Skuteren min går bra helt til den blir varm med andre ord går for varm må stoppe da hva kan det være ? Vifta er ok
Skuteren min går bra helt til den blir varm med andre ord går for varm må stoppe da hva kan det være ? Vifta er ok
Takk for svar Løftet den opp å beltet går riktig også rett stramming414633800 er originaldelenummer på reima. Holder fortsatt en knapp på teorien om at den jobber for tungt. Beltestramming korrekt? 5cm nedpress på midten, med 7 kg belastning. Se ellers hva jeg skriver i forrige innlegg.
Vifta er i ordenStarter den igjen umiddelbart etter at den har stoppet?
Du skriver at vifta er ok, men har du sjekket at den ikke er sluppet/løsnet fra selve akslingen? (Altså alt ser normalt ut, men man kan snurre vifta uten at motoren følger med)
Den begynner å fjuske. da er det bare å stoppeHvordan vet du at den går varm? En viftekjølt motor som "går varm" betyr jo oftest en skjæring, man får liksom ikke noe særlig annen varsling. Hva skjer i praksis når den stopper?
Reim var ok å rett.414633800 er originaldelenummer på reima. Holder fortsatt en knapp på teorien om at den jobber for tungt. Beltestramming korrekt? 5cm nedpress på midten, med 7 kg belastning. Se ellers hva jeg skriver i forrige innlegg.
Da tror jeg "varmgang" er et blindspor. Det er nok problemer med drivstofftilførsel. Gamle filter, dritt i forgassere, tett lufting, bensinpumpe som sliter osv.Den begynner å fjuske. da er det bare å stoppe
Takk for svar.Da tror jeg "varmgang" er et blindspor. Det er nok problemer med drivstofftilførsel. Gamle filter, dritt i forgassere, tett lufting, bensinpumpe som sliter osv.
Når de motorene der går varm, er det nesten alltid også snakk om motorhavari. Ser pluggene bra ut, går den heller ikke for magert. Du kjører med for feit oljeblanding men det skaper ikke sånne problemer. 2% er vanlig å bruke.
Det tror jeg også etter å ha lesta tror jeg "varmgang" er et blindspor. Det er nok problemer med drivstofftilførsel. Gamle filter, dritt i forgassere, tett lufting, bensinpumpe som sliter osv.
Med rett farge på pluggene gjenstår enten feil på bensintilførsel eller elkomponenter som ikke tåler varme. I og med at du kan kjøre et stykke før den begynner å gå dårlig og du siden greit kan starte når den har gått ei stund, ligner det på en innsnevring et sted, eller delvis tett sil. Eller at det er så enkelt som at utluftinga til tanken er tett, sånn at det blir vakuum.Den begynner å fjuske. da er det bare å stoppe
Alt ok Gnist også da den går varm, skrudde opp lokket på tanken da den begynte å fjuske hjalp ikke noeSiden du skriver at vifta er ok, går jeg ut fra at det er en 5900 FC eller FCE vi snakker om ( bare sånn for ordens skyld ). Har du sjekka stramminga på viftereima og at vifta faktisk har alle lamellene på plass? Du skriver også 3% oljeblanding, men er det det målt forbruk, eller er oljepumpa kobla bort og du blander i tanken. Siden pluggene har normal farge, tror jeg du kan se bort fra for lite olje. At bensinpumpa skulle ha noen betydning, tror jeg også du kan se bort i fra. Mitt "blindskudd" her er: Utslitt/defekt variator eller feil eller utslitt reim. Skutern må rett og slett jobbe seg i hjæl. Sjekk at reima ligger korrekt på sekundærvariatoren. Ta tak i variatorene og kjenn etter slark/ lytt etter skrangling. Løft opp bak, gi gass og se om de oppfører seg normalt.
Må vente til den blir lit kaldre ca 10 min så går den i 2 -3 km igjen å må bruke Choken for å starte daStarter den igjen umiddelbart etter at den har stoppet?
Du skriver at vifta er ok, men har du sjekket at den ikke er sluppet/løsnet fra selve akslingen? (Altså alt ser normalt ut, men man kan snurre vifta uten at motoren følger med)
Det var smart skal prøve det me te å bestille men dyr da ny CoilBruker frysespray og spray på coilen når den fjusker. Hvis det hjelper, er det den som jukser. De blir fryktelig varm på de motorene.
Har bestilt ny pumpe har å skjekke slange i taken så den itte sugerør seg sammenDet tror jeg også etter å ha lest
Med rett farge på pluggene gjenstår enten feil på bensintilførsel eller elkomponenter som ikke tåler varme. I og med at du kan kjøre et stykke før den begynner å gå dårlig og du siden greit kan starte når den har gått ei stund, ligner det på en innsnevring et sted, eller delvis tett sil. Eller at det er så enkelt som at utluftinga til tanken er tett, sånn at det blir vakuum.
Coil og CDI kan være en mulig feilkilde også. De oppfører seg ofte normalt helt til de blir varme, så slutter de å virke helt til temperaturen faller igjen. Hadde en motorsykkel som var sånn som du beskriver, forskjellen var at den alltid gikk 30-40 minutter før den døde. Da den ble kald, fyra den greit og gikk sine tilmålte minutter igjen. Jeg reiv meg i håret og fant ingen feil, helt til jeg snakke med en kar som mente at det var bensinpumpa (han hadde hatt tilsvarende problem). Pumpa var en type solenoid/membran type og når den ble varm slutta den bare å virke.