Hvilken bil har du?

Patmeizter

Medlem
Forumsupporter
24 Nov 2017
31
7
Løten
Renault master 😁 Varme/kjøleanlegg baki, isolert og vanntett med sluk i gulvet til smeltevann 👌🏻 Godt å slippe henger, samt at man har ett varmt sted å skifte...
 

Vedlegg

  • IMG_20200220_165041.jpg
    IMG_20200220_165041.jpg
    352,9 KB · Sett: 41

smaug1

Scooterfanatiker
Medlem av ledelsen
Forumsupporter
7 Apr 2013
5.629
3.605
Kunes
20210803_150151.jpg

2018 A6 Allroad biTDI.
En formidabel kjøremaskin som ikke er ille i forbruk på tur men gud bedre den kan drikke suppe med noe på slep.
 
  • Liker
Reaksjoner: Reimkiller'n og RS

smaug1

Scooterfanatiker
Medlem av ledelsen
Forumsupporter
7 Apr 2013
5.629
3.605
Kunes
Mja helt samme er det vel ikke? Allroad er V6 CVUA motor, 320hk, 8 trinns ZF 8HP55 kasse, ikke 7 trinns DSG.
 

smaug1

Scooterfanatiker
Medlem av ledelsen
Forumsupporter
7 Apr 2013
5.629
3.605
Kunes
Alt kan tunes, men det er ikke aktuelt for min del i allefall. Veldig fin gange i V6'en og en dønn solid drivlinje som var viktigst for meg. DSG var helt uaktuelt og nesten den eneste vilkåret for å handle noe VAG produkt var at bilen ikke skulle ha det eller multitronic. Fått skiftet olje på girkassa før kjøp(55000km), så regner med at den varer leeeenge.
 

smaug1

Scooterfanatiker
Medlem av ledelsen
Forumsupporter
7 Apr 2013
5.629
3.605
Kunes
240 hk sparker veldig godt i fra synes jeg
Ja det vil jeg tro. Økt dysetrykk osv er ikke nødvendigvis det beste for dysene heller. Jeg har motor og drivverkforsikring og vilkåret da er at det ikke tunes. Er jækla dyrt å få trøbbel på motor/drivverk på disse så skal prøve å ta vare på det med hyppig oljeskift og fornuftig bruk. Skifter olje hver 15000km uansett om Audi mener det ikke er nødvendig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Reimkiller'n

Reimkiller'n

Moderator. BRP G4 pilot
Medlem av ledelsen
Forumsupporter
29 Jan 2008
5.471
4.945
Stor-Trøndelag
Ja det vil jeg tro. Økt dysetrykk osv er ikke nødvendigvis det beste for dysene heller. Jeg har motor og drivverkforsikring og vilkåret da er at det ikke tunes. Er jækla dyrt å få trøbbel på motor/drivverk på disse så skal prøve å ta vare på det med hyppig oljeskift og fornuftig bruk. Skifter olje hver 15000km uansett om Audi mener det ikke er nødvendig.
Det begynner vel å begrense seg for de fleste også ved hvor mye man har behov for å "tune" en bil med 320hk originalt.. Hadde 320hk og 680nm i G11 740XD'n jeg hadde, følte aldri at det manglet noe som helst uansett i hvilken setting.. :cool:
 

MHP

Pettersen Tuning
Forumsupporter
25 Feb 2014
3.104
2.283
Hammerfest
Sjønne tankegangen dokkers, og ingenting galt i det. Men jeg syns det er artig å få det til å gå så godt som mulig. For å ta en 3.0 biTDI som eksempel. 320 hk og 650 nm standard Steg 2 map gir 450 hk og 890 nm. Har kjørt et par av de jeg har tuna for kunde og ingen tvil om at man gliser litt ekstra av å trø på med sånn effekt. 😎 Men at man vil holde bilen sin standard og synes den går godt nok er helt greit det også. Nån vil helst kjøre standard scooter mens andre hiv turbo på. Sånn e det med bil også 😅
 

smaug1

Scooterfanatiker
Medlem av ledelsen
Forumsupporter
7 Apr 2013
5.629
3.605
Kunes
Hvis jeg skal tune, er det EGR delete som står på agendaen. Kan du programmere bort EGR @MHP?
 

MHP

Pettersen Tuning
Forumsupporter
25 Feb 2014
3.104
2.283
Hammerfest
Hvis jeg skal tune, er det EGR delete som står på agendaen. Kan du programmere bort EGR @MHP?

Jepp 👍 De fleste vag får problemer med egr problemer til slutt med mindre man tar problemet tidlig. 3,0 TDI er ikke like utsatt som 2,0 TDI. Enten kokser det til problemer, eller så sprekker egr kjøler som skaper andre problemer som lav komp, sprekk i topp, startproblemer osv. Egr kjøler er ikke like kjent da det ofte ikke oppdages før man får motorproblemer. Da bytter forhandler motor og også kjøler uten å vite hva som var årsaken. Verste med dette var første biTDI transporter. 180 hester der har fått et fryktelig dårlig rykte pga dårlig egr kjøler. Ser man antydning til kjølevannforbruk bør det være det første som byttes og asap.
 
  • Liker
Reaksjoner: t-trim