GENERELT DYNOTRÅDEN 2

Da kan det vel være lurt til å begynne med å poste dynoresultater av stock maskinene som pekepinne på hvor de ligger i effekt?
 
Kan jo ta jomfruhinna på denne posten å legge ut 2014 stock polaris 800, dyno kjørt av HSK i forgje uka :) med panser på :)
12333176_10153057324336652_297244115_o.jpg
 
Vi har postet dynotester av de fleste maskiner std så etter mod i mange år...
Er klar over det. Men er greit å få det ut nå som gamletråden ikke eksisterer.
Er ikke kritisk mot noen her, tenkte det er greit å få lagt det ut sånn at folk får et realistisk bilde på effekten til sine maskiner og ikke Peter Pan tallene som fabrikantene reklamerer med.
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet medlem 1398
Om dere får til så prøv å kjør en ny 800 etec. For og så kjøre den etter den er ferdig innkjørt. Hadde vært spennende og se om den noe feitere innkjørings mappen gir noe mere eller mindre effekt :)
 
Bra med ny og ryddig tråd rundt dette temaet :thumb:
 
Hadde vært bra med sticky i 1 post om hvem som tillbyr dynobremsing og hvor de holder til.
 
  • Liker
Reaksjoner: pro rmk
Bidrar med dynograf av 2016 Yamaha Viper og 2014 Yamaha Viper.

Disse er utført og gitt ut av Yamaha selv.
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    72,7 KB · Sett: 307
  • Liker
Reaksjoner: TMAB
Detter er dynotest av 860 kit på en skidoo powertech motor. Her hadde vi buds tilkoblet og prøvde med litt opp og ned med tenning osv. Vi prøvde også et par forskjellige piper. Med denne dysingen ga den mest hk stabilt. Testen varte i 14 sekunder.

Når det gjelder den andre 860 jeg skulle legge ut tall om, så kom jeg på at den egentlig hadde feil komp og squish klaring. Den hadde en liten skjæring på slutten av testene, før vi fant feilen. 145 hk var max da. Men som sagt med helt feil utgangspungt. Dete var et svenskt 860 kit.

Men her er 2008 Summit 860-


dyno.jpg
Dyno2.jpg
 
Det er mulig å enkelt hente 6 hk med modifisering av luftboks og tunet y-pipe,.
Dyno test Polaris Pro 800 stock/ oppgradert med Hsk turbo y-pipe + Hsk luftboks mod

Denne y-pipen senker pipetrykket og øker luftflød i motoren, pipetrykk senkes fra 3,2 psi til 3 psi
Polaris Pro 800 2014 std-Hsk turbo ypipe+Hsk luftboksmod kit.jpg
 
Sist redigert:
SHS Performance har nå oppgradert dynoutstyret sitt å har samtidig kjøpt en dyno til.
Dette på grunn av stor pågang på bremsing av maskiner med mye effekt.
Vi kan nå bremse inntil 375nm i scooter.

Kan nevne noen bremsinger fra 2011.

Ski Doo 1200 med turbo kit fra X-tech/SHS. 302hk på 1.05bar på 98.

Ski Doo 1200 Mcx turbo. Oppgradert, 285hk på 1.1 bar. 16T turbo.

Tarzan Nytro Eriksenracing mod Mcx kit 298hk 18psi trykk. 98 okt.

2008 M1000 Daltech mod DD twins 198hk.

2008 M8 Daltech mod å Jaws twins 172.8hk.

2008 M8 med Jaws twins å Daltech mod 167hk.

2010 Ski Doo 1200 Turbo 347hk på 1.4 bar SHS turbo kit / motorbygg. 100LL


2007 M1000 Twisted Turbo 276hk. 100LL

Nytro Turbo 333hk på 1.3 bar, Powderlites kit som er moddet til E85 av SHS.

Nytro Turbo 327hk på 1.4 bar, Mcx kit med 19T RB3 å portet topp, SHS bygd motor på 98 okt.

Nytro Turbo 254hk med Mcx 270 kit.

2007 M1000 195hk med Slp singel pipe PC5 og PF Racing porting.
Anbefales å koste på seg en sånn porte jobb om man skal trimme sin M1000!
Gir absolutt "Bang for the bucks" på disse maskinene.

M1000 med Slp singel å Turbokarlsen mod 188hk.

2010

Can Am 800 outlander med custom turbo kit 108hk på 0.52bar.

Summit 1000 CS twins 178hk.

M1200 med singel slp 196hk.

Summit 860R 173hk.

Summit 1000 cs twins 174hk.

XP summit 800R E85 mod 157hk. Topp med høyere komp kommer som skal prøves på denne.
14:1 bytter vi til på den.

Summit 1000 CS twins, wiseco stempler, cs domer, porting 185hk.

Nytro Turbo E85 mod 320hk/274nm på 1.3kg trykk.

M8 2008 shim kit/slp singel. Power commander 157hk.

Ski-Doo Mach1 Trippel 700, -97, 144hk etter et lite oversyn av Håvard.......

Ski-Doo 1200 turbo MCX 253hk med 13 psi trykk.

Ski-Doo 1200 turbo Tydal kit som er ombygget for å få bort Aerocharger turboen.
Står nå en Garret Gt turbo på denne etter at Aerochargern tok kveld.. 277hk på 13 psi trykk.

Kommer flere spennende turbomaskiner framover, se opp for Ski Doo 1200!!!!!!!!!!!!!!!!!
buy cheap OEM Windows 7
buy cheap OEM MS Office Professional Plus 2010buy cheap OEM Adobe Acrobat 9 Pro
Buy cheap OEM Microsoft Office 2007

Mengder med deler er på tur inn.


2008/2009

Forøvrig har vi flere spennende kunde prosjekt i dynoen for tia ;-)
Bla
Cutler 1000 med Jaws twins. Foreløpig 186hk. Mer kommer ;-).

Summit 1000 med Custom turbo kit. Nå bremset 220hk på 0.5 bar 95 oct. Mer trykk kommer når vi er færdig blande ny fuel samt monterer ei strammere fjær i wastegaten.
Bremset 260hk til slutt på denne maskin med oppjustert ladetrykk.

Summit 800 cpi turbo. Nå bremset 193,4hk på safe bsfc å 10 psi ladetrykk. 95oct.

M7 med 909cc Bikeman kit å DD twins. Nå bremset 183hk.

M1000 med Bikeman singel pipe/ bmp manifold samt billet topp med vårt eget forbrennings kammer design.
Bremset 181hk med 0,65bsfc.

Samt vi venter spent på M1200 fra Lenangen som vi regner med setter rekord for sugemotorer i dynoen.
Bremset nå med singel pipe pga noe treig levering av 1200 twin pipene vi har i bestilling.
195.6 hk blei det med singel pipe og 98 oct i tanken.
Så den bikker nok 200hk lett med twin pipene.

Bremset 216hk med DD twins.



Har startet testing med E85 som drivstoff på 2 taktere nå.
Ser meget lovende ut foreløpig å stort sett eneste problemet vi ser må være noe økning av forbruket.
Trimmede motorer blir safere på E85 å prisen pr liter er betraktelig lavere enn 98.
E85 kjøler meget bra i motorene.
Mer tester kommer med E85 på 2 takts turbo.


Vi venter spent på Robin Rydnings M1000 med 1200 kit skal komme i dynoen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Polaris84
SHS Performance har nå oppgradert dynoutstyret sitt å har samtidig kjøpt en dyno til.
Dette på grunn av stor pågang på bremsing av maskiner med mye effekt.
Vi kan nå bremse inntil 375nm i scooter.

Kan nevne noen bremsinger fra 2011.

Ski Doo 1200 med turbo kit fra X-tech/SHS. 302hk på 1.05bar på 98.

Ski Doo 1200 Mcx turbo. Oppgradert, 285hk på 1.1 bar. 16T turbo.

Tarzan Nytro Eriksenracing mod Mcx kit 298hk 18psi trykk. 98 okt.

2008 M1000 Daltech mod DD twins 198hk.

2008 M8 Daltech mod å Jaws twins 172.8hk.

2008 M8 med Jaws twins å Daltech mod 167hk.

2010 Ski Doo 1200 Turbo 347hk på 1.4 bar SHS turbo kit / motorbygg. 100LL


2007 M1000 Twisted Turbo 276hk. 100LL

Nytro Turbo 333hk på 1.3 bar, Powderlites kit som er moddet til E85 av SHS.

Nytro Turbo 327hk på 1.4 bar, Mcx kit med 19T RB3 å portet topp, SHS bygd motor på 98 okt.

Nytro Turbo 254hk med Mcx 270 kit.

2007 M1000 195hk med Slp singel pipe PC5 og PF Racing porting.
Anbefales å koste på seg en sånn porte jobb om man skal trimme sin M1000!
Gir absolutt "Bang for the bucks" på disse maskinene.

M1000 med Slp singel å Turbokarlsen mod 188hk.

2010

Can Am 800 outlander med custom turbo kit 108hk på 0.52bar.

Summit 1000 CS twins 178hk.

M1200 med singel slp 196hk.

Summit 860R 173hk.

Summit 1000 cs twins 174hk.

XP summit 800R E85 mod 157hk. Topp med høyere komp kommer som skal prøves på denne.
14:1 bytter vi til på den.

Summit 1000 CS twins, wiseco stempler, cs domer, porting 185hk.

Nytro Turbo E85 mod 320hk/274nm på 1.3kg trykk.

M8 2008 shim kit/slp singel. Power commander 157hk.

Ski-Doo Mach1 Trippel 700, -97, 144hk etter et lite oversyn av Håvard.......

Ski-Doo 1200 turbo MCX 253hk med 13 psi trykk.

Ski-Doo 1200 turbo Tydal kit som er ombygget for å få bort Aerocharger turboen.
Står nå en Garret Gt turbo på denne etter at Aerochargern tok kveld.. 277hk på 13 psi trykk.

Kommer flere spennende turbomaskiner framover, se opp for Ski Doo 1200!!!!!!!!!!!!!!!!!
buy cheap OEM Windows 7
buy cheap OEM MS Office Professional Plus 2010buy cheap OEM Adobe Acrobat 9 Pro
Buy cheap OEM Microsoft Office 2007

Mengder med deler er på tur inn.


2008/2009

Forøvrig har vi flere spennende kunde prosjekt i dynoen for tia ;)
Bla
Cutler 1000 med Jaws twins. Foreløpig 186hk. Mer kommer ;).

Summit 1000 med Custom turbo kit. Nå bremset 220hk på 0.5 bar 95 oct. Mer trykk kommer når vi er færdig blande ny fuel samt monterer ei strammere fjær i wastegaten.
Bremset 260hk til slutt på denne maskin med oppjustert ladetrykk.

Summit 800 cpi turbo. Nå bremset 193,4hk på safe bsfc å 10 psi ladetrykk. 95oct.

M7 med 909cc Bikeman kit å DD twins. Nå bremset 183hk.

M1000 med Bikeman singel pipe/ bmp manifold samt billet topp med vårt eget forbrennings kammer design.
Bremset 181hk med 0,65bsfc.

Samt vi venter spent på M1200 fra Lenangen som vi regner med setter rekord for sugemotorer i dynoen.
Bremset nå med singel pipe pga noe treig levering av 1200 twin pipene vi har i bestilling.
195.6 hk blei det med singel pipe og 98 oct i tanken.
Så den bikker nok 200hk lett med twin pipene.

Bremset 216hk med DD twins.



Har startet testing med E85 som drivstoff på 2 taktere nå.
Ser meget lovende ut foreløpig å stort sett eneste problemet vi ser må være noe økning av forbruket.
Trimmede motorer blir safere på E85 å prisen pr liter er betraktelig lavere enn 98.
E85 kjøler meget bra i motorene.
Mer tester kommer med E85 på 2 takts turbo.


Vi venter spent på Robin Rydnings M1000 med 1200 kit skal komme i dynoen.
Her hva det jo mye og lesing. Ser at dem fikk ut 173 hk av en summit R 860,Regn med at det er en Gasser motor.
Dette skulle jo ikke gå i følge noen.........
 
Jau. Ser også ut for at Rotax 1000 ikke leverer de helt store talla. Godt den er driftsikker da om ikke annet :p