LYNX 2018 - tråden

brp i muonio fiksa en bushfix så no kan eg kjøre i snøen igjen
bare så synd man blir litt skeptisk til å kjøre så hardt når sånt skjer.

noen meninger om hvor langt man burde kjøre inn ny reim?
 
De varer ikke lenge nok til at det spiller noe rolle hvordan du kjører de inn. Jeg gidder ikke å bruke mye tid på det i allefall.
 
Misforstå meg rett, jeg gir ikke full guffe straks etter reimbytte men jeg kjører ikke reima inn i nærheten så nøye som jeg har gjort tidligere. Den første reima ble kjørt inn veldig nøye, mye pga føre som var tidligere i vinter uten at det hjalp noe men nå gidder jeg ikke å bruke mye tid på det ellers blir det jo ikke noe morrokjøring I det hele tatt.
 
skjønner.

men ett annet spm. når eg kjøre ut av løypa i snøen og får motstand så vibrerer scooteren no e jævlig. virker som det kommer fra belte/understellet.
noen som har vært borti det?
 
Min gjør det også. Tipper det er beltet som treffer meiene i en ganske skarp vinkel. Ser 19 modellene har fått løpehjul i fronten av meiene. Bare å gi litt guffen så blir det borte.
 
Jeg tok 3 reimer på summit 154 18 modell på 150 mil i vinter. Disse eksploderte, da jeg kun hadde halv gass eller mindre i løs snø.
I dag prøvde jeg på trass og ha full speed i 1-2 mil. Da mener jeg flat pedal og 8100rpm. Da gikk ikke reima. Og ellers iløpet av påska prøvd og kjøre hardt, men null reimspreng, nå er det skarfrøre også velogmerke.
Så virker som det er en kombinasjon av løs snø og gass av og på, som gjør det at reima eksploderer.
 
  • Liker
Reaksjoner: fgyoib
okey.. ja blir borte med mer gasspådrag.
får bare håpe d ikke er noe mer alvorlig som er påtur å ryke.

å noen som vet hvor denne her hører til?
den dukket opp i posen som jeg samlet reimrestene igår.
20180329_200053.jpg
 
Er den stor? Er vel kanskje fortsatt o-ring mellom innsuget og luftfilter boksen som bruker å sprekke å ramle bort. Gjør minimalt med nytte.
 
Den skal vel være i mellom støttestag og tennpluggkabler. For å holde disse bort fra gnag mot injektorene.
 
å vis du hører så er det en metallisk lyd når jeg gir gass og når jeg stopper. skal det være?
har ikke hørt den før. kjørt 1300km nå.

 
Kjørte inn reima i 4-5mil når jeg kjøpte scooteren min, dvs org reima som enda står på. Tror nok jeg ville ha gjort det samme uansett hvilken scooter jeg evt skulle komme til å eie. Er forøvrig en fin artikkel i siste «Snø Skoter tidningen» om variator og reim. Side 2 av 2.
598AE579-D5DA-4705-91F4-E9C309091A42.jpeg
 
Sist redigert:
Eg har stramma reima opp, men den går i tusen biter alikavell etter 1 mil. Så er ikke enig med at det hjelper noe veldig og stramme opp. Vet om flere som har vert nøye med dette, men alikavell ender opp med reimspreng...
 
Eg har stramma reima opp, men den går i tusen biter alikavell etter 1 mil. Så er ikke enig med at det hjelper noe veldig og stramme opp. Vet om flere som har vert nøye med dette, men alikavell ender opp med reimspreng...
Går det an å bytte til bedre motorfester på din? Har du forsterket sekundærfestet slik at det ikke beveger på seg?
 
Putt på RS fester.. om det passer. Dem er stiv. Blir nokk mere vib i styret på tomgang. Kommer vel nye stivere fester på oppgradering snart.
 
  • Liker
Reaksjoner: norskamerikaneren
Kan det hende at reimen tar borti denne når variatoren utvider seg? Det ser ut som at det er forsøkt slipt vekk med vilje. Men jeg vet ikke om det er nok. Ligger bak under sekundær variatoren.
20180331_120544.jpg
20180331_120608.jpg
 
Går det an å bytte til bedre motorfester på din? Har du forsterket sekundærfestet slik at det ikke beveger på seg?
Joda funker sikkert det, men jeg har litt på trass ikke tenkt at jeg skal ikke røre en skrue men forhandler skal fikse dette.
Ellers har jeg kjørt med mange som passer på at reima ligger fint i variator men de tar også reimer, eller alle tok reimer i Jan og feb da der var sinnsykt med pudder mens nå tar ingen da det er betong føre..
 
Joda funker sikkert det, men jeg har litt på trass ikke tenkt at jeg skal ikke røre en skrue men forhandler skal fikse dette.
Ellers har jeg kjørt med mange som passer på at reima ligger fint i variator men de tar også reimer, eller alle tok reimer i Jan og feb da der var sinnsykt med pudder mens nå tar ingen da det er betong føre..
Helt enig, dette er ikke noe forbruker skal fikse. Man kjøper et produkt til 170-180000 og da skal det funke. Er forhandleren seriøs så tar dem tak i saken
 
Har kjørt 900 km med min X-trim RE nu. Kjøre enda på orginal reim.
På gutten sin BD RE forsvant reim forbruket (15 reimer ca på 1600 km)når det ble montert forsterka motorfester og Summit giring i kjedekassa. Han kjøre å på Ultimax reim nu.