SKI-DOO Summit 850 tråden.

Kjørt 2 dager nå med Dynamo joe oppsett på min summit 154. Temperaturen på variatorene har gått en del ned, kan holde på primæren men ikke på sekunderen.
 
Kjører du uten blir det jo ubalanse i variatoren. Forhandleren din har vel en annen scooter på lager de kan låne bolten fra til de får inn igjen. Det er det minste jeg hadde forlangt av en forhandler!
Ski-Doo er jo veeeeeldig nøye med å påpeke at de boltene ikke skal strammes for hardt. Fingerstram med verktøyet som følger med.[/QUO
Nja... Du monterer den vel riktig på uansett, men fullt mulig å montere sammen selve variatoren feil om du ikke er våken..
@Steinegal Hva er useriøst? Fullt mulig å montere p-drive'n sammen feil når du har delt den.. Akkurat som TRA.
 
Merka du ellers nåkka forskjell?

Backshiften ble bedre. Mykere og lavere innslag. Kjører på 990 ramper, men syns de mater på for lite på midtregister. Kjørte med en annen 850 i helga som hadde high altitude fjær og helix, men med heelclicker vekter. Det funket overraskende bra, kunne holde på primær og sekunder. Noe som overhodet ikke var mulig tidligere.
 
18 modell? Føler ikke at min mater for liten i midt.. men det kommer sikkert ann på kjøremønster :) men jeg skal mase litt på @Turbokarlsen om jeg får tilgang til di vektene han skal prøve ut:D
 
Jaja, en dag lærer de av eldgamle Yamahaer. Ha ventilasjon fra knehøyde og ned på variatorsiden. På ski doo blir det da innerst til midt på dekslet (i horisontal akse). Du slipper et digert variatordeksel.
 
Sist redigert:
Kjenner ett par som har prøvd her i sør, men det har fungert veldig dårlig.
Tror hvertfall han eine har bestillt noe oppgraderinger fra silber som visst nok skal gjøre susen.. var noe ekstra dyser hvertfall
 
No får man jo turbo kit fra MTNTK og turboboys også til disse maskinene, men det er vel ikke så mange som har prøvd noen av disse kittene, så det er vel lite med informasjon om hvordan dem fungere
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Har vært i kontakt med csp, men 52k før et turbokit og e litt vell dyrt..
Screenshot_20180922-233155_Drive.jpg

Screenshot_20180922-233158_Drive.jpg


Ska snakke me han turbokarlsen om mtntk:D
 
  • Liker
Reaksjoner: 2 brukere
Nån som har hørt noe om dæm som monterte silberturbo på 850? Fikk dæm det til og funke?
Funka bra her hos oss :) Må ha et annet variatorkit en det som medfølger og blande i racefuel.

Ble plaget i begynnelsen pga feil med map fra Silber sin side, sendte inn ECU og fikk den reflasha på nytt så ble det en helt annen skuter.

Men nå har de jo kommet med app på telefonen som gjør det mulig og reflashe ecu som nokk fungerer bedre da man slipper og sende inn ecu..
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Rimelig dyre hk ja, men... Om man kjører "trail safe" på la oss si 190hk på 98oktan da, så har du fått ish 34hk for ca 52" laken..
 
har ein summit 850 165*,har ikke satt på sea level kit på grunn at jeg må betale alt sjøl ser d ut som...så har jeg å hørt at noen ikke bytter d heller for den går like godt uten... kjører fra 400-1100meter over havet ca...??
 
har ein summit 850 165*,har ikke satt på sea level kit på grunn at jeg må betale alt sjøl ser d ut som...så har jeg å hørt at noen ikke bytter d heller for den går like godt uten... kjører fra 400-1100meter over havet ca...??
Den går nok ikke noe bedre med sea-level kit, men du slipper det unødvendige høye innslaget på ca 4400omin, og ikke minst slipper du å få turtallskutt i tide og utide slik som det er med high-level kit. Personlig har jeg kun bytta til sea-level ramper etter anbefaling i fra @ntm som har forsket litt på dette. Det gir et innslag på ca 3600omin, null turtallskutt og stabilt turtall på full hendel i dypsnø. Jeg har 165" lengde selv.
 
Hos en brp forhandler f.ex. Ble usikker på om det egentlig er rampene eller vektene... Men 951 heter de vektene/rampene som hører sea-level til. Er helt grønn på P-drive.. ;)
 
Jeg har et sett med justerbare vekter til 850 som jeg selger forholdvis rimelig. Kittet inneholder alt, inkl verktøy.
 
Er det Crowell/sled head racing. 990b justerbare vekter(tippvekt)?
 
Ok:) er det med fjærer og?sett skruer inn i vekta:thumb: kontra masse vekt på pivot.