Ja, men uten og kjøre denne stock først blir det bare spekulasjoner. Det eneste vi VET er at den ikke imponerte nå under denne testen.Kan jo godt mulig ha fått 19hk gain her også.
Ja, men uten og kjøre denne stock først blir det bare spekulasjoner. Det eneste vi VET er at den ikke imponerte nå under denne testen.Kan jo godt mulig ha fått 19hk gain her også.
Mtntk kjørte først sin stock, så med mods.Ble den dynokjørt original først?
Bedre å få det testa jo før jo heller tenker jo jeg. Enklere og rydde opp med én full mod i løypa enn ti.Det er rart med det hvor fort man blir innhentet av virkeligheten når man kommer i dyno. Det er jo flere som selger trim her på forumet som prater mye om å dra i dyno, men som aldri kommer dit. Jeg skjønner godt om man er "redd" for at lovde hk ikke holder mål når de kommer i dyno. Tøft at dere fikk testet dette kittet da
Nå kan det jo hende at det både kan være feil med motor og at motor har lite hk når den er std, så det kan være andre ting enn trim som ikke fungerer.
Vi har også nylig sett nyere AC og Polaris bli kjørt i dyno uten ekstra kjøling. Da skal man være ganske go for å ikke få for lite hk. AC drar av tenning så snart motor- temperaturen blir noe for høy. Og så må pipa bli ganske varm før man får max tenning og max effekt. Bruker man litt for lang tid med oppvarming av pipa så blir motor for varm og man får ikke rett effekt. (Det behøver ikke gjelde denne dynotesten)
Bedre å få det testa jo før jo heller tenker jo jeg. Enklere og rydde opp med én full mod i løypa enn ti.
Hadde kjøletårnet kobla til under kjøring.
Kristian hadde en teori om at sporkilen skulle vært skippa, da den flytta tenninga vel mye. (3.5')
Er nok sant det ja så spørs om man ikke blir å prøve med std sporkile og se hvordan scootern oppfører seg da da Kristian mente det var bedre for motoren, med tanke på drift sikkerhetJa enig i den, 13:1 kompresjon, 3,5" sporkile, bullydog som gir ekstra tenning og da 98octan. Mulig ECU jobber det den kan for å beskytte motoren mot havari.
Med en defekt eller feil oppsatt sekundærvariator så kan man vel få en std 600 også til å dra veldig tunge vekter så jeg tror ikke vektene alene forteller så mye om effektøkningen.
Har jo også en del å si hvor man har peak hk da man må legge til en del gram for å senke en stock motor fra 8300-7900 feks.
Ja var merkelig at dynotallene var så lave når maskin dreger 76gr vekter, men er det 76g polaris vekter eller et variator kit? Vet at cpc vektene jeg har kan oppleve som tyngere en 76gr polaris vekter, personlig dreg min 76,4 gr vekte og var rundt 170 hk i dyno på HSK.
Er bmp goldstar vekter, å dem har 11serie profil
Enig i det men la oss ikke ødelegge dynotråden med variator prat men kan jo si at jeg skal prøve litt forskjellig etterhvert for å finne noe som fungererSelv med samme profil er det ikke dermed sagt at ei BMP vekt på 76gram er like tung å drive som ei stock 11-serie vekt på 76 gram.
Enig i det men la oss ikke ødelegge dynotråden med variator prat men kan jo si at jeg skal prøve litt forskjellig etterhvert for å finne noe som fungerer
Det hadde absolutt vært interessant! Maskiner som skal sammenlignes skulle vært kjørt i samme Dyno,samme dag under like forhold. Selv om korrigeringen skal utligne forskjellene, ville det iallefall skapt mindre rom for tvil.Vært interessant å fått testa en 860 i samme dyno som LarsK kjørte sin i
Hvilken 860 har du?Friste veeldig og teste min 860 motor i dyno! Men syns det koster litt for mye bare for å vite topp effekten..
Hvilken 860 har du?
Hadde vert arti å se den i dynoeg har bikeman 860 kit! e veldig fornøyd me det! 2 sesongen no.
Vi får se om jeg tar meg en ny runde i dyno med snillere tenning@MRTurbotech syns ikke du skal male fanden på fjøsveggen enda. Ikke uten å vite økning fra stock. Tror den dynoen i Troms er ganske konservativ ift andre dynoer. Vertfall ut i fra mine observasjoner gjort her på forumet!
Blir det gjort ny pull med snillere tenning?
Cpc 950 Gen2 sylinder ,Hsk modifisert & portet +15 HK + 10 Fotpund, Jaws Proclimb 950 monster singel effektpipe Hsk modifisert
Kjørt med knock overvåkning 7600-8600 30 sekunder autotest, ingen tennings retard og 100% knock fri
For dem som ønsker et torque monster er dette veien å gå
Her må man ikke se seg blind på hk men sjekk torque kurven, denne motoren har også en hinsides gassrespons
Mapet og justert for 98 oktan
Vi har brukt 40-50 liter bensin og sikkert 100+ dynoruns for å komme i mål
Hadde sikkert vært betydelig mer å hente med block porting og trangere squish...og mer testing
Vis vedlegget 64737
Sett på orginal sporkile og se om d blir mere eller mindre turtall på samme variator oppsett.Vi får se om jeg tar meg en ny runde i dyno med snillere tenning