d e væl ikke umulig at man kunne d.Hei tror du maskinen din hadde fått enda bedre tider med lenfere belte?
d e væl ikke umulig at man kunne d.Hei tror du maskinen din hadde fått enda bedre tider med lenfere belte?
d e væl ikke umulig at man kunne d.
Hvor mye hk er det i den?trur faktisk ikke det , når vi skifta fra 25 fullblock til 30 fullblock ble det ikke bedre....trur den lengda og knasthøyda er perfekt til det chassie
littegranne småmods er vel det eneste som trengs...men uten av å testa er det umulig å egentlig...ikke sant ......
trur faktisk ikke det , når vi skifta fra 25 fullblock til 30 fullblock ble det ikke bedre....trur den lengda og knasthøyda er perfekt til det chassie
littegranne småmods er vel det eneste som trengs...men uten av å testa er det umulig å si egentlig...ikke sant ......
Trail
Er jo fortsatt scootre som går der ute som er tung, og hva med tyngere kjørere som kansje veier godt over 100kg, skal dem måtte bruke eg formue på carbon deler for og være konkuransedyktig bare for at du vil ha index'n lavere?
Dette er ikke med på og få flere inn i sporten!
Er helt ok at index'n er høy, da er det flere scootre som kan konkurere under samme forutsetninger!
Hva er problemet å hive på 10-15kg bly for og nå index?
Men det sier jo seg selv at en oppsatt fjellskuter turbo ikke heller har noe i Top-fuel klassen og gjøre. Da må det jo lages 3 nye klasser siste for 4 takts fjell turbo skutrer,jeg mener IKKE det er riktig at den klassen skal bli presset over i Top-fuel klassen.hvis det skal fortsette som i dag så ser vi jo kor mange det stiller opp, jeg mener 4 takts turboan må vike for den dominerende mengden med 2 taktera, å kjøre dem i lag blir som å sette fuleran i lag med 800àn nei , 2 nye klassa for 2 takter 800 trail, 800+ fri trim
da har jeg en tru på at det kan tar seg opp igjen...intressen for å kjøre drag, var mange i ny klassen i vinter..men dem med mer cc å 2 taktera må jo også få muligheten uten av å bli parkert av en 2-3 stk blodtrimma 4 takts turboa.....
har jo sikker mye sjangs med m1000 å snø start mot dragskotrer på beltestart...sier det burde vært laget nu 2 taktsklasse...trail 800-oppover fri timmimg å snø start, fjellskotra...'
der fjell 2 takteran kan gjøre opp
Han kan vel kjøre improved stock med en trimma 1000??
Vektindex er satt for at alle i klassen skal ha tilnermet like gode forutsetninger for og være med i toppen.Når det kommer til fører vekt, så i følge den norske stat veier en fører 75 kilo. Bare sjekk vognkortet ditt.
Tidene forandrer seg, selv om ikke alle får det med seg. Trippel 2 takt sluttet yama med i 2004.
Det er få som driver å kjører rundt i fjellheimen med en trippel idag kontra twin som er mye lettere. Skal vi beholde den vekt indeksen helt til den siste originale steinalder trippeln er pensjonert?
Du ender opp med en klasse som folk bruker 20 år gamle maskiner for å konkurere med. Da kan vi kanskje omdøpe klassen til "vintage unlimited".
Vet ikke helt om det er noe reglement laget færdig for trail. Men det er en klasse for scootere som er i bruk på fjell og løyper.Okei. Men hva er trail klasse da?
Vektindex er satt for at alle i klassen skal ha tilnermet like gode forutsetninger for og være med i toppen.
Det du snakker om er jo å kaste index'n for at det gangner deg for at du er lett og har en lett scooter!
Kan ikke bare si at folk er 75kg bare for at det står i vognkortet, det blir for dumt!
Men en fjell klasse trenger jo ikke gå under et vekindex system.
Problemet oppstår når noen kaster mye penger i scootern og har en super lett fører, kjører runt og gjør reint bord pga. dem har forutsetninger som er mye bedre en mange av de andre har råd til! Da kommer vektindex spm. opp igjen skal du se
Hvordan er trail klassene delt opp da? Trail 800 og....?
sjønner fortsatt ikke hva du er ute etter? det koste deg 50kr og vekte på din scooter 10kg for at du er fult ut konkuranse dyktig i klassen. hvor mye vil det koste å fjærne 10kg av en som allerede er på index? kan koste mange tusen + at du oppnår jo ingen ting! er vektindex'n rett, alså at alle som starter til start har like gode sjanser for og være med i kampen om 1plassen så spiller det jo ikke noe rolle om du veier 250kg eller 400kg!Man kan jo ikke si at folk er 100 kilo bare for at du er det. Det blir bare for dumt.
På deg høres det ut som at jeg vil flytte indeksen 100 kilo. Det er ikke tilfelle. Man kan heller ikke ta hensyn i en vekt index til at noen førere er 150 kilo og noen er 60 kilo. Man er nødt til å bruke en standard vekt som er utgangspunktet for fører vekt.
Om man gikk ned 10 kilo på vekt indeksen,så ville det gitt rom for at mange moderne maskiner ville vært mere konkuransedyktige.
Eventuelt at man laget en ny klasse for twin unlimited med en egen vekt indeks. Kanskje man kunne rekkrutert litt flere kjørere da.
Ny regel? 40 meter start belter? coolt
Jeg lurer virkelig på hvorfor det ikke brukes 50cm brede startmatter?..
Men det sier jo seg selv at en oppsatt fjellskuter turbo ikke heller har noe i Top-fuel klassen og gjøre. Da må det jo lages 3 nye klasser siste for 4 takts fjell turbo skutrer,jeg mener IKKE det er riktig at den klassen skal bli presset over i Top-fuel klassen.
forsvaret har jo høgd mange slike, skulle tru at en med de rette kontaktene kunne skaffe mange slike.tilgangen på startmatter,vi bruker gjerne 50 cm vis du sender oss belter
forsvaret har jo høgd mange slike, skulle tru at en med de rette kontaktene kunne skaffe mange slike.
Det blir bare enda mer arbeid å koste av de, noe som ikke er enkelt å få folk til å gjøre i utgangspungtet. Spinner man løs på matta så hjelper det lite at den er breiere. Det kryr av startmatter rundt om i norge. En av viktige ting med drag er at mattene er så lik som mulig rundt om i landet, og i sverige og finland også, så når man kjører fort og kanskje setter rekorder så er det samme forhold som andre plasser.
Bare litt argumentasjon imot nye matter.
Etter min mening så er det de 23 kams skidoo beltene, som bruke mange plasser, som er de beste mattene. Hadde alle hatt slike så hadde det jo vært likt over alt.
Det værste som finns er å komme på løp der mattene er forskjellig fra den ene til den andre banen. En matte-koster som gjør en dårlig jobb, kan avgjøre et løp også. Det har skjedd noen ganger.
Blir jo samme som en feks 800ccm med lett trim eller no skal stille mot en med 270 eller 400 hk? Er ikke rettferdig i det hele tatt..
Mener at blodtrimma 4takt burde kjøre i top fuel og ikke mot scootre som kanskje bare har halvparten av hestene..