SKI-DOO Summit 850 tråden.

Er det noen 2017 eiere som har vært i kontakt med forhandler for å få installert bulletin 2018-10?
 
Alle skal bli kontaktet av forhandler hvis du ikke har kjøpt brukt og forhandler ikke er klar over eier bytte. Er bare å ta kontakt med forhandler.
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Alle skal bli kontaktet av forhandler hvis du ikke har kjøpt brukt og forhandler ikke er klar over eier bytte. Er bare å ta kontakt med forhandler.

Takk, har ikke en, men vurderer å kjøpe en brukt 850. Har ikke fulgt så nøye med i reimsprengt-sagaen, så det er litt å sette seg inn i :)
 
Takk, har ikke en, men vurderer å kjøpe en brukt 850. Har ikke fulgt så nøye med i reimsprengt-sagaen, så det er litt å sette seg inn i :)
Det kan du trygt gjøre. Det skal BRP ha, de er veldig enkle å forholde seg til ved slike tilbakekallinger. Du kan omså kjøpe et vrak og få jobben gjort. VIN forteller forhandler hva som skal gjøres og det er allerede utsendt deler til importør tipper jeg.
 
Jeg har en 2017 summit 850 165 og lurer på sea-level kittet jeg ser at 17 modellene har 951 vekter mens 18 modellene har 990 vekter jeg vil helst ha lavere inslag, jeg kjører mye i skog og ønsker at skuteren skal ta av fint
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Alt det der ^^^^ er neppe nødvendig(men jeg kommer nok til å gjøre det selv) i forhold til det du spør etter @Isak22. De fleste clutchkit solgt i Norge som er anerkjent gir mye lavere innslag. Også sea-level kit gir lavere innslag.
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Jeg har en 2017 summit 850 165 og lurer på sea-level kittet jeg ser at 17 modellene har 951 vekter mens 18 modellene har 990 vekter jeg vil helst ha lavere inslag, jeg kjører mye i skog og ønsker at skuteren skal ta av fint
951 er originale sea-level vekter til 2017 ja så vidt jeg vet, jeg fikk montert de og innslag gikk fra 4400omin og ned til 3600omin. Jeg monterte kun vektene i dette kitet, og IKKE fjær hverken i primær eller sekundær etter råd i fra @ntm. Scooter'n ble mye mer behagelig å kjøre, akkurat som T3'n ble med noen gram ekstra i tuppen på TRA7.. :thumb:
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Da har jeg fått to dager i pudder med"ny gearing"på summiten, og det later til å være null stress med 23/51 på 165"! Flere lange wot, jevne pådrag, sidehilling og mye jukking med gassen. Samma reima som jeg avsluttet sist sesong med, ingen tegn til noe mer slitasje nå enn i fjor. Synes selv at det funker meget godt, kjapt opp på 8100 å ligger stabilt der på full hendel. Kanon fremdrift, og behagelig turtall under transport etapper.
 
Da har jeg fått to dager i pudder med"ny gearing"på summiten, og det later til å være null stress med 23/51 på 165"! Flere lange wot, jevne pådrag, sidehilling og mye jukking med gassen. Samma reima som jeg avsluttet sist sesong med, ingen tegn til noe mer slitasje nå enn i fjor. Synes selv at det funker meget godt, kjapt opp på 8100 å ligger stabilt der på full hendel. Kanon fremdrift, og behagelig turtall under transport etapper.


Hvilket variator oppsett kjører du?
 
Hei alle.
Jeg vurdere å kjøpe meg summit x 850 19 mod.
Noen her inne som har erfaringer med denne?
Reim slitasje eller annet.
Positivt eller negativt!
Takk for svar!
 
  • Liker
Reaksjoner: Reimkiller'n
Hei alle.
Jeg vurdere å kjøpe meg summit x 850 19 mod.
Noen her inne som har erfaringer med denne?
Reim slitasje eller annet.
Positivt eller negativt!
Takk for svar!
Det er bare å legge i handlekurv! Meg bekjent er de "barnesykdommene" som var på 17mod oppgraderte og forbedret. Ja, det finnes fortsatt noen maskiner som har utfordringer med slitasje av variatorreimer, men personlig kjenner jeg ikke til at dette er et "vanlig" problem hverken på 2018 eller 2019 summit i 154" og 165" lengde. Dette er en utrolig lettkjørt maskin med markedets klart beste og mest moderne 2takts motor, E-tec er i egen klasse her på både drivstofføkonomi, holdbarhet og på effekt.

Selv har jeg nå kjørt overv 4000km med min 2017 165", og har bytta 2stk variatorreimer(første på 1950km, og nr 2 på 3950km). Det eneste som har røket på min G4 er starthuset, det røk rett etter 4000km, alt dette er dokumentert i min "pimp my ride tråd".

Som sagt, det er bare å legge i handlekurv! :thumb:
 
  • Liker
Reaksjoner: Noekland94 og viglie
Blir litt som russisk rulett med om den tar reim eller ikke :D
I Russisk roulette har du 5 te 1 sjanse.. Ca85% for at det går bra, ca15% for at det bli høl i hodet...

Så sjansen er i alle fall større for utur i Russisk roulette enn hva den er ved å kjøpe en summit..

Man kan jo sammenligne det med hvordan sjanse man har for at tunnelen på en nyere AC skal brette seg dobbelt..
Eller hvor stor sjanse det er for at man skal få motorhavari på en Polaris...

Smak og behag! Personlig foretrekker jeg å bytte en variatorreim fremfor både chassiehavari, og motorhavari.. :sneaky:
 
Sist redigert:
Har noen lagt merke til i brukerhåndboka at reima skal være kjempe stram? Det står for min '19 X-terrain 850 3700 at reimkorden skal flukte med toppen av sekundæren og det er ikke jeg i nærheten av. Justerte i dag reima som var alt for slakk og endte opp der jeg alltid ender opp med at bunn av reim kogg er akkurat over kanten på sekundæren.