LYNX X-Trim 800r Powertek 2009, noen svakheter?

Tetlar

Medlem
7 Jan 2014
13
0
Funderer på å kjøpe en 2009 X-trim800r Powertek som har rundet 400 mil. Har bare kjørt AC til nå, har ikke så mye greie på Lynx. Er det noen som har erfaringer om vanlige feil eller mangler på disse maskinene? Noen spesielle lagre som bruker å rase? Motoroverhaling? Takknemlig for alle tilbakemeldinger.
 
Stempler burde byttes på 5000km. Veiva trenger vell også å fettes opp på 6000-7000 tror eg.
Ellers god allround scooter :)
 
Veia trenger nok oppfetting og kontrollering av lager på 5000 km eller omså 4000 .. S

Sent from my C6603 using Tapatalk
 
Takker. Hvor bestiller dere deler ifra? Lokal forhandler eller nettsted ?
 
Det lurer også jeg på...,neppe noen smørenipler på disse? Espen , er du fornøyd med scooteren , blir vel så jeg kjøper den -09 modellen. Forresten,har lest mye om reimslitasje her inne , noen problemer i så måte?
 
Må dele blokka og ta ut veiva, kan ikke smøre lagrene fra yttersiden:)

Sent from my C6603 using Tapatalk
 
kjøpte min i sommer, så jeg har bare fått prøvd den 2 ganger hittil. så skjærte den seg for ca 1 mnd siden. satte sammen forrige helg, å skal kjøre den i helga. ganske god scooter å kjøre, men jeg har en 6" styrehever på min, å den er ganske høy så den blir litt uehagelig å kjøre med. men eller så er den kurrant:)
 
Gått langt din da , og hva skjedde da den skar seg? Lager eller stempel/sylinder ?
 
Funderer på å kjøpe en 2009 X-trim800r Powertek som har rundet 400 mil. Har bare kjørt AC til nå, har ikke så mye greie på Lynx. Er det noen som har erfaringer om vanlige feil eller mangler på disse maskinene? Noen spesielle lagre som bruker å rase? Motoroverhaling? Takknemlig for alle tilbakemeldinger.


Helt ærlig så styr unna disse motorene. Er vel mange her på foraet som sitter igjen med regninger opp mot 30000kr på veivhavari.
 
Hmmm,for seint,kjøpte den i går.... Var en tur i Funesdalen og kjørte i friområdet i dag,synes scooteren fungerer bra,lettkjørt og bra fremkommelighet i dypsnøen(står 51mm belte på denne) Var nok ikke scooteren sin feil at vi rullet,noen som har venstre sidepanel til salgs ? En annen ting,tankmåleren lever sitt eget liv,full tank , men viser av og til 3/4,andre ganger lyser lampa for tom tank. Giver eller instrument? Starteren virker også bare når den vil,sikkert en vakkelfeil i det elektriske,men det er 15 blå ute,så det blir ikke skrudd noe før vi kommer til byen igjen... Den var kanskje ikke så motorsterk som jeg hadde trodd , men er vant til Thunder 1000,så det skal vel kanskje litt til å matche den fra 80 og oppover.
 
Fuel sensoren e dårlig.. og det e dem enda på de nye så ikke mye å gjøre

Sent from my C6603 using Tapatalk
 
Ingenting slår de gamle tre sylindrene på bunndrag og kondisjon i seige bakker, selv ikke de moderne "tec'ene". P-tekene var vel ikke så gærne, klart en full havari koster men det er vel ikke spesielt billig på noen motorer det.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
 
Sjekka du hvilket turtall scooteren gikk på maks??
Fant ut av min ski doo 800 2009modell gikk alt for lågt på turtall.. Stillte på variatoren og vips så ble den bra :)
 
Ja,Thunderen er rå når det kommer til kraft og fart , kjører forbi alt unntatt tankbiler og bensinstasjoner, glad i bensin...

Skulle absolutt fått fikset det med tankmåleren på ett eller annet vis,liker å ha kontroll på hvor mye bensin det er igjen på tanken. Utvendig stigerør blir alt for stygt og upraktisk,hva med analog viser som på de gamle tankene til utenbordsmotorer,er det noen som har erfaring med å montere slike,og om det finne noe som passer til denne tanken?
 
Hvis det er samme opplegg som på ski doo er det en sikring på ledningen rett ved tanken. En 250mA glassikring. Her kan det være fjusk og dårlig kontakt evt sikring som er vibrert i filler. Tørk/rengjør sikringsholder og sett på en ny sikring, så kan det hende at det er alt som er gærnt.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
 
Takker,det finnes noen sprengskisser på nettet,skal sjekke der,alt for kaldt ute til å fingre med små sikringer og kald spray akkurat nå :cool:[DOUBLEPOST=1389526885][/DOUBLEPOST]Fgyoib , det var alt for dårlig sikt og flatt lys til å holde på fullt,så maks turtall vet jeg ikke ennå. På vannene her er det bare 3 cm snø over isen,så testingen må nok vente litt. Styreforhøyeren gjør sånn at jeg må stå for å se turtall,luftmotstanden min gjør vel ikke saken bedre.
 
Tok en kjapp titt på tegninger og ser at det er klin lik Ski-Doo XP og XR, altså en glassikring på ledningen rett på utsiden av tanken. Er lett synlig bak sekundæren og fort gjort å sjekke. Jeg ble også tipset om å legge scooteren på siden og riste litt i tilfelle armen sitter litt fast. Et siste alternativ som også er relativt lett å gjøre er å klippe stripsen som holder sensoren, deretter vri alt noen få grader med klokka. Er et merke på gummien på utsiden som skal peke rett opp. Gjør den ikke det står ikke sensoren rett inn i tanken og det blir kvalme. Om den står rett opp og det ikke funker kan det fortsatt være lurt å rotere hele stasen noen få grader.
 
Skal sjekke sikringen ASAP ,risting , tror den ble ristet bra da vi rullet i går , men skal prøve det også. Sensortesten tar jeg når vi kommer i hus.Får jeg tak i den via bensinlokket?
 
Nei det tror jeg ikke, den trekkes ut framover og tanken må vel løsnes og trekkes bakover noen cm for å ha plass nok. Legg scooteren på høyre side så slipper du å tømme tanken.
 
Viser 3/4 tank stabilt nå, kan vel stemme det,har kjørt 5 mil. Dreide litt på starteren også,etter det har den slått inn hver gang,mulig den har stått i en form for "dødstilling",har vært borti det på en bil engang.