Nye spennads maskina som blir bygd for den her sesongen?

her e bilder av seiers maskina og den e uten gass og turbo
 

Vedlegg

  • n522356015_1974774_6271158.jpg
    n522356015_1974774_6271158.jpg
    45,1 KB · Sett: 220
  • n522356015_1974775_7192139.jpg
    n522356015_1974775_7192139.jpg
    69,9 KB · Sett: 224
  • Liker
Reaksjoner: Ebp
1.64bar ettersom at intercooleren gjekk varm. Tenk denne med 2 bar så passear du 600... Å då bli detta å hevde seg til vinteren tenkjer eg..:)


500hk på 1.64bar???

ikke for å være vanskelig, men det der har e litt vanskelig for å tru.

ka e gjort med motoren??

her snakke vi ca 100hk mer på samme trykk som mcx racekit.... greit. porting, kammer, å store ventiler kan hjelpe på, men va voldsomt.
 
Veit ikkje kva som er gjort med motoren eksakt.... Var det resultatet eg høyrde iallefall... Lite kjennskap til bygget....
 
vis meg en 2 takter på 300 hk uten gass som e mye lettere en en rx1/apex motor?


Dan berg sin scooter e kanskje ikke 300 hk, men den e neppe langt unna..... og vekta..... muligens halvparten av en apex! John landsverk sin scooter går svinfort den å, (yamaha) , men æ vil se de som hold følge med dissan to denna vintern. Om de har 400 eller 500 hk blir å spille en mindre rolle. 60`fotn er godt over halve løpet!

Time will show;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Ebp
har sett en del spreke rx1er i aksjon på drag race, og mange av disse får full efekt rett etter start matta, dette må jo vere idielt med tanke på og slippe store påkjenninger på matta :)

Som en pekepinn på hvor viktig startmatta og 60FT er, kan du tenke litt på dette: En std oppsatt MCX Nytro/Apex har gjerne en 60ft på 1,8-2sek. De beste std 800 ligger på 1,6-1,7sek. Erfaringsmessig må da Apex/Nytroen ha 30-40km/t høyere sluttfart for å komme i mål på samme tid.... Noe de i de fleste tilfeller også har og vel så det, men poenget er at uten å fokusere på starten og 60FT så får du kun 2-5 tidels sekund bedre tider med et 300hk turbomonster, enn du kjører med en kliss orginal 800 med halve effekten..
 
Som en pekepinn på hvor viktig startmatta og 60FT er, kan du tenke litt på dette: En std oppsatt MCX Nytro/Apex har gjerne en 60ft på 1,8-2sek. De beste std 800 ligger på 1,6-1,7sek. Erfaringsmessig må da Apex/Nytroen ha 30-40km/t høyere sluttfart for å komme i mål på samme tid.... Noe de i de fleste tilfeller også har og vel så det, men poenget er at uten å fokusere på starten og 60FT så får du kun 2-5 tidels sekund bedre tider med et 300hk turbomonster, enn du kjører med en kliss orginal 800 med halve effekten..


Må arrestere dæ litt dær.....

Arctic cat cf 800 2010 modell kjørte maaange ganga 1,4 sek 60`fot på min treningsbane i vinter. De beste kjører jevnt 1,35 sek i stock 800.
 
500hk på 1.64bar???

ikke for å være vanskelig, men det der har e litt vanskelig for å tru.

ka e gjort med motoren??

her snakke vi ca 100hk mer på samme trykk som mcx racekit.... greit. porting, kammer, å store ventiler kan hjelpe på, men va voldsomt.

det er forskjell på en bygd motor og en som bare er montert shims på.
 
det er forskjell på en bygd motor og en som bare er montert shims på.


190hk sugemotor effekt??

forsåvidt, e har sett apex med sugemotor på 230hk men da va det borring, stroking, portet, kammer, ventiler, å rett å slett alt tenkelig.

ka e gjort med denne som gjør at den svare så sykt på ladetrykk??
 
190hk sugemotor effekt??

forsåvidt, e har sett apex med sugemotor på 230hk men da va det borring, stroking, portet, kammer, ventiler, å rett å slett alt tenkelig.

ka e gjort med denne som gjør at den svare så sykt på ladetrykk??

det er vel sikkert 'classified info'.:)
 
ja det er det nok helt sikkert!! turtallet her er målt på variator tappen, motoren har hatt et turtall på 10115rpm.

Mmm, ser jo at grafen ikke går lengre enn til 400 hk. Det betyr at maks effekt ligger en god del over 10115 rpm da. Ser ikke da at grafen stemmer med det som er oppgitt nede som sier 501 hk@ 8500 rpm.
 
Mmm, ser jo at grafen ikke går lengre enn til 400 hk. Det betyr at maks effekt ligger en god del over 10115 rpm da. Ser ikke da at grafen stemmer med det som er oppgitt nede som sier 501 hk@ 8500 rpm.

ser det er oppgitt 460hp på høyre side. det er noe muffens me den der grafen ja:confused:
 
ser det er oppgitt 460hp på høyre side. det er noe muffens me den der grafen ja:confused:

Så det jeg og når jeg lastet bildet ned på maskinen. Er oppgitt 460 på begge sider, men steppingen opp er ikke lik på begge sider. Prøvde og finne crosspoint også, men den var litt værre da de er steppet forskjellig på samme akse. Men sånn omtrentlig burde det stemme.
 
vi målte den til 460 hk på 1.6 bar. 507hk(korrigert effekt)var bare en effekttopp. trykket kom opp på 1.7 bar. vi stoppa på 460 inntil videre pga at innsugslufta bejynte å stige. det var veldig varmt i dynorommet og de som har lagt dataspruten mente effekten kom til å stige ca 30-40 hk i 15-.vi hadde heller ikke maks turtall. stoppa på 10500. vil prøve den først før eg går høyere opp, men det virker som der er mye mer å hente med kaldere luft eller eventuelt større intercooler. dette var for å vere på den sikre sia. dyrt å sprenge motoren.
 
vi målte den til 460 hk på 1.6 bar. 507hk(korrigert effekt)var bare en effekttopp. trykket kom opp på 1.7 bar. vi stoppa på 460 inntil videre pga at innsugslufta bejynte å stige. det var veldig varmt i dynorommet og de som har lagt dataspruten mente effekten kom til å stige ca 30-40 hk i 15-.vi hadde heller ikke maks turtall. stoppa på 10500. vil prøve den først før eg går høyere opp, men det virker som der er mye mer å hente med kaldere luft eller eventuelt større intercooler. dette var for å vere på den sikre sia. dyrt å sprenge motoren.

hei,

hvilken fuel ble brukt?
synes det er en fantastisk effekt i forhold til det relativt lave laddetrykket:confused:
 
hei

jeg synes byggene er veldig fin, spesielt den første. kan sikkert være at det tar tid å tune inn en slik maskin, de skal ha all ære for at de begynne med det.
sikkert mye som kan diskuteres ang. HK, og det å få de ut på belte.
Regner med det er mange i dragmiljøet som er glad for at det kommer flere maskiner inn i sirkuset, lykke til.

med så mye hester rekker vel ikke org. primærvariator?
 
hei

jeg synes byggene er veldig fin, spesielt den første. kan sikkert være at det tar tid å tune inn en slik maskin, de skal ha all ære for at de begynne med det.
sikkert mye som kan diskuteres ang. HK, og det å få de ut på belte.
Regner med det er mange i dragmiljøet som er glad for at det kommer flere maskiner inn i sirkuset, lykke til.

med så mye hester rekker vel ikke org. primærvariator?

nei d gjør den nok ikke..
 
:thumb::thumb:
Dan berg sin scooter e kanskje ikke 300 hk, men den e neppe langt unna..... og vekta..... muligens halvparten av en apex! John landsverk sin scooter går svinfort den å, (yamaha) , men æ vil se de som hold følge med dissan to denna vintern. Om de har 400 eller 500 hk blir å spille en mindre rolle. 60`fotn er godt over halve løpet!

Time will show;)
 
mulighet for og legge ut noen bilder av den maskin din? eventuelt en film snutt?
sykt rå maskin det dær:thumb::thumb:

Bilder kommer etterhvert, det er enormt mye arbeid når det skal gjøres 110% , det skal lakkes/pulver lakkeres/dreies/freses/tiges/sveises og ikke minst tilpasses,og da vet vell alle at dette tar tid.:). jeg for håpe at jeg får teste 60fot kansje i slutten av mars.PS:det er 60fot som er grunnlegene når man skal teste og da er det kun klokka man kan stole på::thumb:
 
ja jeg regner med at viss du skal han en maskin som kjører fra alt,så må det gjøres 110%
da venter man bare på noen råå'e bilder :thumb: :thumb: :thumb: