2018 Polaris SKS 146"

Kombinasjonen av Peak 2.25 og Pro forstilling trur jeg blir helt vilt :D
Gleder meg veldig til min kommer :D
 
  • Liker
Reaksjoner: StianNordås
Kjøpte den i sort/gul :) Eller Black Pearl som beskrevet :) La til feil profil bilde og orker ikke rette opp :)
 
  • Liker
Reaksjoner: systom
Forhandler prøvde å få inn gul også men var så mye tull med typegodkjenning at de bare fikk inn black pearl utgave :D
 
Typegodkjenning? jøss , må de ha det da bare pga annen farge?

Men nå har det vel i mange år vært sånn at Polarisimportørene i skandinavia bare tar en sjefsavgjørelse på hvilke modeller/farger/utstyrsnivå som tas inn... ønsker man noe annet ... tough luck...
 
Var det de sa hos forhandler. Var ett gitt antall modeller som er tildelt Norge og når noen ville ha annen farge osv måtte typegodkjenning endres på de modeller :)
 
høres jo helt sært ut , men nå har det jo vært noe mål om at det skulle være enkelt å importere kjøretøy hit til lands... :rolleyes:
 
At 146'en er billig og sikkert et fantastisk god kjøp er soleklart men hvorfor er den så utrolig billig selv i forhold til andre RMK modeller? Det gir liksom ikke noe mening. Prisen tilsier 600 motor.
I statene er det 800$ i forskjell på 155" og 146".

Polaris i Scandinavia har for vane å ha en eller flere modeller i programmet som er aggressivt priset.

Jeg tror jeg kan se hvorfor. Det gjør det enklere å bestille inn, hvis man vet hva som blir storselgeren. Det skaper blest om merket, se bare på oss som diskuterer den billige scooteren fra Polaris, fremfor de nye modellene fra Ski Doo og Arctic Cat. Det gir også Polaris en aura av å være "folkets scooter", mens de andre sammenlignet blir overpriset.
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet medlem 1398
Kunne ikke sakt det bedre :)
Og med tanke på at du får en ferdig scooter ut av eska utrolig billig som ikke trenger masse mods i tillegg så er det vinn vinn vs konkurrentene sine maskiner som skal ligge i samme klasse men koster 25000 kr mer eller enda mer :)
 
Polaris i Scandinavia har for vane å ha en eller flere modeller i programmet som er aggressivt priset.

Jeg tror jeg kan se hvorfor. Det gjør det enklere å bestille inn, hvis man vet hva som blir storselgeren. Det skaper blest om merket, se bare på oss som diskuterer den billige scooteren fra Polaris, fremfor de nye modellene fra Ski Doo og Arctic Cat. Det gir også Polaris en aura av å være "folkets scooter", mens de andre sammenlignet blir overpriset.
Mjaaa, den kjøper jeg ikke helt. En hvilken som helst RMK modell ville blitt kjempepopulær hvis den ble priset så lavt og ville blitt solgt enda flere. Det er jo elementært. Jeg sliter litt med å se hva som er så spesielt med akkurat denne modellen i forhold til en SBA 144" som det jo egentlig er bare kjempe billig er det ikke?
 
Kunne ikke sakt det bedre :)
Og med tanke på at du får en ferdig scooter ut av eska utrolig billig som ikke trenger masse mods i tillegg så er det vinn vinn vs konkurrentene sine maskiner som skal ligge i samme klasse men koster 25000 kr mer eller enda mer :)
Er ikke en Pro RMK ferdig ut av butikkdøra? Hva må gjøres på den og hvorfor må det ikke gjøres på denne? Skjønner egentlig ikke hvorfor noen scooter trenger masse mods annet enn vanlig tilleggsutstyr som er mer kjekt å ha.
 
SBA har annet belte og bred forstilling. Er vell ellers lik :)
 
Er ikke en Pro RMK ferdig ut av butikkdøra? Hva må gjøres på den og hvorfor må det ikke gjøres på denne? Skjønner egentlig ikke hvorfor noen scooter trenger masse mods annet enn vanlig tilleggsutstyr som er mer kjekt å ha.

Tenkte i forhold til konkurrentene :) Tilsvarende modeller fra de andre :)
 
Mjaaa, den kjøper jeg ikke helt. En hvilken som helst RMK modell ville blitt kjempepopulær hvis den ble priset så lavt og ville blitt solgt enda flere. Det er jo elementært. Jeg sliter litt med å se hva som er så spesielt med akkurat denne modellen i forhold til en SBA 144" som det jo egentlig er bare kjempe billig er det ikke?

For meg så ser det ut som at Polaris Scandinavia priser Pro RMK som et premium produkt, og det er kanskje naturlig nok siden det er en innarbeidet merkevare. Det slo meg første året SKS ble lansert, at her hos oss var den billigere enn Pro, det motsatte av hva som er tilfellet i USA.

Jeg tror at Polaris i Skandinavia kjører en aktiv prispolitikk, og at prisen på SKS 146 er et resultat av det, og ikke av noen bestemte egenskaper som den har.
 
var idag og prøvekjørte sks 146, må si æ hadde trudd den sku vær meir steilevillig enn den va.. prøvde litt på hardt underlag og litt ut i litt løusere sny, men va ikje sånn wow følelse at den her ville æ ha:/
 
Har hørt alt det motsatte fra de som har prøvd. Mye er nok også hvordan den er satt opp. Blir justert mye på vil jeg tro under demo :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hoigo76
jepp - har kjørt en og annen scooter som har vært landet rundt på demo , er som regel justert helt ut på viddene etter alle som har vært å fikla.
I tillegg så er ikke alltid scootrene justert slik boka sier de skal være , fra fabrikk heller.
 
Sondre Zakariassen så at denne kunne man kjøre på rulla så lenge der er fuel på tanken :)
 
Va i skiløypa i tromsø å kjørte, regna ute og var bra feste.. æ trudde bare mann sku få den lettere opp, fikk den jo opp men ikje på flat mark..
 
Har også prøvekjørt sks 146 idag. Trur ikke du prøvde den noe særlig utfor preparert løype om du syntes at den ikke var steilevillig:gapskratt2:

kjørte opp det bratteste partie der og trudde æ kom til og slite med å holde den nede, men skien va planta i snyen..