Tror importøren må hive seg rundt for å etablere et forhandlernett fortere enn svint, ellers kommer BRP til å ta hele dette markedet også. De har jo allerede sitt nettverk rundt om i landet.
Ja er endel elstøy fra taiga'en. Men må nåkk være utrolig behagelig på lengere turer(når teknologien kommer såpass) med tanke på vibrasjon. Kan ikke tenke at den har noe vibrasjon fra motor. Bare fra selve kjøringa. Første æ merket når æ kjørte en 4takten var kor behagelig det var pga mindre vebrasjon en 2taktern min.Selv på en ny 4t scooter i dag er det beltestøyen du hører best. Så lydløs vil den ikke bli. Vil tro det er en del "elstøy" av den å.
Vil tro de allerede tenker i de baner. Jeg tror dette kommer til å eksplodere. Ikke nødvendigvis her på berget men i USA og Canada. Først på utleie siden kommer det nok som påbud i en del områder. Husk at det var Yellowstone som var katalysator for firtaktere. Tidligere var det mest "hobbymekk" og sånne "oppfinnerjocker" som drev med det. Når Yellowstone forbød totaktere ble det fart på firtaktutviklinga. Er garantert mange politikere som vil slå politisk mynt på dette og produsent/importør kjenner selvsagt sin besøkelsestid. Jo lengre BRP venter jo mere blir Taiga aksjen verd.Ser at Taiga bruker en del BRP deler. Nomad har RAS forstilling minus Taiga sine egne spindler og begge modeller bruker visstnok drivakselen fra BRP. Blir ikke litt overrasket hvis BRP kjøper hele greia.
Har Yellowstone forbudt 2taktere?
Neste år blir luftkjølte forgasser totaktere forbudt i USA, derfor , BRP kom med 600 efi...... I Yellowstone er det regler, men nå med antall fri kjørere!Har Yellowstone forbudt 2taktere?
For mange( hverfall noen) av oss avtar det med alderen, nå ser jeg frem til at de blir mer og mer lydløs slik at man i minst mulig grad blir lagt merke til 🙂jeg tror den er litt kjedelig litt av moroa er jo lyden
Hør hør! Nå er gleden av å kjøre 900ACE med minimalt med lyd, stor. Har til og med tenkt at 900ACE turbo R bråker for mye for meg...:-|For mange( hverfall noen) av oss avtar det med alderen, nå ser jeg frem til at de blir mer og mer lydløs slik at man i minst mulig grad blir lagt merke til 🙂
Ja den er også relativt høylytt men jeg synes den likevel er innafor. Det ideelle er lydnivået på 900ACE NA men det igjen blir for tamt som nr1 scooter.Det største problemet med min Expedition 900 Turbo (ikke R) er at den bråker for mye, skulle gjerne hatt støynivået fra en vanlig 900 ACE.