YAMAHA Viper turbo,smeller i filteret..

13 Feb 2016
1
0
Skien
Har en 2015 viper med 270 mcekspress turbokit.. skuteren går godt,men når jeg kjører litt pent smeller det litt i luftfilteret.. akkurat som feiltenning.. noen som vet hva det kan være??
 
Jeg har litt smelling/popping i eksosen på nytroen av og til, særlig om jeg gasser hardt også slipper gassen på tur ned en bakke. Er ikke noe slikt du hører? Min har vært sånn i alle år.
 
crazymm, uten å måte lage en ny tråd har jeg ett lite off topic spørsmål om du har tid?
Har 2 boost målere på min Viper 190. Forhandler monterte den ene for og se laddetrykk. En kozo måler.
Min egne er enn Innovate MTX-D. Kozo en viser -3.5 PSI i vacuum på tomgang og Innovaten viser -9 cirka.
Vet du hva som er riktig?
 
crazymm, uten å måte lage en ny tråd har jeg ett lite off topic spørsmål om du har tid?
Har 2 boost målere på min Viper 190. Forhandler monterte den ene for og se laddetrykk. En kozo måler.
Min egne er enn Innovate MTX-D. Kozo en viser -3.5 PSI i vacuum på tomgang og Innovaten viser -9 cirka.
Vet du hva som er riktig?
-3,5 på tomgang høres rett ut.. Det e no det min vise og
 
Jeg har litt smelling/popping i eksosen på nytroen av og til, særlig om jeg gasser hardt også slipper gassen på tur ned en bakke. Er ikke noe slikt du hører? Min har vært sånn i alle år.
Hadde sånn på den første Nytroen eg hadde.. Da small det bestandig når man slapp av gassen i nedover bakke.. Dær viste det seg et det ene spjelle var litt bøyd, og ikke lukket helt når man slapp gassen..
 
crazymm, uten å måte lage en ny tråd har jeg ett lite off topic spørsmål om du har tid?
Har 2 boost målere på min Viper 190. Forhandler monterte den ene for og se laddetrykk. En kozo måler.
Min egne er enn Innovate MTX-D. Kozo en viser -3.5 PSI i vacuum på tomgang og Innovaten viser -9 cirka.
Vet du hva som er riktig?
Noen viser in-hg i vacum , har du sjekket det? Viser de det samme under ladetrykk?
 
Jeg har litt smelling/popping i eksosen på nytroen av og til, særlig om jeg gasser hardt også slipper gassen på tur ned en bakke. Er ikke noe slikt du hører? Min har vært sånn i alle år.

Min bruker også å smelle litt, men etter det jeg har opplevd har det vært mer etter at jeg har holdt rpm akkurat under at turboen har begynt å lade. holder da ca 80 km/t og når jeg da slipper gassen etter ca 30 sek eller mer så hører jeg at det smeller LITT. kjører jeg da rolig i ca 10 sek og slipper gassen så smeller det igjen og sånn kan det fortsette. Sikkert u-brent bensin som antennes og gir litt eksplosjon :).
 
Min bruker også å smelle litt, men etter det jeg har opplevd har det vært mer etter at jeg har holdt rpm akkurat under at turboen har begynt å lade. holder da ca 80 km/t og når jeg da slipper gassen etter ca 30 sek eller mer så hører jeg at det smeller LITT. kjører jeg da rolig i ca 10 sek og slipper gassen så smeller det igjen og sånn kan det fortsette. Sikkert u-brent bensin som antennes og gir litt eksplosjon :).
Ja jeg får det mest når jeg har brukt gassen mye også da slipper meg ned en bakke på lav eller ingen gass. Men jeg har aldri brydd meg med dette siden den har fungert utmerket uten noe nølin/bogging
 
Sist redigert:
Merket at min begynte med dette igår, å idag mistet jeg lading til batteri, stator og svinghjul havarert på grunn av at forhandler ikke har tatt ut deler etter starterhavari.. Har dere hatt havari på starteren?
 
Min og er sånn...snakket
Med marklund om det og han skulle sende ny fil og oppdatere mcx boks...var vist sånn på gammle map til mcx...
 
Noen gang sett på rallycross;) smell kan oppstå av utbrent bensin. En stor del av motorens kjøling kommer fra bensin og en turbo maskin kjører ofte med AF verdi( lambda) +/- 12 ved pådrag ,mot 14.7 som er ideelt på original NA og jeg vil tro du ser på mange originale. Sier ikke det nødvendigvis skal være slik men en trimmet maskin med original ECU pluss turbo og piggyback vil vel gi fra seg noen beskjeder innimellom og har hørt mange som gjør det. Om nytt map hjelpe er jo det fint. En utfordring kan være at eksos får skader om det smell godt. På min pz sprakk noen sveiser,sannsynligvis etter gode smell som igjen var følge av feil med bensintrykksregulator. Fikk helt feil AF og noen få smell va nok har jeg inntrykk av. Har sett maskiner skyte flammekuler ut eksos men fungere fint så mye avhenger nok av oppsett og bruk. En kar kjørte med blå stikkflamme ut eksos, det høre også til historien at det var under turtallskutt. Må visst informere noen om at når det kutter er tiden inne for å slippe gassen og endre på oppsettet. Nå sporer jeg av så skal slutte,god natt :)
 
  • Liker
Reaksjoner: crazymm