PÅMELDTE PÅ NM oppdateres 1-2 ganger pr uke

AKM

Medlem
3 Okt 2006
137
3
Lakselv
TOP FULE:
John Landsverk Bø Motorklubb
Erik S Johansen Naf Asker&Bærum
Henning Våle Bø Moteoklubb
Fredik Sten Wasa Snowmobile
Kim Sebbas Wasa Snowmobile
Dan Berg Alta SSF
Bjørnar Mikalsen Kirkenes MK
Knut Kristoffersen NMK Narvik
Jouko Koski Snow Star
Hannu Keski-Korpi Jokikelkka
Eskil Ottesen NMK tromsø
Robin Hansen NMK Narvik
Roger Jensen NMK Narvk
Usko Sarre HRC



PRO STOCK:
Bjørn-Ivar Masternes Lakselv MK
Berit M Eira Alta
Kjartan Nicolaisen Alta SSF
Roar Nergård Hammerfest Racingklubb
Pål Tore Andersen Lakselv mk
Kim Ronny Svane Hammerfest racingklubb
Håvard karlsen NMK Harstad
Stig Ronny Nilsen Lakselv MK
Ronny Mortensen Alta SSF
Tom Erik Pedersen NMK Rana
Stefan Norrdahl Wasa Snowmobile
Morten Blien Tana MK
Morten Garnes NMK Narvik
Roger Jensen NMK Narvik


Stock-800:
Cherita Masternes Lakselv MK
Kjartan Nicolaisen Alta SSF
Pål Tore Andersen Lakselv mk
Morten Bjørkli KirkenseMK
Stig Erik Herregård Wasa snowmobile
Jonny Gullholm NMK Harstad
Rolf Terje Jakola Kirkenes MK
Stig Ronny Nilsen Lakselv MK
Stian Olsen Lakselv MK
Jørn Paulsen Lakselv Mk
Kaj Rabb Wasa snow mobile
Anders Österåker Wasa snowmobile
Stefan Norrdahl Wasa Snowmobile
Hannu Keski-Korpi, Jokikelkka
Torfinn Johansen Kirkenes MK
Kjell Sverre Josefsen Kirkenes MK



Stock-600:
Knut Johansen Lakselv MK
Stig Erik Herregård Wasa snowmobile
Torfinn Johansen Kirkenes MK
Gunnhild Berg Tana MK
Jan Tore Aslaksen Karasjok MK
Ester Kathrine Siri Tana MK
Kjell Sverre Josefsen Kirkenes MK
Anders Österåker Wasa snowmobile
Kim Håvard Aslaksen Tana MK



Improved stock:
Tom Erik Pedersen NMK Rana
Frank Nergård Hammerfest Racingklubb
Pål Tore Andersen Lakselv mk
Rolf Terje Jakola Kirkenes MK
Morten Blien Tana MK
Svend A Jensen NMK midt troms
Mathias Kristensen NMK Narvik
Monica Ballovarre Johansen Lakselv MK
Hans Jørgen Eriksen Kautokeino MK



Ungdom Luft 600:
Regine Masternes Lakselv MK
Joakim A Malin Kirkenes MK
Margit Ryan Stene Verdal snøscooterklubb
Mads Kristiansen Alta SSF
Rickard Johansen Alta SFF
Chris Daniel Elde Alta SSF




TRAIL UNLIMITED:
Raymond Malin Kirkenes MK
Kim Sebbas Wasa snowmobile
Kjetil Vistad Labahå Kirkenes MK
Svein Arne Kristiansen Alta SSF
Juho Koski Snow Star
Ivan Løvik Laksev MK ( NMK midt troms)
Ester Kathrine Siri Tana MK
Torje Ingebrigtsen NMK Narvik
 
Trail Unlimited

Enig med AKM, tøffe i kjeften. Still opp på drag og bevis på fort det går.
Eller det bare skryt ? Med fire førere blir det neppe kjøring i den klassen.
 
Det e jo så sinnsykt me tøffe yamaha-gutta som skryt av turbomaskinan. Æ trur ikke dæm tør å stille opp mot raymond malin sin gamle rx1 hyttescooter ;) Det e virkelig en trailscooter me futt i !
 
er heller ikke interisert å bygge noe beskyttelse på tunell og invistere tid å penger til pigga belte. kjører ikke 500mil da
 
???? er jo ikke påbudt med pigger heller :cool:


Og så vidt jeg vet så skal vel trailscootrene ikke være senket og "bygget om" for dragracing. Det skal være innlysende at det er fjellscootere. Hvis jeg tar feil her så kan jo noen rette meg.
 
Er det lov med pigger?[/QUOT

det er regler til godkjenning nå rart cato l ikke legger de ut snart.om det er han som skal godkjenne dei. har sent han mange mld men ingen svar å få.men på forslag til regler står det pigger JA
 
Er det lov med pigger?


Jeg vet faktisk ikke.... jeg tror at et reglement kommer snart. Hvis pigger ikke er lov og at det kan gjøre at det kommer flere førere så burde noen komme på banen nå og si ifra. Hvis pigger er lov så regner jeg med at sikkerhetsreglene for de scootrene blir lik som for andre scootrer som bruker pigger på is og gress. ( ser ikke for meg en høy scooter med en halvmeters piggkasse :eek:) moohahaha
 
Jeg vet faktisk ikke.... jeg tror at et reglement kommer snart. Hvis pigger ikke er lov og at det kan gjøre at det kommer flere førere så burde noen komme på banen nå og si ifra. Hvis pigger er lov så regner jeg med at sikkerhetsreglene for de scootrene blir lik som for andre scootrer som bruker pigger på is og gress. ( ser ikke for meg en høy scooter med en halvmeters piggkasse :eek:) moohahaha

LOL helt sant.har vert på ang dette siden det blei bestemt att vi kunne kjøre trail unl. vi var 5 stk og alle slo det fra seg av denne grunn.det krever planlkegging i god tid om en skal reise så langt. stiller neste løp vi om disse reglene forandres til piggforbud
 
En apex/ nytro med 3-400 hk slenger fort ifra seg et par pigger..... håper ingen står bak da.... og at dette blir tadd med i sikkerhetsvurderingene.;)
 
Pigger

Tipper det blir valgfritt med/uten pigg, men at SR gir svar på hvilke krav som stilles med pigg. Forstår heller ikke hvorfor pigg er avgjørende på snebane. Synes dette ligner vikarierende motiv for ikke å stille. Tipper også at sikkerhetskrav blir som på impStock med variatorbekyttelse, dødmanssnor, osv.
 
Kan ikke drømme om at ikke blir spesielle regler for de som kjører med pigger og de som skal kjøre mot dem som har pigger..... techwest piggbeskyttelse osv....
 
LOL FRHA en kjører ikke 500 mil for å kjøre en kvalikk,er forholdene slik att en har fordel med pigg,så kan du glemme det om en har 500hk.men greit det om en vil ha løpet for seg selv der oppe:) greit å vite plasseringene på forhånd sikkert,for det er jo bare de samme som stiller.ettersom jeg hører av kjørere som har vert der oppe år etter år så kan banene fort bli isette. Merkelig att SR kan bruke så lang tid på å behandle disse reglene når det er kun kort tid igjenn,en kan ikke forvente att folk skal komme oppover da.
 
De har brukt å hadd noen på de gressløpene vi har kjørt. Vi som kjører mye har slikt selv. Bruker det på fjellet å. Safety....
 
LOL FRHA en kjører ikke 500 mil for å kjøre en kvalikk,er forholdene slik att en har fordel med pigg,så kan du glemme det om en har 500hk.men greit det om en vil ha løpet for seg selv der oppe:) greit å vite plasseringene på forhånd sikkert,for det er jo bare de samme som stiller.ettersom jeg hører av kjørere som har vert der oppe år etter år så kan banene fort bli isette. Merkelig att SR kan bruke så lang tid på å behandle disse reglene når det er kun kort tid igjenn,en kan ikke forvente att folk skal komme oppover da.

Det er ikke lov med pigg. iht tillegs reglene som kommer ut straks:)
 
Ihht SR-drag:

6.3.6.11 Øvre tunnelbeskyttelse.
På alle snøscootere med pigger skal tunneltaket være på min
3 mm (aluminium/ stål 2 mm) tykkelse. I de tilfeller der det opprinnelige tunneltaket ikke oppfyller
dette kravet, skal en ekstra aluminiums plate monteres på tunnelen. Plata skal være like bred som
tunnelen og rekke fra bakenden av tunnelen og fram til en tenkt loddrett linje gjennom innfestingen av drivakselen. Platens tykkelse og den opprinnelige tunnelens tykkelse skal til sammen utgjøre 3
mm. Platen skal være godt festet til tunnelen.
For maskiner med originalt sete og original tunnel er det ikke nødvendig med 3mm tunneltak.
 
Ihht SR-drag:

6.3.6.11 Øvre tunnelbeskyttelse.
På alle snøscootere med pigger skal tunneltaket være på min
3 mm (aluminium/ stål 2 mm) tykkelse. I de tilfeller der det opprinnelige tunneltaket ikke oppfyller
dette kravet, skal en ekstra aluminiums plate monteres på tunnelen. Plata skal være like bred som
tunnelen og rekke fra bakenden av tunnelen og fram til en tenkt loddrett linje gjennom innfestingen av drivakselen. Platens tykkelse og den opprinnelige tunnelens tykkelse skal til sammen utgjøre 3
mm. Platen skal være godt festet til tunnelen.
For maskiner med originalt sete og original tunnel er det ikke nødvendig med 3mm tunneltak.

Det er ikke lov med pigger på NM og Nordisk.
 
Det var jo pigg i trail unlimeted sist løp i hammerfest å da vant nu Malin sin uten pigg hvis æ huske rett. Blir jo stortsett is rett etter beltene ikke atmed hvor trailklassen starter... Men er væl lettere å vinne med 4-taktsturbo enn to taktsturbo:D