POLARIS Polaris Turtall problem

M0en

Medlem
28 Mar 2014
5
0
Norway
Hei,

Har en Polaris Pro Rmk 800 2016 som jeg sliter med å holde høyt turtall på.

Drar 8200 enkelte drag men så synker rpm ned til 7850.
De fleste drag når jeg bare 7850, så synker den ned til 7600 cirka.
Noe som gjør skuteren litt dau. Forsøkt vekte til de letteste vektene uten særlig forskjell.

Byttet motorfester
Sedd over variator, fjærer er hele og fine og virker tight.
Byttet til Wøssner stempel
Nye plugger og reim
Byttet eksosventil wire og rengjort ventiler
Eksosventil relarn gjort oss forhandler
Kontrollert reed ventiler under stempel bytte

Etter litt feilsøking oppdaget jeg at hvitt kontakt fra stator var delvis svidd. Byttet kontakt til en litt mer vanntett type, uten hell.
Ohmet stator og gir meg fine verdier virker det som.
Begynner å gå tom for ideer…

Noen som har vært borti lignende?
 

Vedlegg

  • 339291262_158671380484564_8415518429537926520_n.jpg
    339291262_158671380484564_8415518429537926520_n.jpg
    334,2 KB · Sett: 45
  • 339306752_3443383299268089_3491807118664680136_n.jpg
    339306752_3443383299268089_3491807118664680136_n.jpg
    197,9 KB · Sett: 44
  • 339328079_1982283862116517_3764863398997304735_n.jpg
    339328079_1982283862116517_3764863398997304735_n.jpg
    126,4 KB · Sett: 43
Sist redigert:
Mye km har scooteren? Hvordan vekter står det i primær? Hvordan fjerer og helix? Hva er komp i motor. Kald/varm?
 
Mye km har scooteren? Hvordan vekter står det i primær? Hvordan fjerer og helix? Hva er komp i motor. Kald/varm?
4800, byttet stempel for 600km siden.
Hsk sitt variatorkit, sort og lilla fjær i primær, justerbare vekter som er på det letteste nå. Hsk helix og fjær i sekundær.
Skjer når skuter er varm, gir ikke gass før den har nådd drift temperatur.
Skal ta ny komp test kald og varm, men forrige test var godt innafor.
 
Jeg tenker eksosventiler. Kan du få verifisert at de faktisk beveger som de skal? Kan naturligvis også være knock sensor som sitter for tight og er overfølsom og dermed holder tenning tilbake.
 
Jeg tenker eksosventiler. Kan du få verifisert at de faktisk beveger som de skal? Kan naturligvis også være knock sensor som sitter for tight og er overfølsom og dermed holder tenning tilbake.
Hadde skuter nettopp inne oss forhandler for sjekk av ventiler, de took relearn på ventiler. Skal man ikke få motorlampe dersom knock sensor slår ut?
 
Poblemet løst. Årsaken var primærvariator fjær som har mistet spennet sitt.
 
Sist redigert:
Hadde skuter nettopp inne oss forhandler for sjekk av ventiler, de took relearn på ventiler. Skal man ikke få motorlampe dersom knock sensor slår ut?
Det stemmer, om knock sensor slår ut får du varsel "DET" i display, og redusert motoreffekt. Kan gasswiren ha strekt seg? Prøv å gi fullgass, og trekk i wire mellom gasshendel og gassblokk.
 
Hadde samme problemet med min khaos 850 155 2021. Tatt ut eksosventila og kalibrert, satt i lettere vekte. Ingen ting hjalp. Så satt jeg på den orginal (litt slitt) variatorreima og da dro den som den sku på topp. Kjørte på ULTIMAX sx si reim og den hva søppel. Innkjørt og alt.
Hvilken variator reim kjørte du med?