Gid bensintesting hadde vært enkelt - da hadde det vært bensin testing på alle løp! Eller tror dere vi i NMF kun er "nedsnødde"?
Den metoden som jeg beskrev tidliger er den som er anbefalt etter vurdering av de banemetodene som finnes pr i dag.
Det finnes masse informasjon om bensintester på denne linken:
Home
Dere vil raskt se at bruk av tilgjengelige banetestere ikke er så enkelt som det ser ut som... kulde og to-taktsolje influerer mye på den dielectriske målingen, som Dr A referer til som ohm-meter testen. Med så mange usikkerheter som disse målingene har vil førere protestere og lab test er det eneste sikre.....
Det finnes andre testere som kan måle mengde av oksygen og alkohol i bensinen, men det er jo ikke det vi er på jakt etter. Jeg kjenner ikke til noen som har utviklet en sikker blytester for banebruk, desverre.
Her kan dere se på et spørsmål og svar fra Q&A seksjonen på denne linken, og tenk nøye gjennom svaret - er det kanskje slik vi må gjøre det:
Q: Is there any one step that a motorsport association can do that will simplify the fuel certification process?
A: Yes, implement a specified gasoline rule. Having to deal with only one brand and blend of gasoline means that fuel inspectors develop an absolute familiarity with the specific characteristics of that fuel, and can use a system such as the FT-K01 Fuel Tester and PFTS Spec. Gasoline Certification Kit to effectively certify the legality of gasoline used in competition.
Erik