Hei
Jeg har en ET 340 gamle typen, og jeg lurer på å koble bort oljepumpe.
Noen som har peiling på dette?
Jeg har en ET 340 gamle typen, og jeg lurer på å koble bort oljepumpe.
Noen som har peiling på dette?
Jeg hadde en 80/81 ET340T for mange år siden og på den var oljepumpa fjernet. Jeg blanda i 2% og det funka fint.Hei
Jeg har en ET 340 gamle typen, og jeg lurer på å koble bort oljepumpe.
Noen som har peiling på dette?
Dette er bare tull. Ja oljen blir tilført i innsuget etter forgasseren men det er ikke fordi forgasseren(e) ikke har godt av oljen, det er av rent praktiske årsaker. Kjør på, bland i tanken. 1:40 - 1:50 er en knakende fin blanding på de gamle traverne.Fungerer vel sikkert bra, men noen hevder at forgasseren ikke har godt av oljeblandet bensin? Det påstås at oljen fra tanken blir tilsatt etter forgasseren (i innsuget). Noen som kan bekrefte/avkrefte denne påstanden?
har koblet ut oljepumpen selv bruker å blande 1:50Takk for svar
Blir å prøve å fjerne alt som har med oljesystemet å gjøre, ta av variator og fjerne det som har med drevene til oljepumpe og selve oljepumpa.
En kamerat av meg har en ET 340 der dette er gjort, oljepumpa er borte, den ¨innsatsen¨ bak primærvariator mot motor er også borte, ser det har vært noe der liksom men det er borte, og de 2 slangene som går inntil innsuget er blendet. Oljepumpa smører vel ikke noe annet enn at den kun pumper olje inn i innsuget? Selv om dette sikkert er en veldig driftsikker konstruksjon så velger jeg å styre unna den visst det ikke er for mye kluss..
Så prøver jeg 1:40 eller 1:50
Pakniger bankes. Legg den oppå anlegget. Bruk en liten kulehammer. Pass på at anlegget ikke er skadet før det monteresTar stempler med ringer fra en annen motor som var i god stand men hadde dårlig veiv
Fikk tak i pakningpapir på ca 0,7 mm , det var vist greit. Prøve å klippe og skjære til det imellom syl og blokk
For å slippe å kødde med saks, bormaskin og at de revner. Papirpakninger bankes enkelt ut.Hva mener du med å banke de? Hva er vitsen med det?
Fikk og etterfylt fett i alle kulelagrene i understellet nå pluss lager til drivaksel på den ene siden. Det var litt lite fett i de ja, føles bra nå som de har fått litt mer fett I tillegg til å ha smurt opp alle bevegelige deler i understell, ny demper og nye plastrails.