ARCTIC CAT Carbon ProClimb

Eg har alltid tenkt at eg skal ha SLP Powder Pro på denne scooteren, men har også svinget innom Mohawk i seinare tid. No vært nok av 2016 modellar eg kan få prøvd meir seriøst i vinter, så kan då ta med Cat skiene også i vurderinga før det vært bestilling.

Enn forstilling på 2016 HCR hva er den? :)
Er 40" på HCR. Det er faktisk også eit alternativ for meg, men trur nok at 38" hadde vært det beste for min del.
 
hva skal du med 38" forstilling når 36" forstilling kan justeres fra 34.5" til 38.5" jeg bare spør? har selv hatt slp powder pro og synes di nye pro climb 7 skiene er bedre.
Når det er snakk om vekt: Da jeg tok av den game forstillinga la jeg merke til hvor mye tyngere den gamle var forhold til den nye. det var stor forskjell
 
Visst det er meg du sikter til så var jeg egentli ikke klar over at den kunne justeres så mye. Har ikke studert den nye forstillingen.
 
Ja men da er ikke skia på 36" når den står i midt stilling ;) Om skia står i midt stilling og er 36" så smaler du den inn 1.5 tomme og får 34.5". Samne blir andre det andre veien. 1.5" og får 37.5.
 
Ja men da er ikke skia på 36" når den står i midt stilling ;) Om skia står i midt stilling og er 36" så smaler du den inn 1.5 tomme og får 34.5". Samne blir andre det andre veien. 1.5" og får 37.5.
image.png
 
  • Liker
Reaksjoner: TRS
Ja men om skia står i midt stilling og er 36" da og man kan utvide til 38.5", så vil det si at man utvider med 2.5". Og da må man kunne smale inn 2.5" og få 33.5" og man tenker logisk.
 
Vist alle 4 shimsene er like var det jo rart :) men ville tippe at alle 4 shimsene er 1" då å at den er 36,5" når di står i midt posisjon. Vist ikkje ville eg jo tro at 2 av shimsene er 0,75" og 2 er 1,25"
 
Har ikkje skjedd så altfor mykje her dessverre. Ventar fremdeles på kompressor greiene ifrå Speedwerx, begyndar å værte utolmodig no.
Kjølaren kom for ikkje så lenge sidan. Og er satt på plass etter mindre tilpassingar. Tok ikkje sjangsen på kun å lime den, så alt i alt vart det 9 naglar, der 4 av dei er under bensintanken.





 
For ei liten stund tilbake fekk eg tak i ein Titan aksling ifrå SSI. Nye akslingen er 900g lettare enn original;)




Ville skifte ut den originale akslingen pga. dårleg patent med flensen til drevet, som ligger kun halvvegs inn på splines'en. Dette var ein ganske stor potensiell fare for drivverket mitt.




Den nye akslingen viste seg og ikkje passe heilt 100. Splines'en på kjede sida var for lang og anleggsflata mot flensen var ikkje på rett plass.






Endte med å lage ei foring som flensen støtter seg imot på baksiden og kortet inn splines'en slik at eg får satt press på flensen med ei skive.



 
For å si det på godt norsk: Håpe ikke kjærringa får me sæ at æ sitt her å ser på porno :oops:
 
Etter dagens lille økt er belte på plass:) Var god klaring til belte i alle kantar, i hjørnet framme er det nesten 5cm og til kjøler er det 3,5cm. Folk må berre sjå vekk ifrå dei kvite sleidene som ikkje står i stil, vært svarte til nestes sesong tenker eg;)








Synes ikke det så så gærnt ut med hvite sleiderplast ;)