ARCTIC CAT TURBO M1000

Har finalen på film, må gå gjennom den. Trodde det bare var Ketil, Andreas, en sort/orange Proclimb å han Yama-submarin karn som kjørte i finalen. Så ikke din scooter dær. Men gratulerer til deg og :)
 
Sist redigert:
Hvilke type vekter har du?

Jeg bruker Cutler Improved Trail vekter lastet med ca 96g, 44/40 helix og ligger nesten hele tiden på turtall sperra på min M1000 turbo. Skal forsøke 36/46 helix nå i helga, hvis det ikke hjelper må jeg vurdere tyngere vekter.
 
Hvilke type vekter har du?

Jeg bruker Cutler Improved Trail vekter lastet med ca 96g, 44/40 helix og ligger nesten hele tiden på turtall sperra på min M1000 turbo. Skal forsøke 36/46 helix nå i helga, hvis det ikke hjelper må jeg vurdere tyngere vekter.

Om du har 07-08 modell, så har jeg en M1000 ecu med turtalls sperre flyttet til 8500rpm som jeg kan selge.
 
Om du har 07-08 modell, så har jeg en M1000 ecu med turtalls sperre flyttet til 8500rpm som jeg kan selge.
Det er en 2008 modell, så skal ha det i bakhodet. Har akkurat kjøpt den, og uten å ha sett dyno papirer vet jeg ikke om det er hensiktsmessig å øke turtallsperra.
 
Har kjørt med cpc vekter tidligere, 85 g base vekt, fullastet til 95g og 38-46 helix. Fikk høy temp på reim og variatorene med det oppsettet. Skal prøve cpc sine turbo vekter til neste år. Kjører med stm sine vekter nå lasret til 102g og 40 helix.
 
Begynner å dra hardt i armene nå, men er mere å hente på variator, eksos, tenning og porting. Så det blir forhåpentlig ennå bedre til neste sesong. :cool:

image.jpeg
 
Sist redigert:
Vanvittig stillegående i forhold til min som har tunnell dump. Du har gjort god jobb på sluttpotten!

Hvilken Y-pipe er det du bruker? Du skrev at du har omprogrammert ECUen, hva er det som er gjort med den?
 
Takker. Kjører nå med SLP sin turbo y pipe, men skal experimentere med orginal og jaws i dyno senere. Har kun hevet turtalls sperra med 250 rpm, men er på jakt etter noen som kan forandre tenningskurven.
 
Kjører på 7500-7600 nå. Motoren begynner å variere på turtall hvist jeg letter vektene slik at den får 7700-7800. Den jager på turtall og turbotrykket går opp og ned, tror det er eksosen som ikkje vill ha turtall. Har kjøpt turbo pipe som skal testes i dyno etter at motoren er portet og sylindrene har fått ny nicasil. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsK og Turbokarlsen
Det der så ut for å en lang å bratt bakke, men det hørtes ikke ut som det var noe problem for maskina di ;) å den lyden av scooteren din er bare helt utrolig fin :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Ketil
Da er sesongen over og planene klare for neste sesong. Blir porting av sylindrene hos Turbokarlsen og ny nicasil. Har også fått tak i en brukt CPI turbo pipe som skal tunes inn i dynoen til Turbokarlsen. Vurderer også et annet variator oppsett, men for se hva dynoen sier først. :thumb: