SKI-DOO Ski Doo Summit 800 154''

Phazerboy

F7 pilot
22 Jul 2012
410
221
Offerdal, Jämtland.
22664508_1523919651019155_434575304_o.jpg
22643101_1523919691019151_923862783_o.jpg
Kjøpte meg en Ski Doo Summit 800 idag. Kjøpte! Ikke som den andre scootern hvor eiern solgte scooter til noen annen i siste sekundet..:rolleyes:

Har bestemt meg for Dekalkit og skinz framfanger. Men hva mer kan gjøres? Tenker da mest på utseendet :)
 
Er inne på hele ideén med kortere vindskjerm. Men tenkte å gjøre et forsøk på å kappe den orginale. Vet at det er flere som har gjort dette og resultatet har blitt kjempebra, men dette er noe jeg ikke har gjort før. Noensinne. Ever.
Noen tips? Dremel, baufil eller noe annet? Og hvordan måler seg man til hvor man skal skjære?

Vet at det ikke er 100% sikkert at resultatet blir bra, men det går i verste tilfelle å kjøpe nytt :)
 
De støpte skjermene der tror æ d e lurt å ikke kappe. En kort skjerm koster ikke all verden på ebay. Greit med en skjerm som funker på de kalde dagene. De er så lett å ta bort om man skal rase litt at det er nesten like greit å bare ta den bort de gangene du skal gjøre noe stunt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Phazerboy
Hadde wrp wide boards på min summit xp ! Meget fornøyd me dem bra oppgraderinge fra orginalt ! Som nevnt tidligere i tråden e en lav vindskjerm bedre å satse på enn å kappe ! Koste ikke mange kronan samt vil
Eg si at et par slp eller. Ca BX ski vil være en solid oppgradering .. samt diablo variatorkitt
 
  • Liker
Reaksjoner: Phazerboy
Tok bort dekalene så det er klart til dekalkittet kommer, men da har man igjen et problem. Lim. Noen tips på hvordan man får bort det seigliva limet? Trodde at det kom til å følge med når jeg varma opp dekalene, men tyyyydeligvis ikke.. Har prøvd å gnugge med såpe og vann men det hjelpa ingenting :p
22662418_1524939087583878_1423099674_o.jpg
 
Tok bort dekalene så det er klart til dekalkittet kommer, men da har man igjen et problem. Lim. Noen tips på hvordan man får bort det seigliva limet? Trodde at det kom til å følge med når jeg varma opp dekalene, men tyyyydeligvis ikke.. Har prøvd å gnugge med såpe og vann men det hjelpa ingenting :p
Vis vedlegget 66570
Har selv brukt rødsprit og gnikka med... også vaska med vann når limet er borte :)
 
Kan også fungere med brakeclean.
Ikke bruk bremserens som inneholder aceton. En del gjør det. Bremserens fra Biltema inneholder ren nafta og kan trygt brukes. Citrus avfetting er også fint. Fordelen er at limet blir nedbrutt og ikke er limaktig dersom avfettingen tørker litt ut. Bremserens fungerer kun når man bruker nok, straks den damper litt bort går limet tilbake til å være lim.
 
  • Liker
Reaksjoner: Phazerboy
Ikke bruk bremserens som inneholder aceton. En del gjør det. Bremserens fra Biltema inneholder ren nafta og kan trygt brukes. Citrus avfetting er også fint. Fordelen er at limet blir nedbrutt og ikke er limaktig dersom avfettingen tørker litt ut. Bremserens fungerer kun når man bruker nok, straks den damper litt bort går limet tilbake til å være lim.
Tror det var CRC sin brakeclean jeg brukte på min scooter for å fjerne lim rester, funket bra den i vertfall:)
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Phazerboy
Tror det var CRC sin brakeclean jeg brukte på min scooter for å fjerne lim rester, funket bra den i vertfall:)
CRC sin inneholder aceton så den skal man være forsiktig med. Noen plasttyper blir veldig mattet og tørkes litt ut. Må brukes med omhu.
 
CRC sin inneholder aceton så den skal man være forsiktig med. Noen plasttyper blir veldig mattet og tørkes litt ut. Må brukes med omhu.
Det ble ikke noe bivirkninger på min scooter heldigvis:) . Men no er den scootern min så gammel at jeg bryr meg ikke lengre om hvordan den no ser ut:p
 
Kjøpte et dekalkit fra Swetown forrige Fredag, og fikk det montert i kveld :) Bare tunelldekalene igjen, så er jeg ferdig med den delen :thumb:
Så blir det enten C&A Pro ski eller Slydog. Hva mener dere er best av de 2?


23172718_1542069345870852_7423855047466422038_n.jpg







23316529_1542069565870830_476620289949328405_n.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: petter Dass