POLARIS sylinder

polarisindySP

Medlem
12 Apr 2020
13
0
Nordland
Ka dåkker trur om hakkene i veggen og ved porten? Ei lita ripe der å..
 

Vedlegg

  • 20200415_140542.jpg
    20200415_140542.jpg
    240,8 KB · Sett: 101
  • 20200415_140534.jpg
    20200415_140534.jpg
    255,7 KB · Sett: 98
Den der ville eg absolutt ikke ha brukt.

Det du ser der er nikasilbelegget som slipper, med andre ord har dette fått skikkelig juling. Syrevask vil heller ikke klare å fjerne all avleiringen du ser på sylinderveggene.

Skal du bygge sammen en motor som du ønsker skal holde så får du lagt i ny nikasil og sørger for rett finish på sylinderveggene.

Honing av nikasilsylindere gjøres best med spesialutstyr som jeg tipper ingen her inne har tilgang på. Desto «finere» overflate jo bedre. Bruk av vanlig hon av ymse typer gir en ru overflate som vil slite ut ringene og slite ned stempelet ditt.

Her er byttesylinder på sin plass, det er iallefall min soleklare mening.
 
Sist redigert:
Å hone så heftig i nikasilen krever meget proft utstyr.. da nikasil e.. tja hardere en honer du kjøper på Biltema.. hadde kjørt på byttesyl som @JER sier..
 
Du kan vaske med saltsyre for og få bort alt av rester, så hone. Da med en skikkelig kule hon. Jeg kjøpte min på cylmo til nette sum av 1200kr. Men du risikerer og ta motor på nytt siden du har hull i nicasil belegget. Jeg hadde noen små poret og det holdt men tviler for at de hullene du har vil vare.
 
Må nok ha diamant hon. Er tiden inne for bigbore? :D
 
Den der ville eg absolutt ikke ha brukt.

Det du ser der er nikasilbelegget som slipper, med andre ord har dette fått skikkelig hjuling. Syrevask vil heller ikke klare å fjerne all avleiringen du ser på sylinderveggene.

Skal du bygge sammen en motor som du ønsker skal holde så får du lagt i ny nikasil og sørger for rett finish på sylinderveggene.

Honing av nikasilsylindere gjøres best med spesialutstyr som jeg tipper ingen her inne har tilgang på. Desto «finere» overflate jo bedre. Bruk av vanlig hon av ymse typer gir en ru overflate som vil slite ut ringene og slite ned stempelet ditt.

Her er byttesylinder på sin plass, det er iallefall min soleklare mening.
Takk for svar. ?
Du kan vaske med saltsyre for og få bort alt av rester, så hone. Da med en skikkelig kule hon. Jeg kjøpte min på cylmo til nette sum av 1200kr. Men du risikerer og ta motor på nytt siden du har hull i nicasil belegget. Jeg hadde noen små poret og det holdt men tviler for at de hullene du har vil vare.
Takk for svar
 
Den der ville eg absolutt ikke ha brukt.

Det du ser der er nikasilbelegget som slipper, med andre ord har dette fått skikkelig hjuling. Syrevask vil heller ikke klare å fjerne all avleiringen du ser på sylinderveggene.

Skal du bygge sammen en motor som du ønsker skal holde så får du lagt i ny nikasil og sørger for rett finish på sylinderveggene.

Honing av nikasilsylindere gjøres best med spesialutstyr som jeg tipper ingen her inne har tilgang på. Desto «finere» overflate jo bedre. Bruk av vanlig hon av ymse typer gir en ru overflate som vil slite ut ringene og slite ned stempelet ditt.

Her er byttesylinder på sin plass, det er iallefall min soleklare mening.
Takk for svar. ?
Du kan vaske med saltsyre for og få bort alt av rester, så hone. Da med en skikkelig kule hon. Jeg kjøpte min på cylmo til nette sum av 1200kr. Men du risikerer og ta motor på nytt siden du har hull i nicasil belegget. Jeg hadde noen små poret og det holdt men tviler for at de hullene du har vil vare.
Takk for svar
Må nok ha diamant hon. Er tiden inne for bigbore? :D
Hehe. Har sotte å sett litt på det nu. Tips ? Vet ikke helt å trim med min mekaniske bakgrunn :p Det må vel dyses om å en hel masse justering?
Den der ville eg absolutt ikke ha brukt.

Det du ser der er nikasilbelegget som slipper, med andre ord har dette fått skikkelig hjuling. Syrevask vil heller ikke klare å fjerne all avleiringen du ser på sylinderveggene.

Skal du bygge sammen en motor som du ønsker skal holde så får du lagt i ny nikasil og sørger for rett finish på sylinderveggene.

Honing av nikasilsylindere gjøres best med spesialutstyr som jeg tipper ingen her inne har tilgang på. Desto «finere» overflate jo bedre. Bruk av vanlig hon av ymse typer gir en ru overflate som vil slite ut ringene og slite ned stempelet ditt.

Her er byttesylinder på sin plass, det er iallefall min soleklare mening.
Takk for svar.
 
Syrebad og de-glaze (Honing blir vanskelig da nikasilen er steinhard, som nevnt), så får du se, men det ser ikke bra ut nei. Ville gått for byttesylinder.