SKI-DOO Summit 850 tråden.

Screenshot_20180217-201400.png
 
  • Liker
Reaksjoner: skidoo_joa
Noken som har prøvd variator kittet til utsi motor?


Har hørt at folk tar reimer med diablo sitt kitt også nå så da lurer jeg fælt på om noen har prøvd seg litt frem ? Eller venter folk på brp skal fikse det?
 
What?! Tar reimer med @Diablo kit? Trodde det ikke gikk ant jeg.

Har nå hørt det ja
Jeg syns det er merkelig at ikke BRP kommer med noe fiks snart. Det begynner vel å gå tomt for reimer snart nå hos BRP og forhandlere må jo og bli lei av og levere ut reimer på garanti
 
Hvordan er det med monteringen av variatoren på 850? Er det sporkile? Vil tro at med innebygd kast så må den monteres rett i forhold til veivposisjon?
 
Noken som har prøvd variator kittet til utsi motor?


Har hørt at folk tar reimer med diablo sitt kitt også nå så da lurer jeg fælt på om noen har prøvd seg litt frem ? Eller venter folk på brp skal fikse det?




dæven 36 grader ? d må æ sei d va ikke galt, mystisk kaldt :wow:
 
@Rukus Har tett på 45mil på min. Er på reim nr 1. Blir spennende og se hvor lenge den holder. Blir mye kjøring i skog. Daler. Og heng.. å den blir ikke akkurat kosekjørt :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Rukus
Kan stemme me 36grader. Monterte samme på min boondocker 850 re og variatoran va lunken etter gassing i bakkan osv. Ble litt varmere i skogkjøring og knote terreng. Men ska montere stivere fjær og annen helix til uka, så blir det nok bedre der å har også kappa variatordekslet og borret hull i det som er igjen, samt fjernet alt av foam og isolering.
 
36 grader er kaldere enn kroppstemperatur og kaldere enn kjølevannet på motoren. På en kald maskin som man varmer opp normalt til 20 grader og drar ut å gjør noen stunts i skogen i 15 minutter kan vel sikkert holde 36 grader men da tror jeg temperaturen er på vei opp. Ingenting hadde vært bedre om det stemte!
 
  • Liker
Reaksjoner: julian S
Merka jeg fikk turtallskutt etter siste reimspreng, da var den justerings skruen på variatoren knekt. Gikk 5-600 rpm høyere nå en før.
Så om folk merker høyt turtall etter reimspreng så ville jeg ha sjekka det.
Brp hadde de ikke på lager så regner med det er flere som har tatt disse da
3C221121-D2C0-45D1-9EF9-6348477874F6.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Høres ut som brp har problemer med å produsere nok reservedeler til kundan sine :hmm: ikke bra :tdown: jeg hadde blitt irritert om jeg har blitt scooter løs i flere dager / uker pga at dem ikke klarer å levere deler
 
Høres ut som brp har problemer med å produsere nok reservedeler til kundan sine :hmm: ikke bra :tdown: jeg hadde blitt irritert om jeg har blitt scooter løs i flere dager / uker pga at dem ikke klarer å levere deler
Ja syns det var litt rart, var i rest frem til begynnelsen av Mars, men jeg parkerer ikke så da blir det og kjøre på 8600 rpm de neste to ukene.... :nerve:
 
  • Liker
Reaksjoner: fgyoib og xp09
Ja syns det var litt rart, var i rest frem til begynnelsen av Mars, men jeg parkerer ikke så da blir det og kjøre på 8600 rpm de neste to ukene.... :nerve:
Kjører du uten blir det jo ubalanse i variatoren. Forhandleren din har vel en annen scooter på lager de kan låne bolten fra til de får inn igjen. Det er det minste jeg hadde forlangt av en forhandler!
Ski-Doo er jo veeeeeldig nøye med å påpeke at de boltene ikke skal strammes for hardt. Fingerstram med verktøyet som følger med.
 
Det tredje bilde må du sende til BRP/forhandler fordi det sier det meste hva som skjer. Sekundæren henger ikke med 100% og for meg er dette spikeren i kista for gire ned teorien. Det er clutchingen som er for dårlig, mulig at den nye reima bidrar til dårligere backshift.
Interessant det du påpeker med reimene der.. Jeg kjører jo på 391 reim fremdeles, 195mil på første reim, og har nå godt og vel 45mil på reim nr 2. Ingen tegn til unormal slitasje å se.
 
Fikk høre av min forhandler at de er i kontakt med Ski doo om å få fix til summit/freeride, og kan få innkallelse om ikke veldig lenge om de får det gjennom