SKI-DOO Summit 850 tråden.

Gleder meg til å se hva 850'n kan gjøre i en summit, da blir det lettere å vurdere kjøp av 850 lynx om noen år ;) (evt når skidoo kommer med nytt utseende )
 
Gleder meg til å se hva 850'n kan gjøre i en summit, da blir det lettere å vurdere kjøp av 850 lynx om noen år ;) (evt når skidoo kommer med nytt utseende )

Blir spennende dette ja.
Synes igrunn nye 850 ser meget bra ut både originalt og med nye wraps. Men smaken er jo som tidligere brekreftet som baken, delt i to:biggrin:
IMG_2518.JPG
IMG_2485.PNG
 
  • Liker
Reaksjoner: t76 og petter Dass
Fra siden ser den tøff ut :) Motoren er jeg kjempe spent på! På tide det kommer en 2t med mer kubikk fra produsentene:) Egentlig spent på hele scooteren, gleder meg til å prøve en slik! Det sies den er veldig "liten", å at forskjellen er stor fra forrige modell, noe som kan være en stor forbedring etter min smak, men kanskje ikke for dere som er godt vant med forrige generasjon?

Men ingenting av dette forrandrer fakta om at den ser ut som en stygg and fra front. Har arbeidsmaskiner fra slutten av 90 tallet med tøffere "look" i front.. Det er faktisk så ille, at jeg kun av denne grunn ikke ville kjøpt denne scooteren orginal (sikkert mye man kan gjør som hjelper på..). Hvor kult er det når kompiser sier "Jøss, se der kommer en tykk utgave av Sofie Elise flytende gjennom snøen!"
 

Vedlegg

  • doolip.jpg
    doolip.jpg
    36,6 KB · Sett: 204
Fra siden ser den tøff ut :) Motoren er jeg kjempe spent på! På tide det kommer en 2t med mer kubikk fra produsentene:) Egentlig spent på hele scooteren, gleder meg til å prøve en slik! Det sies den er veldig "liten", å at forskjellen er stor fra forrige modell, noe som kan være en stor forbedring etter min smak, men kanskje ikke for dere som er godt vant med forrige generasjon?

Men ingenting av dette forrandrer fakta om at den ser ut som en stygg and fra front. Har arbeidsmaskiner fra slutten av 90 tallet med tøffere "look" i front.. Det er faktisk så ille, at jeg kun av denne grunn ikke ville kjøpt denne scooteren orginal (sikkert mye man kan gjør som hjelper på..). Hvor kult er det når kompiser sier "Jøss, se der kommer en tykk utgave av Sofie Elise flytende gjennom snøen!"
Enig med deg at den ser bedre ut fra siden enn forfra. But then again, utseendet betyr mindre for meg personlig. Skal ikke på utstilling med den;) Lever den opp til forventningene bruksmessig må folk bare kalle den hva dem vil:thumb:
Dessuten vil jo di fleste kun se den bakfra, når dem prøver å komme opp i løypa etter den:roflmao:
 
  • Liker
Reaksjoner: Krom
Enig med deg at den ser bedre ut fra siden enn forfra. But then again, utseendet betyr mindre for meg personlig. Skal ikke på utstilling med den;) Lever den opp til forventningene bruksmessig må folk bare kalle den hva dem vil:thumb:
Det er faktisk utrolig mange som har utsende som en vesentlig faktor før kjøp. Det er vel en grunn til at noen farger selger bedre en andre, folk bruker mye penger på å klistremerke-trimme scooterene sine for tiden. Utsende er en viktig faktor for mange, men helt sikkert ikke alle. Men dette vil nok ha mest betydning innen hver enkel produsent. Tviler på at en hardbarka BRP fører velger en annen produsent grunnet utsende. Da vil jeg heller tro vedkommende smiler å skryter uhemmet på nett om hvor fantastisk den er, for å så grine bittelitt under dyna hver kveld over å ha brukt så mye penger på noe som ser ut som den stygge andungen.. ;)
Heldigvis er smaken forskjellig her i verden. Men for å være litt seriøs, så mener jeg (som betyr ingen ting) og flere ski-doo førere (som betyr mye mer) at de har bomma fullstendig på design. Når selv enkelte forhandlere sier de har delene for å få den til å se tøff ut på lager, da har de bomma. Uansett om enkelte liker det eller ikke. Ta motsatt tilfelle, Yamaha i år. De har truffet bra, for at Yammis folket juber overasker ingen, men det er faktisk mange av de som ikke kjører Yamaha som uttaler at de liker utsende svært godt. Jeg er en av de, enda jeg aldri ville kjøpt en Yamaha i dag. De har jo fortsatt ferdig montert fiskestang som stikker ut av huven som standard, det er litt unødvendig mener jeg... :)
Men utsende er vel ikke akkurat hovedpåenget i denne tråden. Det er jo mange som allerede har prøvd denne, håper virkelig vi får lese noen gode og seriøse tilbakemeldinger fra de! Jeg er ihvertfall veldig spent på hele konseptet. Spesielt det at jeg hører at den er mindre en polaris for eksempel, altså kortere fremmover og smalere, det kan jo bli bra! Om motoren har blitt kvitt litt av dieselpreget (kommer sikkert mange protester her) så tror jeg dette er et stort skritt i riktig retning. Likksom på tide at det kommer noe nytt nå, litt mer en bare andre farger og små detaljer ;)
 
Konverter selv fra Polaris til Skidoo etter mange år som en meget fornøyd larrispilot. Grunnen er nok at jeg synes rev gen4 chassiset og ikke minst ny motor ser spennende og lovende ut, og noe i lysten på å prøve noe nytt. Tråden var ikke ment til å diskutere utseendet, blir mere smak og behag og har lite med maskinen i sin helhet og gjøre. Blir ihvertfall spennende og gå kommende vinter i møte:)
 
  • Liker
Reaksjoner: t76
Sett ett par bilder og video på en eller annen facebook gruppe hvor det var eiere av Gen 4 som har tatt ut motor for å bytte a-armer. Og en annen som gjore samme for å montere bakplate. Kan det virkelig stemme at man må dette? :eek:
 
Sett ett par bilder og video på en eller annen facebook gruppe hvor det var eiere av Gen 4 som har tatt ut motor for å bytte a-armer. Og en annen som gjore samme for å montere bakplate. Kan det virkelig stemme at man må dette? :eek:
Leste på dootalk at det å bytte styreforhøyer også var en omstendelig prosess.
 
Leste på dootalk at det å bytte styreforhøyer også var en omstendelig prosess.

Når man trakter etter lettere, smalere osv så er det alltid på bekostning av noe. Men om de har vært så korket at man må ut med motor osv så har de bokstavelig talt skjette på læggen.. Kan ikke tru at det skal være så avansert?
 
Når man trakter etter lettere, smalere osv så er det alltid på bekostning av noe. Men om de har vært så korket at man må ut med motor osv så har de bokstavelig talt skjette på læggen.. Kan ikke tru at det skal være så avansert?
Kan jeg ikke tenke meg til? Prøvde og se når de hadde visning i vår, å så ut som det var samme "festeløsningen" som før
 
Er selv dedikert Polaris tilhenger, men er spent på å se hvordan disse nye 850'ene kommer til å fungere :) Mest spent på motor. Alt av stempler, veiv, smøresystem, osv er vel nydesignet. Småskummelt å kjøpe den første modellen av noe sånt :p Er ikke veldig fan av utseendet, men er ikke SÅ ille.

Kanskje dette er billetten over til Ski-Doo? :p
 
Skal ikke diskutere estetisk utseende mer enn å si meg enig at det ser bra ut fra siden.
Synes ikke vogna( rails) virker solid, den noe spinkle profilen mot der man ser på yamaha en over samt andre merker så ser det spinkelt ut. Forsterkning ble vel "standard " på tidligere 154", tror man det der holder i lengden?
Jeg er mest spent på hvordan motoren yter i en slik maskin når det bli litt tøft og tungt. Føler meg trygg på at man burde vente og se hva lynx kommer med :)
Undres på hvilke deler som omtales som skal gjøre denne "tøff" uten å ønske å spore helt over på det?
 
Hvor bor derre som har blit lovet den kommer tidlig i januar? :) gleder meg også til å prøve denne på snøen. Den ser mye bedre ut i virkeligheta i front. Så dette blir gøy å se En forhandler jeg snakket med mente det ville bli nesten null broblemer i vinter på motoren da den var så pass mye testet. Så blir morro å se hvordan vil fungere på norske forhold.

Ser flere i usa hatt broblemer med en skrue løsner seg med skivebremsa. Å skraper opp alt.
 
Såpass! En av Ski-Doo sine testmaskiner ja? Originale stempler? :) Var jo grei km-stand det.

Var en av de 2 demo som gikk rundt i ladet og Norden sist vinter :) Var 6 eller 8000 km på teller og det skulle vist være original motor ja ut fra det man ble fortalt :) Har trua på nye Gen 4 :)
 
Hvor bor derre som har blit lovet den kommer tidlig i januar? :) gleder meg også til å prøve denne på snøen. Den ser mye bedre ut i virkeligheta i front. Så dette blir gøy å se En forhandler jeg snakket med mente det ville bli nesten null broblemer i vinter på motoren da den var så pass mye testet. Så blir morro å se hvordan vil fungere på norske forhold.

Ser flere i usa hatt broblemer med en skrue løsner seg med skivebremsa. Å skraper opp alt.
Bor i mosjøen, mener at alle i Norge og Sverige skulle leveres i uke 1.
 
Sett ett par bilder og video på en eller annen facebook gruppe hvor det var eiere av Gen 4 som har tatt ut motor for å bytte a-armer. Og en annen som gjore samme for å montere bakplate. Kan det virkelig stemme at man må dette? :eek:
Sikker bare en som va overivrig til og skru. Ser man på filmen som viser frem nye s modul så ser man at det er som førhttps://m.youtube.com/watch?v=uiCVvEqWDmE
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet medlem 1398
Imho er det kun det "nesebåndet" BRP har bommet litt på. Med en gang det er fjernet ser G4'en griserå ut. Den nesten helt sorte G4 Summiten ser bare helt fette rå ut.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ski--doo