Her tenker jeg å legge ut dynotester og informasjon rundt dette temaet. Og så prøver vi å holde oss saklig alle mann
Da kan det vel være lurt til å begynne med å poste dynoresultater av stock maskinene som pekepinne på hvor de ligger i effekt?
Er klar over det. Men er greit å få det ut nå som gamletråden ikke eksisterer.Vi har postet dynotester av de fleste maskiner std så etter mod i mange år...
Vi dynotester slik forhandlere mener den gir effekt...Om dere får til så prøv å kjør en ny 800 etec. For og så kjøre den etter den er ferdig innkjørt. Hadde vært spennende og se om den noe feitere innkjørings mappen gir noe mere eller mindre effekt
Pris på denne enkle modden?Det er mulig å enkelt hente 6 hk med modifisering av luftboks og tunet y-pipe,.
Dyno test Polaris Pro 800 stock/ oppgradert med Hsk turbo y-pipe + Hsk luftboks mod
Denne y-pipen senker pipetrykket og øker luftflød i motoren, pipetrykk senkes fra 3,2 psi til 3 psi
Vis vedlegget 55847
@Turboclimber sinKem sin?
Hvor mange cc er det egentlig etter stroking?
Her hva det jo mye og lesing. Ser at dem fikk ut 173 hk av en summit R 860,Regn med at det er en Gasser motor.SHS Performance har nå oppgradert dynoutstyret sitt å har samtidig kjøpt en dyno til.
Dette på grunn av stor pågang på bremsing av maskiner med mye effekt.
Vi kan nå bremse inntil 375nm i scooter.
Kan nevne noen bremsinger fra 2011.
Ski Doo 1200 med turbo kit fra X-tech/SHS. 302hk på 1.05bar på 98.
Ski Doo 1200 Mcx turbo. Oppgradert, 285hk på 1.1 bar. 16T turbo.
Tarzan Nytro Eriksenracing mod Mcx kit 298hk 18psi trykk. 98 okt.
2008 M1000 Daltech mod DD twins 198hk.
2008 M8 Daltech mod å Jaws twins 172.8hk.
2008 M8 med Jaws twins å Daltech mod 167hk.
2010 Ski Doo 1200 Turbo 347hk på 1.4 bar SHS turbo kit / motorbygg. 100LL
2007 M1000 Twisted Turbo 276hk. 100LL
Nytro Turbo 333hk på 1.3 bar, Powderlites kit som er moddet til E85 av SHS.
Nytro Turbo 327hk på 1.4 bar, Mcx kit med 19T RB3 å portet topp, SHS bygd motor på 98 okt.
Nytro Turbo 254hk med Mcx 270 kit.
2007 M1000 195hk med Slp singel pipe PC5 og PF Racing porting.
Anbefales å koste på seg en sånn porte jobb om man skal trimme sin M1000!
Gir absolutt "Bang for the bucks" på disse maskinene.
M1000 med Slp singel å Turbokarlsen mod 188hk.
2010
Can Am 800 outlander med custom turbo kit 108hk på 0.52bar.
Summit 1000 CS twins 178hk.
M1200 med singel slp 196hk.
Summit 860R 173hk.
Summit 1000 cs twins 174hk.
XP summit 800R E85 mod 157hk. Topp med høyere komp kommer som skal prøves på denne.
14:1 bytter vi til på den.
Summit 1000 CS twins, wiseco stempler, cs domer, porting 185hk.
Nytro Turbo E85 mod 320hk/274nm på 1.3kg trykk.
M8 2008 shim kit/slp singel. Power commander 157hk.
Ski-Doo Mach1 Trippel 700, -97, 144hk etter et lite oversyn av Håvard.......
Ski-Doo 1200 turbo MCX 253hk med 13 psi trykk.
Ski-Doo 1200 turbo Tydal kit som er ombygget for å få bort Aerocharger turboen.
Står nå en Garret Gt turbo på denne etter at Aerochargern tok kveld.. 277hk på 13 psi trykk.
Kommer flere spennende turbomaskiner framover, se opp for Ski Doo 1200!!!!!!!!!!!!!!!!!
buy cheap OEM Windows 7
buy cheap OEM MS Office Professional Plus 2010buy cheap OEM Adobe Acrobat 9 Pro
Buy cheap OEM Microsoft Office 2007
Mengder med deler er på tur inn.
2008/2009
Forøvrig har vi flere spennende kunde prosjekt i dynoen for tia
Bla
Cutler 1000 med Jaws twins. Foreløpig 186hk. Mer kommer .
Summit 1000 med Custom turbo kit. Nå bremset 220hk på 0.5 bar 95 oct. Mer trykk kommer når vi er færdig blande ny fuel samt monterer ei strammere fjær i wastegaten.
Bremset 260hk til slutt på denne maskin med oppjustert ladetrykk.
Summit 800 cpi turbo. Nå bremset 193,4hk på safe bsfc å 10 psi ladetrykk. 95oct.
M7 med 909cc Bikeman kit å DD twins. Nå bremset 183hk.
M1000 med Bikeman singel pipe/ bmp manifold samt billet topp med vårt eget forbrennings kammer design.
Bremset 181hk med 0,65bsfc.
Samt vi venter spent på M1200 fra Lenangen som vi regner med setter rekord for sugemotorer i dynoen.
Bremset nå med singel pipe pga noe treig levering av 1200 twin pipene vi har i bestilling.
195.6 hk blei det med singel pipe og 98 oct i tanken.
Så den bikker nok 200hk lett med twin pipene.
Bremset 216hk med DD twins.
Har startet testing med E85 som drivstoff på 2 taktere nå.
Ser meget lovende ut foreløpig å stort sett eneste problemet vi ser må være noe økning av forbruket.
Trimmede motorer blir safere på E85 å prisen pr liter er betraktelig lavere enn 98.
E85 kjøler meget bra i motorene.
Mer tester kommer med E85 på 2 takts turbo.
Vi venter spent på Robin Rydnings M1000 med 1200 kit skal komme i dynoen.