SKI-DOO Summit 850 tråden.

Selv har jeg ved innjustering av variatorreim ca 2mm fra bunnen i rillene på reima over skinka på sekundæren. Da er det jo rett før du ser i tråden på siden av reimen. Etterjusterer etterhvert som det blir noen km på reima. Tror dette med etterjustering, og jevlig sjekk av dette godt kan være med på å øke levetiden betraktelig for reima sin del. Ikke tar det lang tid heller!
 
  • Liker
Reaksjoner: smaug1
I Russisk roulette har du 5 te 1 sjanse.. 80% for at det går bra, 20% for at det bli høl i hodet...

Så sjansen er i alle fall større for utur i Russisk roulette enn hva den er ved å kjøpe en summit..

Man kan jo sammenligne det med hvordan sjanse man har for at tunnelen på en nyere AC skal brette seg dobbelt..
Eller hvor stor sjanse det er for at man skal få motorhavari på en Polaris...

Smak og behag! Personlig foretrekker jeg å bytte en variatorreim fremfor både chassiehavari, og motorhavari.. :sneaky:

Nå har jeg vært å stuntet og fått det filmet "BARE" pga påstanden din :cool2: Se siste hillclimbingen min. Minimale skader og hel tunnel :eek:


Fra spøk til alvor så skal ikke påstå at tunnelene er sterk. Bare flaks at mine 2 hardcorer har holdt. Men har enda ikke hatt noen proclimber på verksted med ødelagte tunneler med mindre det har kommet inn en totalskadet scooter på kasko. Bare sett bøyde på nettet.

Men angående reimer på ski doo så kjører jeg lite med slike scooterer. Men når jeg har gjort det så kan ikke påstå at alle bruker reimer. De fleste har holdt seg like godt som de fleste andre merkene :)
 
Hva sier de spesifikt i mailen?
Husker ikke ordrett, men at på enkelte modeller har det oppstått en gnageskade bensinslange under tanken. Det er da fare for lekkasje, og da i verste fall brann. Er ikke hjemme pdd, men kan poste dette etter at jeg har kommet hjem. Dette skal etter slik som det står i brevet KUN være på 2017mod, og som sagt på enkelte modeller.
 
Heisann, har er problem med scootern min, summit 850 154 17 mod. Når jeg står helt i ro og gir full gass, så kommer bare turtallsperra på, er ikke så mye som et ski løft engang. Har byttet til drt kit men ikke noe forskjell på når sperra kommer, sperra kommer på normalt 7700-8000. Snakket med forhandler og de mener det er kun turtallsperre og ingenting er galt?? Må jo være nå galt, hvis summit 850n er slik, klarer ikke å komme meg på beltet eller skiløft på den.. skal den være slik? Isåfall blir d overgang til polaris, hadde det før, og der kjørte jeg på belte nesten heøe tida, og merket aldri til noe turtallsperre.? Blir takknemlig for tips. Har feilsøkt det meste nå.
 
Heisann, har er problem med scootern min, summit 850 154 17 mod. Når jeg står helt i ro og gir full gass, så kommer bare turtallsperra på, er ikke så mye som et ski løft engang. Har byttet til drt kit men ikke noe forskjell på når sperra kommer, sperra kommer på normalt 7700-8000. Snakket med forhandler og de mener det er kun turtallsperre og ingenting er galt?? Må jo være nå galt, hvis summit 850n er slik, klarer ikke å komme meg på beltet eller skiløft på den.. skal den være slik? Isåfall blir d overgang til polaris, hadde det før, og der kjørte jeg på belte nesten heøe tida, og merket aldri til noe turtallsperre.? Blir takknemlig for tips. Har feilsøkt det meste nå.
Turtallsperra ligger godt over 8000omin. Tipper de først lugger til på rundt 8500omin. Noe annet er i så fall feil. Sikker på at du har montert variatorkit riktig?
 
Aldri opplevd på 850 men på 800 etec så kuttet motoren hvis turtallet stiger for raskt. Det er for å beskytte motor ved reimspreng osv. Opplevde det på lett føre og gjerne over skavler og hopp hvis beltet slapp fort ved wot pådrag.
Var spesielt ille før første service på min 2015 modell men der var det en ecu oppdatering som gjorde det bedre.

Hva er max turtall ved wot? Prøvd å vekte litt mer helvekt?
 
Summit T3 16mod jeg hadde et dårlig originalt variator oppsett, og der gikk man rett i turtall sperra for et godt ord.. Og særlig når det passet som dårligst. Ordnet seg med å dreve opp 2 tenner samt montere DRT variator oppsett. Da G4 kom i 17 ble de så vidt jeg vet levert med high altitude kit her på berget, i vertfall ble min det. Den monterte vi sea-level vekter i P-drive på, og kun det, resten forble high altitude. Drevet også denne opp 2 tenner og turtallskutt forsvant på denne også. På kompisen sin T3 bytta vi pinner i tuppen på arm, og la til 2gr extra ift originale, dermed forsvant turtallskutt på den også. ?