ARCTIC CAT Arctic cat M8 2010 OCTN ved effektanlegg

ANHOLTE92

Medlem
16 Okt 2011
2
0
Har en Arctic Cat M8 HO 2010 som eg nylig har montert fullt SLP anlegg, SLP highflow intake, PCV og autotune. Kjører på 98. Lagt inn en basemap som eg fikk av SLP. Satt en AFR verdi til 12,8 (autotune). Hadde min første testtur i går. Alt virket ok når eg kjørte korte drag på et jorde. Ingen fjusking å merke. Etter hvert testet eg å kjøre med full gass over lengre strekk, da fikk jeg inn feilmeldingen OCTN og scooteren fjusket ved lengre gasspådrag (max gass i min 4 sekunder).


Er det noen som har erfaring med dette? eventuet noen tips?
 
Tenker at det skal litt til for å treffe sperren med det oppsettet. Sperren på disse er vel på 8800rpm om jeg ikke tar feil.

Tror det er mappingen som er problemet. AF 12.8 kan være litt vel magert. Du må sjekke korreksjons tabellen som autotune har laget. Base map til SLP er ganske spot on. I dyno tok jeg av 2% fuel fra SLP sitt map for korrekt bfsc. Så om autotune har korrigert mye negativt, så er det årsaken.
 
Hvilke AFR verdi mener du det er best å ligge på? Må vente på mer snø før jeg får testet noe mer.
 
Det er umulig å svare på. Alt etter hva som er gjort, hvilken pipe etc.

Samme motor med forskjellig pipe kan skille over 1 i safe AFR. AFR er kun nyttig å tune etter når du VET hvilken AFR du skal ha.
Du må sjekke stempel vask, bruke egt eller lignende for å finne ut hvilken afr ditt oppsett skal ha.

Når du har funnet ut hva den klarer på WOT, så kan du omtrent interpolere deg et AFR map for resten av registeret.
 
  • Liker
Reaksjoner: Larsinist