Trur du det ? Skal vaske over en gang til og kjør børsten noen runder tenkte jeg?Går fint å bruke
Takk for svar. ?Den der ville eg absolutt ikke ha brukt.
Det du ser der er nikasilbelegget som slipper, med andre ord har dette fått skikkelig hjuling. Syrevask vil heller ikke klare å fjerne all avleiringen du ser på sylinderveggene.
Skal du bygge sammen en motor som du ønsker skal holde så får du lagt i ny nikasil og sørger for rett finish på sylinderveggene.
Honing av nikasilsylindere gjøres best med spesialutstyr som jeg tipper ingen her inne har tilgang på. Desto «finere» overflate jo bedre. Bruk av vanlig hon av ymse typer gir en ru overflate som vil slite ut ringene og slite ned stempelet ditt.
Her er byttesylinder på sin plass, det er iallefall min soleklare mening.
Takk for svarDu kan vaske med saltsyre for og få bort alt av rester, så hone. Da med en skikkelig kule hon. Jeg kjøpte min på cylmo til nette sum av 1200kr. Men du risikerer og ta motor på nytt siden du har hull i nicasil belegget. Jeg hadde noen små poret og det holdt men tviler for at de hullene du har vil vare.
Takk for svar. ?Den der ville eg absolutt ikke ha brukt.
Det du ser der er nikasilbelegget som slipper, med andre ord har dette fått skikkelig hjuling. Syrevask vil heller ikke klare å fjerne all avleiringen du ser på sylinderveggene.
Skal du bygge sammen en motor som du ønsker skal holde så får du lagt i ny nikasil og sørger for rett finish på sylinderveggene.
Honing av nikasilsylindere gjøres best med spesialutstyr som jeg tipper ingen her inne har tilgang på. Desto «finere» overflate jo bedre. Bruk av vanlig hon av ymse typer gir en ru overflate som vil slite ut ringene og slite ned stempelet ditt.
Her er byttesylinder på sin plass, det er iallefall min soleklare mening.
Takk for svarDu kan vaske med saltsyre for og få bort alt av rester, så hone. Da med en skikkelig kule hon. Jeg kjøpte min på cylmo til nette sum av 1200kr. Men du risikerer og ta motor på nytt siden du har hull i nicasil belegget. Jeg hadde noen små poret og det holdt men tviler for at de hullene du har vil vare.
Hehe. Har sotte å sett litt på det nu. Tips ? Vet ikke helt å trim med min mekaniske bakgrunn Det må vel dyses om å en hel masse justering?Må nok ha diamant hon. Er tiden inne for bigbore?
Takk for svar.Den der ville eg absolutt ikke ha brukt.
Det du ser der er nikasilbelegget som slipper, med andre ord har dette fått skikkelig hjuling. Syrevask vil heller ikke klare å fjerne all avleiringen du ser på sylinderveggene.
Skal du bygge sammen en motor som du ønsker skal holde så får du lagt i ny nikasil og sørger for rett finish på sylinderveggene.
Honing av nikasilsylindere gjøres best med spesialutstyr som jeg tipper ingen her inne har tilgang på. Desto «finere» overflate jo bedre. Bruk av vanlig hon av ymse typer gir en ru overflate som vil slite ut ringene og slite ned stempelet ditt.
Her er byttesylinder på sin plass, det er iallefall min soleklare mening.