Fjellsame

pro rmk

Noen som trenger en "pent" brukt motor

pro rmk
Fjellsame, 26 Nov 2017
ztiggi liker dette.
    • EJ
      Ikke mye å samle på der dessverre :(
    • Fjellsame
      nei desverre :(, var bare tull, har værtfall en ekstra sylinder da.
    • EJ
      Mulig litt annet også om du leter. Noen ganger går det helt til helvette dessverre :(
    • Fjellsame
      Ja også like etter jeg kjøpte den og etter bare 3000km :tdown: Men ble satt i ny igår med balansert veiv, hona sylindre og nye wøssner stempel:woohoo: Vill være helt sikker på at jeg ikke er uten denne sesongen, sjøl om det gikk hardt ut over student lommeboka.
      EJ liker dette.
    • Newton
      Kan ikke fatte at slik skal være mulig og at det aksepteres Ski Doo hadde en del dritt motorer i SDI tiden men de har nå klart å rodd seg litt på land. 300mil er jo absolutt zipp zero nada Enda en god grunn til at jeg aldri skal ha Polaris....
    • Fjellsame
      skido er bra det, men liker chassie til polaris bedre, virker som stempel skjørt har knekt og bombardet veivhus og knekt råde så har det vell fyrt litt på andre sylinder å delt motorn i to. Blir aldri mer støpte stempel heretter, bedre med bøyde skjørt enn knekte. Men en kompis av meg har nøyaktig samme maskin som har gått 12 500km så tror jeg har vært ekstra uheldig i dette tilfelle
    • Newton
      Gikk selv for Yamaha 4T når jeg blei klar over alle problemene rundt om kring. Fingers crossed
    • EJ
      Har sett råder gjennom veivhus på både skidoo og Yamaha. Om noen vil dømme det som sannsynligvis er en av skuterversens mest solgte motor pga noen uhelidige historier må gjerne gjøre det. Ellers kan vi jo se på rotax 800 ho, kjempemoro med elendig rykte...ac? Skal vi snakke litt om DD kassene? Osv osv . Kjør det du liker, uhell skjer å dyrt blir det uansett ;)
    • smaug1
      @Fjellsame Det er vel ikke stempelskjørtene som har vært problemet men sylinderskjørt som er svake og ble gjort sterker og sterker for hvert år til det ble sterkt nok. Andre stempel kan ikke gjøre noe som helst for å endre det. 2015 sylinder skal vel være gode greier. Klart stempel sjangling hjelper jo ikke på det heller.
    • Fjellsame
      @smaug1 passer 15 sylinder på de tidligere modellene da?
    • smaug1
      Med forbehold om at jeg ikke er rå på Polaris mener jeg at det står på RKtek sine sider at 2015 sylindrer passer og er en anbefalt oppgradering uansett hvilken stempler du velger å bruke.
      Jeg tror stempler har fått mye skylden for havari på de motoren men så har sylindrene vært hovedårsaken hele tiden. Tror RKtek er inne på noe.
    • rydningen
      Dette er vel gjerne en 600, og ikke en 800.

      To helt forskjellige motorer. Ser mer ut som låst rådelager på veiva, vært artig å sett om ikke det er blånert kraftig på råden og skinkene omkring.
    • Fjellsame
      Det er mye mulig, har en liten mistanke at lokket til oljetanken har en del av skylda, da jeg ikke klarte å blåse gjennom den, blir å borre hull i den nå.
    • smaug1
      Er det en 600? Kjøp lokket til Ski-Doo så får du ikke noe søl uansett hva du gjør og luftingen fungerer alltid. Passer rett på og koster vel bare 225 spenn eller noe sånt. Står bare "XPS" på lokket.
      2013-2017(ikke G4 lokket, det passer ikke).
    • rydningen
      Klarer ikke blåse gjennom lokket med mindre du rister kraftig på det, er ei lita stålkule som åpner en ventil inni lokket når den kommer borti.
    Det er foreløpig ikke skrevet noen kommentarer.
  • Kategori:
    POLARIS
    Opplastet av:
    Fjellsame
    Dato:
    26 Nov 2017
    Antall visninger:
    722
    Antall kommentarer:
    15

    EXIF Data

    Filstørrelse:
    195,9 KB
    Mime-type:
    image/jpeg
    Bredde:
    750px
    Høyde:
    1334px
     

    Merk: EXIF-data lagres i gyldige filtyper når et bilde er lastet opp. Bildet kan ha blitt manipulert siden opplasting (rotert, vendet, beskjært etc).