Selveste Rasmussen i nød :P

Litt morsom.. I denne tråden var det helt utenkelig at Mr. Rasmussen skulle ha seg Ski-Doo og AC hadde de beste motorene...

Status et par måneder senere:
AC skal bytte motorer og Mr. Rasmussen har kjøpt seg Ski-Doo hehe

Hærrens veier er uransakelige :wow:

Vent bare og se at han gjør nåkk noen forandringer på skidooen ja. Å btw, han har nåkk ikke kjøpt seg skidoo, er nåkk de som har kjøpt han ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Odin
Og AC sine veier nærmer seg endes ;)

AC med ny egen produsert motor kan bli spennende de første årene :)

Ja kan se litt ut som AC sakte men sikkert sjalter seg selv ut fra mountain segmentet ja....
Og enig, litt skeptisk til egenprodusert AC motor.

Jeg mener forresten fortsatt det jeg sa: gi meg en polaris pro rmk med AC sin 800 ho i!! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Sunvang
-Er nå slik at man bare må fyre litt - og det er i grunnen ganske lett...
Har en kjenning som til og med har tattovert Arctic Cat på leggen.
Og nei - jeg kjenner ikke Rukus og heller ikke hans tattoveringer hehe

Finnes det egentlig noen som har helt original scooter?!?!! :)
 
Vent bare og se at han gjør nåkk noen forandringer på skidooen ja. Å btw, han har nåkk ikke kjøpt seg skidoo, er nåkk de som har kjøpt han ;)

Han forandret vel ikke en eneste skrue på AC-ene og dem måtte han sikkert betale full pris for... ?
 
  • Liker
Reaksjoner: 2-TT
Han forandret vel ikke en eneste skrue på AC-ene og dem måtte han sikkert betale full pris for... ?

Har jeg sant det...?
Om du mener skidoo'n er like god til teknisk kjøring som AC eller polaris, ja da får du bare mene det. Jeg mener det ikke. Og om du leser litt rundt om på nettet så finner du ut at det er til og med svært få som sammenligner summit med PC og pro.
Jeg er fullstendig klar over ting som må forandres på AC. Og om du leser ting jeg skriver, så ser du at jeg mener polaris i særklasse har den beste scooteren til teknisk kjøring. Bare noen kunne lært dem og bygge motor så hadde den vært perfekt :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Krom
Ja kan se litt ut som AC sakte men sikkert sjalter seg selv ut fra mountain segmentet ja....
Og enig, litt skeptisk til egenprodusert AC motor.

Jeg mener forresten fortsatt det jeg sa: gi meg en polaris pro rmk med AC sin 800 ho i!! :)
Enig i det du skriver.
Likte godt det ene utsagnet til en kar på SW, der han utalte seg om mountain og trail skuterne.
"Arctic Cat took a trail sled and put on a smaller front and a longer track, Polaris took a mountain sled, made it wider in the front and put on a longer track."

Tror nesten det ikkje er langt ifra sannheten. :)

Synd at Arctic Cat satser mindre på mountain delen, da M-chassie har verkeleg hatt ledelsen lenge. :(
 
Er det virkelig så stor forskjell i fremrammen på rush og rmk? De ser da veldig lik ut.

Sent from my GT-P7510 using Tapatalk
 
Men når det er sakt, så synes jeg at hvertfall 2013 AC er mere lettkjørt en M-serien :)
 
Har jeg sant det...?
Om du mener skidoo'n er like god til teknisk kjøring som AC eller polaris, ja da får du bare mene det. Jeg mener det ikke. Og om du leser litt rundt om på nettet så finner du ut at det er til og med svært få som sammenligner summit med PC og pro.
Jeg er fullstendig klar over ting som må forandres på AC. Og om du leser ting jeg skriver, så ser du at jeg mener polaris i særklasse har den beste scooteren til teknisk kjøring. Bare noen kunne lært dem og bygge motor så hadde den vært perfekt :)

Ikke for å krangle, men polaris har ikke dårligere motorer enn brp eller ac pr i dag. Om du mener at dem lager motorer med lav effekt (10hk under konkurrenten) så tar dem det igjen på variator å vekt. Har bynnt å bli en del polaris rundt omkring der jeg kjører og ingen har skjært noe som helst, ikke har jeg hørt om noen større problemer med de heller kontra ac/brp. Kan det være at du enda tenker på 2008..?:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Sunvang
Ikke for å krangle, men polaris har ikke dårligere motorer enn brp eller ac pr i dag. Om du mener at dem lager motorer med lav effekt (10hk under konkurrenten) så tar dem det igjen på variator å vekt. Har bynnt å bli en del polaris rundt omkring der jeg kjører og ingen har skjært noe som helst, ikke har jeg hørt om noen større problemer med de heller kontra ac/brp. Kan det være at du enda tenker på 2008..?:)

Les litt på snowest :) orker ikke diskutere dette da det er et kjent faktum at både polaris og skidoo sin motor ikke holder samme driftssikkerhet som AC sin. Men så fint at det ikke er mange som er skjørt i din vennekrets da. :)
Å nei, tenker ikke 2008, men helt nye :)
 
M

Mulig det, men tipper han kommer til å bruke masse tid denne vinteren til virkelig å se hva som er mulig å få til med XM chassiset, og utvikle nye kjøreteknikker osv
Kanskje resultatet blir "New Rasmussen Style"?

Huff, kan bli stygt for AC entusiaster, som har henvist til Rasmussen i argumentasjoner for AC...

Får vi sitater som:
"...which could not be done with an Arctic Cat....."
"... after changing over to Doo i experienced new possibilitys like..."
"...when learning how this steering geometry actually works, theres no doupth Ski-Doo provides ....
"..."Doo" it the right way, "Doo" it the Rasmussen way...."

Hahaha...., det kan bli mye popcorn i år... :)
 
Ser på dette som en positiv ting, da han nåkk vil kunne forbedre det som har holdt skidoo igjen til og være på topp i lag med polaris (og Arctic Cat før) på scootrer til teknisk kjøring :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Krom
Ser på dette som en positiv ting, da han nåkk vil kunne forbedre det som har holdt skidoo igjen til og være på topp i lag med polaris (og Arctic Cat før) på scootrer til teknisk kjøring :)
Tenker han bare ser hvem som er den ledende på utvikling og innovative løsninger i scooterbransjen... :skidoo:
 
  • Liker
Reaksjoner: 2-TT og Krom
Jeg må si meg enig med Sunvang, Polaris er per i dag alene på tronen når det gjelder løssnø maskin til teknisk kjøring, bak den kommer AC så kommer skidoo. Det er hvertfall min mening (og de flestes oppfatning på snowest også virker det som)
 
Får være litt seriøs innimellom også... :)

Det merket som satser mest, vil nok få til det beste produktet i et gitt segment i fremtiden.
Her på forumet snakker vi mest om dypsnø, og teknisk kjøring ala Brep Rasmussen.
-At Ski-Doo satser denne veien, er det vel ikke tvil om.
At dem i tillegg er villige til å ta i bruk ny teknologi, er det vel heller ikke tvil om.
Hvis dem oppå det hele satser mest penger på å få den beste kompetansen på plass til videre utvikling, så har dem i hvertfall et veldig godt utgangspunkt til å lykkes.

De andre merkene gjør nok det samme, men det er forskjell på hva dem satser på.
Ingen av merkene kan produsere vinnere i alle segmentene (tror jeg).
Og ingen av merkene kan fornye alt hvert år (ramme undervogn, motor osv). Stabilitet er også en faktor her.

Jeg synes det er morsomt å fyre litt innimellom. Men bare for å ha det sagt:
Jeg ville vært fornøyd med hvilket som helst merke etter 2010, -ja til og med en Yammis (m/pustehjelp)...
Men det sier seg selv, når man kjører 2003 (ZX) selv.
 
Jepp, vil nåkk si at skidoo og polaris satser mest på løssnø segmentet ja. AC har sakket litt på det feltet ser det ut som...dessverre. Kipt, da de mellom 2005-2010 var suveren på det feltet.
 
Ble vist gull av gråstein etter at rasmussen byttet merke?

Mange mener kanskje det ja :) personlig så mener jeg fortsatt at skidoo ikke er på linje med polaris og AC. Basert på egne erfaringer. Så ligger igjen polaris foran AC litt.
MEN, nå snakker jeg som KUN ren teknisk kjøring i skogen da :) og er mine meninger ut i fra det jeg selv har prøvd :) så skyt meg ikke forde om dere ikke er enig :p hehe
 
Disse toppkjørerne går etter beste merke, derfor gikk Burandt fra AC til Polaris.. Og nå Rasmussen fra AC til SKI-DOO! På samme måte som en del fotballspillere går fra en middels bra klubb til den beste, thats it folkens! Harde fakta...
 
  • Liker
Reaksjoner: 2-TT, Sunvang og Krom