ARCTIC CAT TURBO M1000

Hei. dette var en bra tråd, jeg har selv kjøpt et push turbo kit med samme turbo. på tur åver havet, men det jeg funderer litt på er om jeg skal kjøre orginal topp eller få tak i en annen, og evt hvilken. planen er å kjøre 98okt.
 
Det spørs hvor mye trykk du skal kjøre med, over 5psi må du senke kompen eller kjøre racefuel. Jeg kjøpte en færdig topp får å slippe å spekulere om jeg hadde rett komp og rett utforming av toppen.
 
Har puska litt med scootern i det siste, men ingen store endringe. Har fått gjordt færdig exsosen og rydda opp og montert ECU + åpnet opp for mere lut i fronten.


scooter 104.JPG


scooter 102.JPG scooter 099.JPG
 
Da har Crank Shop starta maskinering av en spesial Helix som æ har tru på skal bli stor suksess.
Monterte oljepumpe, manometer og oljetrykks bryter i går (bilder kommer). Pakken fra BDX vart stoppa i tollen, så får ikkje oil injection elimination kittet før på tirsdag, så da stoppa det mæste av montering. Utrulig kor den posten klar å rot med tollpapira. :(
 
Kjør med supremetools 11" tuner variator så det e en "gammel" helixs med omvendt vinkel. Slakk i begynnelsen og brattere i slutten.
 
Da må den plasseres lengre frem for å få plass forran skvettlappen. For prøve først å se om det er ett problem.
E bare å la vær å steile...men med 1000 og turbo så bør den jo klare å komme seg på rulla litt ufrivillg..hehe
 
Da har æ starta "dyre". Kjørte opp bensintrykket med batteri, så starta den på første drage. E så langt storfornøyd med lyddemperen, hørte ikkje eksos lyd i det hele tatt, selv om den stå inne på betonggulv. Motoren bråker mere en eksosen.
 
Har du fått tak på PCV å Autotune nu eller e det det som mangla nu? :D Det må jo bære bli rått med den scootern og effektn åsså blir han lydlaus med unntak av flåtte turbolyda :thumb: