Ser bra ut dette! Skal du bruke oppigjen oljepumpe prinsippe fra det forrige turboprosjekte, det så vell ut til og fungere kanonbra?
Har en pumpe i reserve som skal monteres. Mulig det blir en annen reduksjonsnentil.Ser bra ut dette! Skal du bruke oppigjen oljepumpe prinsippe fra det forrige turboprosjekte, det så vell ut til og fungere kanonbra?
Jo, det fungerer på alle PCV, men i PCV så har du 2 map som ligger "oppå" hverandre når du kjøre med boost map. Det er en tabell som tar for seg grunn map som fungerer på samme måte som når du mapper uten boost. Så har du en tabell som du setter opp mot boost. Boost har vært mulig og kjøre i PCV på cat hele tiden, da og med ekstern 0-5v map sensor. Og etter som jeg har skjønt, så har de ikke endret på funksjonen i seg selv, bare at de har lagt til baro komp tabell i den nye versjonen, samt at de selges med baro og Map sensor.
Kudos til Dynojet for og selge dette som en pakke, til en meget hyggelig pris. Bosch map og baro sensor inkludert for bare 500 usd er billig.
Men godt mulig jeg tar feil. Dog ville jeg hatt mine tvil om og kjøre autotune på boost. Men kan godt være det funker greit det og.
Det finnes også en utbygger modul til PCV for cat som lar deg kjøre 2 eksterne dyser. Dette er ikke noe som ligger på nettsiden deres, men Dakota performance har kjørt med det endel på sine turbobygg. Er noe som Dynojet har laget etter ønske fra Dakota performance etter som jeg har forstått.
Da kan jeg jo selv erklære at jeg tok feil. Sitter og setter opp en PCV nå, og de kan nå kjøre auto tune tabell mot boost. Goodie.....
Ettersom du skulle beholde std kompresjonsforhold, hva er forskjellen på denne toppen mot den originale?
Det er vell litt avhening av hvor mye trykk du skal kjøre?Det er ikkje orginal komp, men turbo topp med så høy komp som mulig for 98otan.
Tøfft prosjekt.
Eg har ikkje turt å bruke så småe stusser ut fra turbo og inn på oljebeholder. Viss det er samme blanke slanger som eg har så tåler de lite varme
Ta nu å legg ut bilde fra andre siaHar kjøpt ny topp hos HSK Racing i Hammerfest. Så slæpp man å spekuler på om toppen e rætt.
Vis vedlegget 17404
Ta nu å legg ut bilde fra andre sia
Sist eg så en Turbotopp levert av RKT Usa så var det med forbrenningsrom designet av M. Rushfeld Kirkenes
Da e lyddemperen omsider ferdig, etter X-antall tusen hull boringer. Har montert en labyrint mellom inn og ut. Ble litt tyngre enn planlagt , men får være fornøyd med 4,2kg. Den orginale veier hele 9,2kg.
Vis vedlegget 18076
Gleder meg stort til og høre lyden i den Angående di blanke slangene, hva er di egentlig til. Og er hva er di ment til å skal tåle?
Ja jeg skjønte hva du hadde brukt slangene til. Lurte bare på hva di egentlig var beregnet til, altså om di var kjøpt en spesiell plass og spesielt egnet til formålet. Praktisk med blanke slanger viss di tåler "high temp". Er vell nok at di ikke løyses opp av oljen og at di tåler 100gr eller hvor varm oljen blirSlangene er til Lufting av oljetank og olje ut av turboen. Hadde lyst til å følge med på hvor mye olje som kommer ut av turboen, derfor har jeg montert blank slange, kommer til å skifte etter hvert.