SKI-DOO Trøbbel 800 etec

Alekssummit

Medlem
20 Mar 2020
9
0
Troms
Hallais, har et lite problem med min summit 800 etec.. når jeg gir full gass vill den ikke opp i mere enn 7700-7800 rpm og motor virker som den gurgler. Prøvde å hive oppi en kork med isopropanol men hjalp ikke. Har dere noe tips? Kan det fortsatt være kondens? Evt kondens og vannpærler i bensinpumpe og filter? Variatorer er nyoverhalt så tviler at det er noe der.
 
Sist redigert:

smaug1

Scooterfanatiker
Medlem av ledelsen
7 Apr 2013
6.163
1.925
Kunes
Rave ventiler. Vakuumslangene eller vakuumventilen er frosen. Evt sjekk at pluggene ikke er sprukket hvis de ikke er byttet da. Porselenet kan sprekke på de og skape overslag på høyt turtall.
 

t-trim

Moderator
Medlem av ledelsen
Forumsupporter
8 Des 2006
1.874
426
Lavangen
Bytte av bensinfilter.. og plugger om det er mere en 1500-2000km siden sist.. ja jeg vet at dem skal i teorien holde ca 5000km. Men så lenge levde dem ikke hos meg...
 

smaug1

Scooterfanatiker
Medlem av ledelsen
7 Apr 2013
6.163
1.925
Kunes
Har aldri byttet plugger på eteca. Det skal høre med til sjeldenhetene. Skal holde 6000km på 800 og 10000km på 600.
 

Alekssummit

Medlem
20 Mar 2020
9
0
Troms
Er en summit 15mod, med km stand i underkant av 3000

Begge bensinfiltrene ble byttet forrige sesong.
D rare med det hele er at noen ganger på full gass er den på 7700-7800 og noen ganger 8000-8100🤷‍♂️
 

kenno

Medlem
6 Apr 2015
19
3
mo i rana
Har nettopp fått samme problem med min 800 e-tec. Virker som den smått slutter og gå på den ene sylinderen, og gurgler på fullt pådrag. Men ved fin kjøring så kan den gå helt fint...
 

smaug1

Scooterfanatiker
Medlem av ledelsen
7 Apr 2013
6.163
1.925
Kunes
Etter sesongstart?
Hvis de går er det oftest når man starter de etter summerize og ikke kjører skikkelig, bare får litt lunk og så stopper. Noen forhandlere anbefaler ikke summerize pga dette men heller starter motoren noen ganger på sommeren. Jeg har aldri hatt problemer med summerize.
 
  • Liker
Reaksjoner: Reimkiller'n

Reimkiller'n

Moderator. BRP G4 pilot
Medlem av ledelsen
29 Jan 2008
5.683
4.061
Stor-Trøndelag
Har heller aldri tatt en plugg på en e-tec, hverken i 800 eller 850. Dog har jeg bytta etter noen 1000km ifm service før sesongen når doningene har kommet litt opp i antall km og år.. Har heller aldri bytta bensinfilter, ikke en gang på fruas 13mod som jeg har eid siden den var ny.

Når det gjelder troublleshootingen her, så holder jeg og en knapp på rave ventiler som ikke fungerer som de skal.. Men problemet er gjerne løst nå.