ARCTIC CAT TURBO M1000

Puska litt med scooter i dag, montert støttelager på sekunder aksel.
Takk til TRS som ordnet slik at jeg fikk låne dreiebenk til å gjøre ferdig braketten. :thumb:

image.jpeg
image.jpeg
 
Ja, foreløpig. Har hatt divere små problemer så det er letter å utelukke ved å fjerne diverse eksperiment. Blir sikkert å montere trykkstyringen tilbake senere.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Daltech
Da har jeg vert på prøvetur med lånte vekter. :wow:
Fikk låne 100 gram TM vekter hos Turbokarlsen å kjenner nesten ikkje scootern igjen, turboen laster på en helt annen måte en tidligere. Finere innslag, hugger ikkje som før. Bedre drag og høyere turtall på mellomregisteret. Blir å kjøpe vektene av Turbokarlsen, fikk en meget gunstig pris. :thumb:
Kan laste på inntil 10gram og det kan d bli bruk for, lå å kakket i turtalls spærra med 9psi.
TM vektene har en litt agresivere kurve å oppfør seg som om di veier 5gram mere enn IT vektene.
Blir morsomt å laste på vektene så jeg kan prøve 10 psi på 7800-7900rpm.
Takk til Turbokalsen. :thumb:
 
Da har jeg vert på prøvetur med lånte vekter. :wow:
Fikk låne 100 gram TM vekter hos Turbokarlsen å kjenner nesten ikkje scootern igjen, turboen laster på en helt annen måte en tidligere. Finere innslag, hugger ikkje som før. Bedre drag og høyere turtall på mellomregisteret. Blir å kjøpe vektene av Turbokarlsen, fikk en meget gunstig pris. :thumb:
Kan laste på inntil 10gram og det kan d bli bruk for, lå å kakket i turtalls spærra med 9psi.
TM vektene har en litt agresivere kurve å oppfør seg som om di veier 5gram mere enn IT vektene.
Blir morsomt å laste på vektene så jeg kan prøve 10 psi på 7800-7900rpm.
Takk til Turbokalsen. :thumb:
Må dra noe sinnsykt nu den der maskinen din:hmm: prøvetur i så dårlig føre som det er nu?:confused:
 
Ser på noen av bildene tidligere i tråden at du har montert en kondensator framme ved ecu'n. Hvilken misjon har denne?
 
Det er for å stabilisere spenningen, innstumenter og lys blinker mere når den går på tomgang uten kondensator.
 
  • Liker
Reaksjoner: TRS
Har det skjedd noe spennende i garasjen her i det siste da? :) Blir det tur til riksgrensen i helgen? Vært artig å fått sett den her katta i aksjon ;)
 
Har eksperimentert med litt forskjellige helixer og fjærer, er ikkje helt i mål med variatorene, men begynner å fungere bedre nå. Blir ikkje tur til riksen med så dårlig værmelding, håper på mere snø og sol, da blir d tur. :thumb:
 
  • Liker
Reaksjoner: TRS og LarsK
Er det noen som har en tyngre utveksling en 60/60 å selge? Ønsker 63/57, 64/56 eller 65/55 til diamond drive uten revers, det lille 34 tannhjulet må hvere festet med spline og ikkje sveiset.
 
Har regnet litt på beltehastighet å 62/58 øker kun 10 km/t. Har montert 65/55 nå som skal testes til helgen, men det lille 34t tannhjulet er sveiset og er en vis fare for at det ryker. Håper d holder så jeg for testet litt og gjennomført bakkeløp i Harstad neste helg. :nerve:
 
Fikk du instalert delan før løpet? :)
Så nån filma på Facebook, så ut til å fløtte seg greit! Bare litt bedre reaksjon på styrmann så..!
 
Monterte fjæra, men hadde gearinga i backup, den ble litt for lett til topp hastigheten som ble oppnådd i bakkeløpet. Var litt treg på gassklipa så ble hengende etter flere ganger. Scootern fungerte greit, men ikkje rett variator oppsett, gikk i turtalls sperra i starten. Stilte opp trykket til 16psi så den dro greit opp bakken.
 
Er teoretisk topphastighet, vet ikkje max hastighet i mål. Kjører med 3" CE belte kappet til 68-70mm.
 
i følge papirene etter helga på dragrace hadde eg 160km/t på 62/58 som eg ikkje heilt forstår, syntes det virker for fort. Ser at diagrammet til AC viser at eg skal ha 160km/t i teorien, men i praksis er det skjeldent det er slik.
 
Diamond Drive variatoren over gearer mere en STM variatoren som jeg kjører med. Mener å huske at dd varirorn kan over geare 20% og gamle variatore 10%.