LYNX 2018 - tråden

Æ mått monter 53t nede på min bd re før å berge påska mi sia dæm ikje hadde kjede til 49t dreve.. fyfan før en kjedelig scooter det blei, æ ska ha den gamle giringa på fort som fy!
 
Har kjørt 900 km med min X-trim RE nu. Kjøre enda på orginal reim.
På gutten sin BD RE forsvant reim forbruket (15 reimer ca på 1600 km)når det ble montert forsterka motorfester og Summit giring i kjedekassa. Han kjøre å på Ultimax reim nu.
Har stor tro på bedre motorfeste ja. Clutchingen er ikke god den heller men jeg har vel landet på at bare bedre clutching er ikke nok og sannsynligvis ikke den egentlige årsaken til reimhavari vi ser.
 
  • Liker
Reaksjoner: norskamerikaneren
SHR967A (3"summit, turbo)
SHR990B2 (2.5" summit, renegade, turbo)
SHR CMT (MXZ)

3 profiles to cover ALL sleds from sea level AK to the top of CO with IN sled tuning and tools supplied...

3 QRS and Pdrive springs to match ALL riders...

optional helix for 3" track sleds, turbos...

SHR solid motor mount shim (keeps motor is place)...

SHR QRS shim kit (to put secondary in the right place)...

sled/rider specific gearing...

chassis recomendations...

venting recomendations...

3 seasons with the Pdrive, 2 seasons with NA 850 and turbo 850...

pretty sure I can help with your sled-BJ
__________________

Sledhead Racing
PERFORMANCE MOUNTAIN/TRAIL SNOWMOBILE SHOP
CERT. DOO TECH.
CERT. POO TECH.
612-718-3861


SHR860R/880R(etec) -pump gas BB trail motors (800R REV/XP/XM/XS)
"Best BB sled I have ever ridden"
SHR850R/SHR921R, MPI turbos, SHR Adjustable Pdrive weights
SHR has your GEN4 dialed!
 
Har ikke kjørt SHR i min summit 850. Enda.. "det kommer" men har kjørt det i min 13 xm summit 800etec. Å der kjørte jeg 2000+km på samme reim..
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK
Har ikke kjørt SHR i min summit 850. Enda.. "det kommer" men har kjørt det i min 13 xm summit 800etec. Å der kjørte jeg 2000+km på samme reim..

Da har kanskje SHR knekt koden på variator problemet til ski doo og lynx 850 modeller, vist det fungerte så bra på XM chassiset :thumb: håper virkelig at noen klarer å få orden på variatoroppsett til G4 chassiset, da det er surt å betale 180xxx kr for en scooter som spiser reimer til frokost, lunsj og middag :(
 
SHR solid motor mount shim (keeps motor is place)...

SHR QRS shim kit (to put secondary in the right place)...

sled/rider specific gearing...

De her tingan som burde være første pri.
 
Han har løst koden for lenge siden.. han var vel av di første som sa at motorfesten gir etter.. sekunder måtte shimses. Sekunderfjær er søppel.. må ha mere kald luft inn. Bare å lese på dootalk
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK
Ser dere nevner Big John ved Sled Head Racing.

Utrolig bra produkter og kundeservice! Vi kjører deres variatorkit i 850 med turbo. Aldrig tatt en reim!
 
Noen som vet med 100% sikkerhet kordan drev som står i X-trim 850 m/59 mm belte.
Skal skjære belte ned til ca 50 mm å ønsker å gire den om.
 
21-51 iflg min forhandler hvis den er nedgiret ifbm kampanjen. 23-51 hvis den er urørt.
 
Står 23-45/51 på delekatalogen, det er vell pga man kan ha 44 og 59mm kam belte?
 

Vedlegg

  • Screenshot_20180404-183634.png
    Screenshot_20180404-183634.png
    462 KB · Sett: 53
  • Screenshot_20180404-183615.png
    Screenshot_20180404-183615.png
    442,8 KB · Sett: 51
Ja stemmer vel det der. Synes selv det er alt for lavt giret. 23-51 virket ok men 21-51 er ikke helt det samme. Mister den hysteriske 850 kraften.
 
min er inne hos forhandler no. håper ikke dem girer min ned..

mister man garanti om man girer tilbake selv?
Mister vel ikke fullstendig men det blir nok vanskeligere å argumentere for at fabrikken skal dekke alt hvis man ikke er villig til å la fabrikken komme med løsninger. Jeg spurte om å få tilbake den giringen jeg hadde og fikk beskjed om at det ville være problematisk pga garanti selv om forhandler er fullt klar over at nedgiringen ikke løser noe.
 
Kor det går med lynx boondocker re 850 gjenge?:) nån som har funne nåkka oppsett som ikke tar reime?
Har vært inne me min å fått skifta motorfeste og helix, men reimen sprenges 1 ette 1 :nerve:
 
Sjekk linjering mellom prim å sek. Noen har virkelig vert på bærtur. Hvordan er giring? Kjører du mye på overdrive?
 
Vente på nye motorfesta og shims til min no.. meeen har kjørt sikkert 400km på 391 reima no! 531 reimen holdt 50km så va dæm slitt og det kom tråda ut av dæm..