ARCTIC CAT TURBO M1000

Ser bra ut dette! :) Skal du bruke oppigjen oljepumpe prinsippe fra det forrige turboprosjekte, det så vell ut til og fungere kanonbra?
 
Jo, det fungerer på alle PCV, men i PCV så har du 2 map som ligger "oppå" hverandre når du kjøre med boost map. Det er en tabell som tar for seg grunn map som fungerer på samme måte som når du mapper uten boost. Så har du en tabell som du setter opp mot boost. Boost har vært mulig og kjøre i PCV på cat hele tiden, da og med ekstern 0-5v map sensor. Og etter som jeg har skjønt, så har de ikke endret på funksjonen i seg selv, bare at de har lagt til baro komp tabell i den nye versjonen, samt at de selges med baro og Map sensor.

Kudos til Dynojet for og selge dette som en pakke, til en meget hyggelig pris. Bosch map og baro sensor inkludert for bare 500 usd er billig.

Men godt mulig jeg tar feil. Dog ville jeg hatt mine tvil om og kjøre autotune på boost. Men kan godt være det funker greit det og.
Det finnes også en utbygger modul til PCV for cat som lar deg kjøre 2 eksterne dyser. Dette er ikke noe som ligger på nettsiden deres, men Dakota performance har kjørt med det endel på sine turbobygg. Er noe som Dynojet har laget etter ønske fra Dakota performance etter som jeg har forstått.


Da kan jeg jo selv erklære at jeg tok feil. Sitter og setter opp en PCV nå, og de kan nå kjøre auto tune tabell mot boost. Goodie.....
 
  • Liker
Reaksjoner: 4 brukere
Da e det blit gjordt litt. Har fått modifisert bensinpumpens trykkregulator slik at turbotrykket øker bensin trykket.


Sommer 2012 041.JPG Sommer 2012 050.JPG

Har også sveist på stussene til oljetanken.

Sommer 2012 045.JPG Sommer 2012 044.JPG
 
Da kan jeg jo selv erklære at jeg tok feil. Sitter og setter opp en PCV nå, og de kan nå kjøre auto tune tabell mot boost. Goodie.....

Og ha litt is i magen med bestilling av PCV. Det kommer tennings modul til Cat 800/1000 PCV. Da både i PCV tpi, og vanlig PCV ganske straks. Den er ikke og få kjøpt enda, men har vært testet en god stund nå, og kommer for salg i høst.
 
Har vært rolig i bygginga nån daga, har venta på nån dela fra "Over There". Endelig e det begynt å kom, skull tru det kom med robåt over dammen.
Sommer 2012 033.JPG

JAWS Turbo Y-pipe
Sommer 2012 034.JPGSommer 2012 036.JPG



Sommer 2012 040.JPG


Trykk box fra OVS/ Simmons.

Sommer 2012 041.JPG
 
Har montert toppen, laget en støtte brakett til turboen og holder på å gjøre færdig exsosen. Bilder kommer etter hvært.
 
  • Liker
Reaksjoner: TomBo
Tøfft prosjekt.
Eg har ikkje turt å bruke så småe stusser ut fra turbo og inn på oljebeholder. Viss det er samme blanke slanger som eg har så tåler de lite varme ;)

Stussen/slangen e 19mm så den e stor nok, om den tål varme gjænstår å se. Luftinga ut av tanken e 12,5mm så det burde være mere en nok. :)
 
Jeg har faktisk samme design på toppene på min dragscooter (uten turbo)
Jeg og Rushfeldt brukte dette designet allerede i 1999. Morten fikk RKT til å lage dette designet da. Hvem sin ide det var vet jeg ikke. Enten RKT eller Rushfeldt.
 
Da e lyddemperen omsider ferdig, etter X-antall tusen hull boringer. Har montert en labyrint mellom inn og ut. Ble litt tyngre enn planlagt :(, men får være fornøyd med 4,2kg. Den orginale veier hele 9,2kg.

scooter 058.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Turbokarlsen og TRS
Da e lyddemperen omsider ferdig, etter X-antall tusen hull boringer. Har montert en labyrint mellom inn og ut. Ble litt tyngre enn planlagt :(, men får være fornøyd med 4,2kg. Den orginale veier hele 9,2kg.

Vis vedlegget 18076


Gleder meg stort til og høre lyden i den :D Angående di blanke slangene, hva er di egentlig til. Og er hva er di ment til å skal tåle? :)
 
Gleder meg stort til og høre lyden i den :D Angående di blanke slangene, hva er di egentlig til. Og er hva er di ment til å skal tåle? :)

Slangene er til Lufting av oljetank og olje ut av turboen. Hadde lyst til å følge med på hvor mye olje som kommer ut av turboen, derfor har jeg montert blank slange, kommer til å skifte etter hvert.
 
Slangene er til Lufting av oljetank og olje ut av turboen. Hadde lyst til å følge med på hvor mye olje som kommer ut av turboen, derfor har jeg montert blank slange, kommer til å skifte etter hvert.
Ja jeg skjønte hva du hadde brukt slangene til. Lurte bare på hva di egentlig var beregnet til, altså om di var kjøpt en spesiell plass og spesielt egnet til formålet. Praktisk med blanke slanger viss di tåler "high temp". Er vell nok at di ikke løyses opp av oljen og at di tåler 100gr eller hvor varm oljen blir
 
Har undersøkt litt om slangen, den e garantert opp t 60*c. Skal tru den tåle litt mere, men e kun tenk t prøve kjøring før å følge med olje flowen.