ARCTIC CAT XF 800 startproblem

Kjetil.ha

Medlem
26 Sep 2017
5
0
Seljord
Nokon som he erfaring med att motoren «druknar» heilt og kan vere ubrukelig å få start på?

Pluggane og forbrenningskammeret er klissvått
Har gnist
 
Kan vera gammal bensin, ska sjå litt meir idag, var lite bensin i tanken nårr det skjedde, så kan vere vatten og. Har hellt oppi litt rødsprit,
 
Er ikke noe stor fan av å helde rødsprit på tanken, ihvertfall ikke en 2 takter. Har brukt det på bil flere ganger sjølv for å komme gjennom avgass test på eu men hadde sjølv tømt tanken og heldt på ny. Ihvertfall hvis det var lite i tanken når scooteren ble satt vekk, blir fort mye kondens med så varm sommer som det har vært.
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Jeg har også trua på at det kan være noe så enkelt dom bensinen. Bytt bensin/fyll på ny. En skvett kondensfjerner og nye plugger gjør nok susen.
 
Igjen, all bensin solgt i norge har allerede 5% bioetanol blandet inn.Det kom i 2010 eller noe sånt. En liten skvett mer hjelper neppe. Er det såpass med vann i bensinen at du får problemer vil du sannsynligvis ha faseutskillelse i bensinen og da må den rett og slett tømmes ut og erstattes.
 
He nok ingenting med bensinen å gjere. I starten var det nok ein elektronisk feil(antagelig dårlig kontak, eller sår i ledningsnett)

Eg trudde først at den hadde gått rå, sidan eg hadde gnist bra gnist da eg sjekka, men så seinare da eg hadde fått «tørka» den opp såg eg gnistrn var gulaktig og nå har eg ingen antydning til gnist. Har prøva med ny stator, coler og ecu, med litt respns kun når eg bytte Coilane.
 
He nok ingenting med bensinen å gjere. I starten var det nok ein elektronisk feil(antagelig dårlig kontak, eller sår i ledningsnett)

Eg trudde først at den hadde gått rå, sidan eg hadde gnist bra gnist da eg sjekka, men så seinare da eg hadde fått «tørka» den opp såg eg gnistrn var gulaktig og nå har eg ingen antydning til gnist. Har prøva med ny stator, coler og ecu, med litt respns kun når eg bytte Coilane.
Gul gnist er vell et tegn på at pluggen er dårlig. Dette skjedde også med en ekstern brannpumpe i kystvakten. Byttet plugg å fikk den blåe gnisten. Pumpa gikk silkemykt etter pluggbytte. Om du ikkr har gnist etter pluggbytte, så vet ikke jeg
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Sjekket at bensinpumpe faktisk levere noe? Selv om pluggan e våt så kan det jo være feil på pumpe, eller om dysene åpner som dem skal. Har du noe form for trim på den? Kan være reeds som er gåen.
 
Bensinpumpe leverar, alle pluggkabler og hetter er i orden.

Får inn 9V på alle coilane, så må nesten vera spenningsfall/dårlig jording eller kontat ein felles plass.