Jeg har VW sin versjon av denne, 2018 Passat Alltrack biTDI. Fantastiske kjøremaskiner, som du nevner.Vis vedlegget 77581
2018 A6 Allroad biTDI.
En formidabel kjøremaskin som ikke er ille i forbruk på tur men gud bedre den kan drikke suppe med noe på slep.
Ett par hakk vassere, din jaMja helt samme er det vel ikke? Allroad er V6 CVUA motor, 320hk, 8 trinns ZF 8HP55 kasse, ikke 7 trinns DSG.
240 hk sparker veldig godt i fra synes jegBare tune passaten så er den nesten der effektmessig. 305 hk ?
Ja det vil jeg tro. Økt dysetrykk osv er ikke nødvendigvis det beste for dysene heller. Jeg har motor og drivverkforsikring og vilkåret da er at det ikke tunes. Er jækla dyrt å få trøbbel på motor/drivverk på disse så skal prøve å ta vare på det med hyppig oljeskift og fornuftig bruk. Skifter olje hver 15000km uansett om Audi mener det ikke er nødvendig.240 hk sparker veldig godt i fra synes jeg
Det begynner vel å begrense seg for de fleste også ved hvor mye man har behov for å "tune" en bil med 320hk originalt.. Hadde 320hk og 680nm i G11 740XD'n jeg hadde, følte aldri at det manglet noe som helst uansett i hvilken setting..Ja det vil jeg tro. Økt dysetrykk osv er ikke nødvendigvis det beste for dysene heller. Jeg har motor og drivverkforsikring og vilkåret da er at det ikke tunes. Er jækla dyrt å få trøbbel på motor/drivverk på disse så skal prøve å ta vare på det med hyppig oljeskift og fornuftig bruk. Skifter olje hver 15000km uansett om Audi mener det ikke er nødvendig.
Hvis jeg skal tune, er det EGR delete som står på agendaen. Kan du programmere bort EGR @MHP?
Mercedes EQSSolgte nettopp min 2018 Mercedes-Benz AMG E63S.
Fikk lyst på noe sprekere og lettere, regner med at det blir til sommeren.. Akkurat nå kjører jeg firmabil, en ca ti år gammel Toyota RAV4.
Den er nok ikke sprekere og lettere enn E63S, dessuten blir det nok bensinmotor igjen for min del.Mercedes EQS
Helt i grenseland for hva vi aksepterer her inne dette... Batteribil..I år bestemte jeg meg for å gå for Tesla Model 3. Det er en flott bil og glad for at jeg kunne bidra til å redde verden ved å gå elektrisk.
Hva er problemet? ☺️Helt i grenseland for hva vi aksepterer her inne dette... Batteribil..
Null problem, en ren fleip mann..M
Hva er problemet? ☺️
Har Model Y selv, og har hatt Model X og flere andre elbiler de siste 5-6 årene. Ikke bare er det skitbillig å kjøre og går bra, men det er også veeeeeldig kjekt og behagelig i den daglige småkjøringen. Har hatt en del forskjellig bensin og diesel, inkludert to M5er og en 850 V12 (som jeg fortsatt har), og jeg haaaater å ikke kunne gi på ut på 4-felten 300 meter borti gata. Som regel er turene mine under 15 minutter og dermed så korte at alle pådrag til sperra blir med dårlig samvittighet. Med elbilene er det flat fjøl fra første stund nesten uansett. I tillegg trekker de henger som ingenting annet. Model X-en kjørte fra det meste selv med 1,5 tonn bak. Gjorde 0-100 ca. 1,5 sekund tregere med 1,5 tonn boggi enn uten.
Og når det gjelder tuning, på Model Y-en er det bare inn i app, bestille acceleration boost til 18500,-, gå og sette seg i bilen, så gjør den 0-100 på 4,4 eller hva det er, med garanti. Slipper å tenke på EGR eller andre årsaker til motorhavarier. 😗
Heldigvis er det fritt valg, men som mangeårig petrolhead er iallfall ikke jeg redd for overgangen til elektrisk. 😉
Hehehe. Du bør også skifte.Helt i grenseland for hva vi aksepterer her inne dette... Batteribil..
Ja, den dagen det ikke er diesel å få lenger, så blir det en vurdering på om jeg skal fortsette å ha bil.. Eller om jeg skal bli fotgjenger.. 😎Hehehe. Du bør også skifte.