LYNX 2018 - tråden

lik om ikke bedre enn summit 850. Med 3" belte vel å merke. bruker isriverne i harde løyper og funker bra det, men hvis ikke er det bare litt på utsida av løypa og da kjøles den veldig fort ned igjen.
så den funke greit i løyper? tenke hvis foreldrene min skal låne å kjøre langtur langs løypa på hardt føre
 
Ok freeride 15 hadd kun nånn stabba som steig med temperaturen
På Ski-Doo har det vært en tilleggsfunksjon man måtte betale 1200 spenn for å få(da får man også utetemperatur) men Lynx har hatt digital motortemp siden 2015.
 
Einaste måten å få brukbart lys på Lynxen er å montere ekstralys er mi meining. Prøva med eit LED-kit, men reflektoren var ikkje veldig klar for det. Men med Rigid SR6 Spot på styret så blei det ikkje farleg å kjøre om kvelden :cool: %dZaqQ1wSoi2Y5SBuuIljw.jpg Vj9JuWbHTX+gHrOG8XwL9A.jpg Ba2zAEzwT0+sumc0OhhPRA.jpg
 
Noen som har prøvd denne typen led lys på lynx bd eller ds?:)
Har bare prøve montert å det virka som det var utrulig bra lys av den typen.
 

Vedlegg

  • 20180221_204108.jpg
    20180221_204108.jpg
    151,3 KB · Sett: 152
  • 20180221_203403.jpg
    20180221_203403.jpg
    167,4 KB · Sett: 159
Jeg har PIAA H13 LED på min. Er bilde av det på pimp tråden min. Har ikke sett noen annen LED som jeg kan sammenligne med men sammenlignet med originale H13 halogen så synes jeg ikke LED lyser mer(lengre) men de gir et bra lysbilde og fungerer ellers helt utmerket. Ser fresh ut og PIAA kvaliteten er jo upåklagelig.
 
  • Liker
Reaksjoner: pink_edition
Var noen her som spurte på tirsdagen om hvordan kjølingen er på Boondocker DS på hardt føre. Var ikke så mye svar der, en eller to personer var det vel. Er det ingen flere som har erfaringer om dette å dele? Jeg selv tenker på en slik modell. Men jeg er skeptisk til kjølingen. Må man sitte konstant å følge med på motortemp ved kjøring på hardt føre? Eller går det såppas greit at man ikke trenger å svette av nervøsitet ved lengre tur på hardt underlag? Nå tenker jeg selvfølgelig med isrivere også montert.
 
  • Liker
Reaksjoner: mathias holst
Var noen her som spurte på tirsdagen om hvordan kjølingen er på Boondocker DS på hardt føre. Var ikke så mye svar der, en eller to personer var det vel. Er det ingen flere som har erfaringer om dette å dele? Jeg selv tenker på en slik modell. Men jeg er skeptisk til kjølingen. Må man sitte konstant å følge med på motortemp ved kjøring på hardt føre? Eller går det såppas greit at man ikke trenger å svette av nervøsitet ved lengre tur på hardt underlag? Nå tenker jeg selvfølgelig med isrivere også montert.

Ikke noe problem på 154 Summit 850 iallefall!
 
Var noen her som spurte på tirsdagen om hvordan kjølingen er på Boondocker DS på hardt føre. Var ikke så mye svar der, en eller to personer var det vel. Er det ingen flere som har erfaringer om dette å dele? Jeg selv tenker på en slik modell. Men jeg er skeptisk til kjølingen. Må man sitte konstant å følge med på motortemp ved kjøring på hardt føre? Eller går det såppas greit at man ikke trenger å svette av nervøsitet ved lengre tur på hardt underlag? Nå tenker jeg selvfølgelig med isrivere også montert.

Eg kjører ein Boondocker DS og har ikkje hatt problem med at den blir for varm etter hard løype eller vegkjøring. Når eg føler tempen er på veg opp så er det bare å få kjørd inn litt sno, men eg sitt aldri å følger med på temperaturen.
 
Jeg fulgte godt med på temperaturen på freeride 18 over nesten isete føre. Med isrivere over 14km så blei motoren maks 74 grader. Fant og noen snøflekker og motoren falt raskt ned til 50 grader. Synes BRP har fiksa veldig god kjøling til mountain scooterene sine:)
 
Flere som har slitt med at klokka ikke går riktig etter kort tid? Legger merke til at på denne scooteren må man trykke to ganger for start hvis den har stått en stund. Første gangen for å "slå på tenning" virker det som og andre gang for start. Har scooteren stått i kort tid er det nok med et trykk. Lurer på om det er her det blir krøll for klokka?
 
Har fått tlf fra forhandler i dag, om at skutern skal inn å få nytt variator oppsett, nye motorfesta og oppgiring. Skulle egenklig gires enda mer ned, men da nekta æ, så den blir girt opp litt. Så blir spennanes å se :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Reimkiller'n
Gire opp ja...hmmmm. Ba pent om å få tilbake original giring men det var problematisk pga videre garanti opp mot fabrikk. Er det kanskje kommet en vettug løsning som fikser problemet?
 
Gire opp ja...hmmmm. Ba pent om å få tilbake original giring men det var problematisk pga videre garanti opp mot fabrikk. Er det kanskje kommet en vettug løsning som fikser problemet?
Ingen problemer her, kjører med 22t oppe i stedet for 21t. Summit 165", tok første reim på 1950km, og har nå rundet 2660km altså drøye 700 nye km på reim nr 2. Kjørte med original oppsett frem til ca 2mnd siden, da ble det montert 951 vekter i P-drive og shockwave helix. Ellers uforandret.
 
Gire opp ja...hmmmm. Ba pent om å få tilbake original giring men det var problematisk pga videre garanti opp mot fabrikk. Er det kanskje kommet en vettug løsning som fikser problemet?
Gire opp ja, får æ sa at æ ikke ville ha den mer nedgirt, å da fikk æ tilbud om å gire opp 2 tenner :) så æ ska være litt prøvekanin
 
da røyk min første reim igår.
i de svenske skoger med 70-80cm snø med godt underlag.
vil tro den har tatt i dekselfeste?
kjørte en noen runder å lekte så stoppet vi opp. og når vi kjørte igjen måtte jeg gi på litt for å komme meg avgråde. da sa d bare pang og bråstopp..på ca halv-trekvart gass..
20180328_215248.jpg
 
Gikk den under gasspådrag eller akkurat i det du gikk av gassen et øyeblikk? Jeg har tatt to reimer og det har begge ganger skjedd etter at jeg har gått av gassen. Er ikke like sikker på at årsaken er at reima tar i dekselfestet lengre. Jeg har belt saver saver på min og selv med den på plass så ble festet bøyd, faktisk ble også festet på dekselet bøyd. Tror det er mer at motoren ikke holder seg på plass og at bedre motorvester vil gjøre susen.