SKS 146 til å bli en Pro RMK håper jeg du er glad i å skru. Kjedekassa er på axys en del av frontramma og ikke bare en girkasse boltet fast slik som på eldre modeller. Du må bytte overstruktur, stigbrett (155" stigbrett passer ikke på 146" ramma, så der må det modifiseres eller eventuelt brukes skinz shorty boards), sete og tank. SKS146 har elektronisk tankmåler så vet ikke om du får noe feilkoder om du kobler den bort. Skal du fjerne frontkjøleren må du bytte den ut med plate fra Pro RMK, og da må det byttes uttak på termostaten. Skulle jeg bygget kort rmk ville jeg ha brukt bukker fra Pro og fått ice age til å lage justom rails for å få samme geometri med kortere vanger. Da har du det jeg kommer på i farta. ;)
 
Ja er langt lettere å bygge Pro 146 av en Pro enn av 146. Trudde 146 hadde klassisk tankmåler slik Pro osv?
 
Hva med en 250 Axys swichback assault til junior, som et motsvar til det Yamacat kom med i år. (Zr200)
Noen som har hørt noe?
 
Han egentlig tenke meg at polaris vil prøve å komme med noe lignende ski doo sin shot starter
 
For å få en SKS 146 til å bli RMK kreves det MYE mer en pling og en plong.

Det er annet triangel, fotbrønner er helt annerledes, styrestammen må byttes og det er langt mer arbeid før man kan sette i styrestamme, tank og sete osv fra RMK modeller :) Dette er blitt fortalt av en Polaris mekaniker

Sks er jo heller ingen sks egentli :) er vell mer en switchback assault med smal forstilling men det er min mening :)
 
Smalere forstilling, annen deling på drivhjul, grovere belte og lavere giring er vell det som skiller mest :)
 
Sks er jo heller ingen sks egentli :) er vell mer en switchback assault med smal forstilling men det er min mening :)

SWB assault er satt opp for å være en 50/50 (eller 100/100 som mange sier) løype/løssnø scooter mens sks er satt opp for å være mer rettet moubtainkjøring og pudderlek. De er veldig lik, men små forskjeller gjør hele den store forskjellen. ;)
 
Helsikken der kom du før meg med Polaris 2019 tråden, @MHP :D Hehe

Jeg har et håp om at de kommer med lignende som Doo sin shot-starter som nevnt over :) Virker jo som et genialt system.
Ellers så har jeg ikke tro på at de kommer med noe annet enn oppgraderinger på svakheter og sykdom som har vært på tidligere Axys-modeller, noe nytt ekstrautstyr og bold new graphics.

Og det er vel egentlig greit for meg, for Axys virker jo å ha vært en stor suksess så langt, sett bort fra mindre problemer :)
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Powderfreak og MHP
Shot er sikkert beskyttet på alle bauer og kantet pluss at shot krever at motoren er enormt lettstartet som nesten bare DI kan gi. Kanskje Polaris burde begynne å tenke på DI snart?
 
  • Liker
Reaksjoner: Reimkiller'n
Direct injection i motsetning til semi direct injection som Polaris og AC enda holder på med.
 
Så klart, alt må utvikles og sånt tar jo tid, sånn var det med EFI og etter hvert SDI også men man kommer jo ikke videre ved å ikke gjøre noe.
 
SWB assault er satt opp for å være en 50/50 (eller 100/100 som mange sier) løype/løssnø scooter mens sks er satt opp for å være mer rettet moubtainkjøring og pudderlek. De er veldig lik, men små forskjeller gjør hele den store forskjellen. ;)

Så sant så sant. Men det eg ville fram til er at det er flere likhetstrekk mellom sks 146 og sw assault enn sks 155 og 146
 
  • Liker
Reaksjoner: Powderfreak og MHP
Shot er sikkert beskyttet på alle bauer og kantet pluss at shot krever at motoren er enormt lettstartet som nesten bare DI kan gi. Kanskje Polaris burde begynne å tenke på DI snart?

Er vell i tillegg bare doo som har nok spenning til å klare dette opplegget. Men håper så klart at polaris kommer med noe a samme opplegget.
 
Må bare fyre litt oppunder "Smaug1" sitt innlegg her, det er vel på høy tid at polaris til 2019 snart skal kunne komme med en motor som i det minste kan matche E-tec800R som kom i 2011...! Polaris er langt fremme med mye de, men på maskinist henger de dessverre etter, langt etter..! :hmm:
 
  • Haha!!!
Reaksjoner: t76
Må bare fyre litt oppunder "Smaug1" sitt innlegg her, det er vel på høy tid at polaris til 2019 snart skal kunne komme med en motor som i det minste kan matche E-tec800R som kom i 2011...! Polaris er langt fremme med mye de, men på maskinist henger de dessverre etter, langt etter..! :hmm:

Hva akkurat er det Polaris ikke henger med på motormessig tenker du?
 
Må bare fyre litt oppunder "Smaug1" sitt innlegg her, det er vel på høy tid at polaris til 2019 snart skal kunne komme med en motor som i det minste kan matche E-tec800R som kom i 2011...! Polaris er langt fremme med mye de, men på maskinist henger de dessverre etter, langt etter..! :hmm:
Nå skal det sies at Ski doo kjørte vel forgasser frem til de kjøpte Evinrude som hadde hele utviklingen av E-tec fra sin tidligere DI?:rolleyes: ( som dog er et mye større marked enn snøscootere og firehjulinger)

E-tec er et tøft system! Motorene til Polaris er vel mer eller mindre identisk idag som når CFi ble lansert i 2005! kjedelig på motorfronten...
 
Nå skal det sies at Ski doo kjørte vel forgasser frem til de kjøpte Evinrude som hadde hele utviklingen av E-tec fra sin tidligere DI?:rolleyes: ( som dog er et mye større marked enn snøscootere og firehjulinger)

E-tec er et tøft system! Motorene til Polaris er vel mer eller mindre identisk idag som når CFi ble lansert i 2005! kjedelig på motorfronten...
Tja, de hadde jo SDI en stund i mellom forgassere og etec?