ARCTIC CAT skuterlaus sin m800 bd turbo

Tror ikke det går å flytte alt[emoji14] skulle få maskinen for 20000 dollar og han var villig til å skrive ned prisen, så ca 160000 pluss frakt og moms på det beløpet som det blir og stå i papirene
 
Syndebukken:confused: må nokk ha ny primær:confused: @Daltech skrev vell at disse ikke er overhalbar
1e833631ee9d235c30922b312c3af87c.jpg

94bc51dcb1a22860c19603cd9dd9b747.jpg

9c04ada43495220337448cea233cdd37.jpg
 
ALT kan flyttes så lenge man orker :) Så lenge man orker og har tid så er det ikke noe problem å flytte alt over om man vil :)
Så lenge man har en maskin med ramme nr som allerede er registrert, så er det ikke noe problem :)

Men jeg ville gjort det annerledes ;)
 
Hehe det er sant[emoji14] men skal sammenligningen bli rett må man jo se hva man kan kjøpe en 2015mod m8000 for og se hva man kan modifisere for de pengene som blir igjen.. er ikke sikker på om du har nokk til kompressorkittet engang[emoji14]
 
Hehe joda[emoji14] men blir nokk en 2016 m8000 hardcore;) å muligens rktek 925 om jeg ikke flytter turbokittet over;)
 
Hvorfor ikke bare kjøpe den nye forstillingen til den du har, og suse videre på den? Jeg synes ikke forskjellene er så stor at jeg gidder og bytte maskin.
 
La oss ta en titt på hva de store forskjellene egentlig er:

- Ny forstilling med nye spindler, øvre a-armer og ski! Spindler er formet slik at det blir mindre motstand i snøen! (spindlene er det eneste jeg HATER med PC chassis)

- 3" belte på LTD modeller

- Float Evol! Både forran og bak!

- Team Tied sekundær og Team primær variator!! Ingen plaster eller nødløsninger for å få ned variator temp! OG man kan fortsatt kjøre med samme reimer!

- Ny innmat i kjedekasse MEN er fortsatt den automatiske strammeren som er beryktet for å gi etter!

- Nytt BOSS look a like sete på modeller i LTD serien og uten el-start. Tviler på at vi får se de modellene i Norge, da forhandler mener at flertall vil ha el-start :p

Ellers er det vell ikke noe store forskjeller? Litt justeringer i understell bak men det er jo det hvert eneste år, så det kommer vell noen ettermarkeds drop brakketter og maler for retro fitting av understell slik at du får det i samme stilling som dagens modeller :)

Så alt i alt, er det verdt å bytte eller kan man like greit koste på maskinen det det koster for retrofit av variatorer, forstilling og de tingene man ønsker?
 
Man kan få tak i LTD uten el-start om man bestiller på snowcheck.
@Toppuz har jo 3" belte.
Variatorer er faktisk ikke så dyre, ca 750 dollar for begge to + drivaksel da.
700 dollar for forstilling.
Og ny innmat til kjedekasse kan man skaffe uten og rane en bank.
Er forresten ikke samme kjedestrammer som vi har på de nye, den er utbedret. Og kan fås tak i.
Med andre ord, har man allerede kostet på scooteren litt, slik som både jeg og @Toppuz har, så er vel oppgraderinger veien og gå kontra ny maskin.
Og variatorene er ikke et must, hvertfall ikke for min del, da mine funker fint med variator kit nå :)
 
Jeg sitter selv å planlegger hva jeg skal ha. Lista blir alt for lang og banken er alt for tom i forhold :p

Ja hadde jeg vært dere og hatt så mye påkostet, ville jeg heller påkostet og oppgradert det man har :) Er det jeg skal :)
 
La oss ta en titt på hva de store forskjellene egentlig er:

- Ny forstilling med nye spindler, øvre a-armer og ski! Spindler er formet slik at det blir mindre motstand i snøen! (spindlene er det eneste jeg HATER med PC chassis)

- 3" belte på LTD modeller

- Float Evol! Både forran og bak!

- Team Tied sekundær og Team primær variator!! Ingen plaster eller nødløsninger for å få ned variator temp! OG man kan fortsatt kjøre med samme reimer!

- Ny innmat i kjedekasse MEN er fortsatt den automatiske strammeren som er beryktet for å gi etter!

- Nytt BOSS look a like sete på modeller i LTD serien og uten el-start. Tviler på at vi får se de modellene i Norge, da forhandler mener at flertall vil ha el-start :p

Ellers er det vell ikke noe store forskjeller? Litt justeringer i understell bak men det er jo det hvert eneste år, så det kommer vell noen ettermarkeds drop brakketter og maler for retro fitting av understell slik at du får det i samme stilling som dagens modeller :)

Så alt i alt, er det verdt å bytte eller kan man like greit koste på maskinen det det koster for retrofit av variatorer, forstilling og de tingene man ønsker?
Er vel ikke tied variator på de nye catene? Skålene er ikke låst i forhold til hverandre av det jeg har fått med meg. Så kan vel ikke kalles tied. Legg gjerne ved link som viser at jeg har feil så blir jeg positivt overrasket :)
 
Yes I do! :oops: Må jo notere ned, lagre linker osv så man finner alt igjen når man skal begynne å bestille inn det man har lyst til. Lage ønske lister på nettbutikker osv :)
Da er det jo lettere å vite hvor mye penger man må legge av og spare for å oppfylle ønskene sine ;)
 
Ny overhalt motor og nytt instrument så er scooteren som ny igjen :thumb:
Du får låne mitt instrument. Viser bare 1500 km ;) Va trur du den maskinen du har lyst på fra USA viser på tellern? De kjører jo som yrke så trur nok km stand eller miles i dette tilfellet er LANGT mer enn på din maskin ;)
 
Hehe[emoji14] dn hadde bare 500miles[emoji14] hehe kjørt 2300km siden midten av mars ifjor på min[emoji14] stempler byttet på 1650km[emoji14]