GENERELT DYNOTRÅDEN 2

Va oss motorsenteret å dynokjørte min axys 860. Har slp pipe å stock y pipe. Orginal topp modifisert av olsen racing.
Så har æ pc5.

Hadde 160 hk når æ kom å ente me 160 hk. Å æ blir å prøve en ypipe men er ikke sikker på hvilken merke.
 
Stigan3
Dine vekter er tupptunge så kan ikke sammenlignes med 10 eller 11 serie polaris vekter, dem er mye lettere å dra :thumb:
Cpc IT 70 med tunge lodd langt inn;)...skal litt moment for å dra ditt oppsett..

Ja, føle min går som et skudd, og enda med grovere belte så merke man ingenting, kan med handa på hjerte si at HSK har lagt sjela si i dyno programmet sitt og utvikle å teste før våres skyld så vi ikke kjøpe trim som gir lite til ingenting! (va ikke retta mot nån, va bare generelt så det er sagt ska ikke lage nåt diskusjon hær)
 
Va oss motorsenteret å dynokjørte min axys 860. Har slp pipe å stock y pipe. Orginal topp modifisert av olsen racing.
Så har æ pc5.

Hadde 160 hk når æ kom å ente me 160 hk. Å æ blir å prøve en ypipe men er ikke sikker på hvilken merke.

Hvem sitt 860kit?
 
Cpc 950 Gen2 sylinder ,Hsk modifisert & portet +15 HK + 10 Fotpund, Jaws Proclimb 950 monster singel effektpipe Hsk modifisert
Kjørt med knock overvåkning 7600-8600 30 sekunder autotest, ingen tennings retard og 100% knock fri;)
For dem som ønsker et torque monster er dette veien å gå:thumb:
Her må man ikke se seg blind på hk men sjekk torque kurven, denne motoren har også en hinsides gassrespons

Mapet og justert for 98 oktan

Vi har brukt 40-50 liter bensin og sikkert 100+ dynoruns for å komme i mål

Hadde sikkert vært betydelig mer å hente med block porting og trangere squish...og mer testing
Vis vedlegget 64737
Film av nest siste dynotest er på vår FB side, trur det var 20 sek fra 7800-8500 auto test
 
  • Liker
Reaksjoner: Norway og Jørgen-L-N
Ny Hsk Gen 4 big bore kit i dyno
Scooter Polaris Pro 2012 med 2013-15 block/sylinder...
utganspunktet for mer hk er bra så vi fortsetter mandag...:biggrin:

God helg HK frelste scooter folk :fuckoff:

20170311_200432.jpg
 
Sett på orginal sporkile og se om d blir mere eller mindre turtall på samme variator oppsett.

Enig. Fortenning er med på å avgjøre når maks trykk på stempel kommer. Blir det for mye og maks trykk kommer for tidlig, så får ikke trykket gjort noe jobb på stempel/veiv. Energien blir bare varme og mishandling av motorkomponenter.
Blir som å trampe ned på sykkelpedalen når den står på topp.
 
Ny Hsk Gen 4 big bore kit i dyno
Scooter Polaris Pro 2012 med 2013-15 block/sylinder...
utganspunktet for mer hk er bra så vi fortsetter mandag...:biggrin:

God helg HK frelste scooter folk :fuckoff:

Vis vedlegget 64765

Veldig fine pakker du viser her!! Std Thunder 1000 hdde vell rundt 110-112ft/lb i moment? Trippel 1000 med trippel pipes..
Henholdsvis 118 og 113 her i sånne lette chassi er MEGET bra! Larrisen ligg på over 110ft/lb fra ca 7700 til 8200, katta fra 7900 til 8500.
Burde være veldig greie å justere variator på, samt tåle greit endringer i både vær og høyde. :thumb:

Og god helg til deg og ja!
 
Enig. Fortenning er med på å avgjøre når maks trykk på stempel kommer. Blir det for mye og maks trykk kommer for tidlig, så får ikke trykket gjort noe jobb på stempel/veiv. Energien blir bare varme og mishandling av motorkomponenter.
Blir som å trampe ned på sykkelpedalen når den står på topp.
Meget godt forklart og god informasjon du kommer med her :thumb: både for min del og sikkert mange flere her på forumet :) som jeg har skreve litt lenger opp her, så blir jeg og prøve det ut til uka :thumb:
 
  • Liker
Reaksjoner: Norway
Va oss motorsenteret å dynokjørte min axys 860. Har slp pipe å stock y pipe. Orginal topp modifisert av olsen racing.
Så har æ pc5.

Hadde 160 hk når æ kom å ente me 160 hk. Å æ blir å prøve en ypipe men er ikke sikker på hvilken merke.
Skriveleif her eller ? hadde du ikke mindre hk når du kom en når du dro ?
 
Mange faktorer som spiller inn, portdurasjon portvolum portvinkler, squish klaring komp designe topper pipetrykk osv...
Etter mange tusen dynotester begynner man å se sammenhengen:)

Neste proto type som skal i dyno er Hsk Gen4 Big bore Axys 2016 med Jaws effektpipe (ca 2 uker til)

Ski doo 850 skal i dyno i morgen:hmm:
 
Ja vi prøvde d. Også ble værre å senke den å mere tenning gidda ikke vi får den detonere da såm æ har erfart på fjelle når æ har prøvd det
Nu ska ikke æ ut på altfor dypt vann, men har du prøvd å sotte på orginal pipa eller vurdert å bytte til jaws? :) vet du har axys men av erfaring fra min Pro så va slp pipa et helvette å styre med... Men så er det jo forskjell på utformingen å motorene Fra pro til axys ^^
 
Summit E-tec 850 2017 ute av innkjøring....fy f... for en effekt
Selv om vi var litt uheldig med exstrem lavtrykk
Hk barometer
På topp 2017 e-tek 850 179,8 hk std kor obs 160.9 hk
Polaris 2017 axys 800 kommer ??
Vis vedlegget 64817

Vil det si pga. Extrem lavtrykk så blir kor. effekt høyere enn normalt og obs. effekt under normal? Hva er synspunktene på motoren i forhold til andre stock motorer og big bore kit motorer?