så der va ein her heime som har en temleg så trimma 2 takter, han er ikke langt bak turboan i mål for å si det sånn, '
Ta og les litt nm/nordisk resultater i open fuel dragrace. Er vel en 2takter i topp uten gass/turbo.
så der va ein her heime som har en temleg så trimma 2 takter, han er ikke langt bak turboan i mål for å si det sånn, '
Ja tenk deg en rx1 med 500hk mot en 2takter på kanskje 300hk og under 150kg...
1.64bar ettersom at intercooleren gjekk varm. Tenk denne med 2 bar så passear du 600... Å då bli detta å hevde seg til vinteren tenkjer eg..
vis meg en 2 takter på 300 hk uten gass som e mye lettere en en rx1/apex motor?
har sett en del spreke rx1er i aksjon på drag race, og mange av disse får full efekt rett etter start matta, dette må jo vere idielt med tanke på og slippe store påkjenninger på matta
Som en pekepinn på hvor viktig startmatta og 60FT er, kan du tenke litt på dette: En std oppsatt MCX Nytro/Apex har gjerne en 60ft på 1,8-2sek. De beste std 800 ligger på 1,6-1,7sek. Erfaringsmessig må da Apex/Nytroen ha 30-40km/t høyere sluttfart for å komme i mål på samme tid.... Noe de i de fleste tilfeller også har og vel så det, men poenget er at uten å fokusere på starten og 60FT så får du kun 2-5 tidels sekund bedre tider med et 300hk turbomonster, enn du kjører med en kliss orginal 800 med halve effekten..
500hk på 1.64bar???
ikke for å være vanskelig, men det der har e litt vanskelig for å tru.
ka e gjort med motoren??
her snakke vi ca 100hk mer på samme trykk som mcx racekit.... greit. porting, kammer, å store ventiler kan hjelpe på, men va voldsomt.
det er forskjell på en bygd motor og en som bare er montert shims på.
190hk sugemotor effekt??
forsåvidt, e har sett apex med sugemotor på 230hk men da va det borring, stroking, portet, kammer, ventiler, å rett å slett alt tenkelig.
ka e gjort med denne som gjør at den svare så sykt på ladetrykk??
Må arrestere dæ litt dær.....
Arctic cat cf 800 2010 modell kjørte maaange ganga 1,4 sek 60`fot på min treningsbane i vinter. De beste kjører jevnt 1,35 sek i stock 800.
Ser noe rart ut med max moment og hk på samme turtall.
Da er det ikke maks HK heller da.
ja det er det nok helt sikkert!! turtallet her er målt på variator tappen, motoren har hatt et turtall på 10115rpm.
Mmm, ser jo at grafen ikke går lengre enn til 400 hk. Det betyr at maks effekt ligger en god del over 10115 rpm da. Ser ikke da at grafen stemmer med det som er oppgitt nede som sier 501 hk@ 8500 rpm.
ser det er oppgitt 460hp på høyre side. det er noe muffens me den der grafen ja
vi målte den til 460 hk på 1.6 bar. 507hk(korrigert effekt)var bare en effekttopp. trykket kom opp på 1.7 bar. vi stoppa på 460 inntil videre pga at innsugslufta bejynte å stige. det var veldig varmt i dynorommet og de som har lagt dataspruten mente effekten kom til å stige ca 30-40 hk i 15-.vi hadde heller ikke maks turtall. stoppa på 10500. vil prøve den først før eg går høyere opp, men det virker som der er mye mer å hente med kaldere luft eller eventuelt større intercooler. dette var for å vere på den sikre sia. dyrt å sprenge motoren.
Dette blir en ny rekord holderVis vedlegget 4882
Vis vedlegget 4883
Ikke noe 2takt os her!!
En kompis som bygger og skal kjøre den i vinter. RÅ MASKIN SIER JEG!
hei
jeg synes byggene er veldig fin, spesielt den første. kan sikkert være at det tar tid å tune inn en slik maskin, de skal ha all ære for at de begynne med det.
sikkert mye som kan diskuteres ang. HK, og det å få de ut på belte.
Regner med det er mange i dragmiljøet som er glad for at det kommer flere maskiner inn i sirkuset, lykke til.
med så mye hester rekker vel ikke org. primærvariator?
Dette blir en ny rekord holderVis vedlegget 4882
Vis vedlegget 4883
Ikke noe 2takt os her!!
En kompis som bygger og skal kjøre den i vinter. RÅ MASKIN SIER JEG!
Og nå er jeg i full gang med bygget mitt.
Dan berg sin scooter e kanskje ikke 300 hk, men den e neppe langt unna..... og vekta..... muligens halvparten av en apex! John landsverk sin scooter går svinfort den å, (yamaha) , men æ vil se de som hold følge med dissan to denna vintern. Om de har 400 eller 500 hk blir å spille en mindre rolle. 60`fotn er godt over halve løpet!
Time will show
mulighet for og legge ut noen bilder av den maskin din? eventuelt en film snutt?
sykt rå maskin det dær