Subaru xv diesel som trekkvogn? generelle erfaringer?

EJ

Administrator
Medlem av ledelsen
16 Okt 2010
4.624
1.498
Troms
Trenger ny bil, en liten suv med 4 trekk som er pålitelig og billig i drift. Skal også brukes som trekkvogn av og til. Er fra før veldig fornøyd med Subaru og vurderer derfor xv med diesel. Noen som har erfaring med denne i bruk? Ser på både 109hk og 147hk utgaven .
 
109hk høres veldig lite ut i dag med såpass tunge biler.
 
Vekta er ikke så gal å det er vel ca 350nm på begge. Er en"avgiftsklasse" utgave den på 109 så chip så er den frisk:)
 
109hk utgaven er ikke noe tess og chippe, får svært liten økning til å være såpass ny, stort volum med så lav std effekt.
147hk utgaven er noe annet. 190hk og 430nm med tuning
109hk kan tunes til ca136hk og 340nm
 
  • Liker
Reaksjoner: aomli
109hk utgaven er ikke noe tess og chippe, får svært liten økning til å være såpass ny, stort volum med så lav std effekt.
147hk utgaven er noe annet. 190hk og 430nm med tuning
109hk kan tunes til ca136hk og 340nm
Merkelig da det er samme motor. Andre tilbyr 170hk trim med 380nm .
Skal å prøve 147 premium utgave snart. Den billigere utgaven ble , vel, for "enkel" utstyrsmessig så håper på bedre innrykk på premium. Likte chassiset og stilen på bilen samt at 109hk dro overaskende bra. Ønsker uansett skinn, keyless og bedre lyd så håper premium overrasker positivt
Screenshot_20171015-091254.png
 
Motoren er kanskje lik, dvs motorblokk og topper men turbo og motorstyring er ofte endret.
 
Ble fortalt av Subaru at det bare er en avgiftsvariant, etter det som ble fortalt oppfattet jeg det slik at motorstyring er forskjellig.
 
Skal å prøve en 147 utgave i løpet av uka, håper den står til forventningene og at man blir enig med selger
 
Subaru sine dieselmotorer har hatt en del problemer med register, de har også hatt betydelige problemer med svinghjul som ryker..
I tillegg kommer partikkelfilter, egr og annen dritt som ryker på alt av dieselmotorer..

Du bør undersøke nøye om den du kjøper er utbedret eller om den er så ny at de tror den ikke vil få problemene med register.
Svinghjul må du regne med å fikse uansett etterhvert så lenge det er en bil med manuell kasse, regn med 25k her.

Skal du ha en bil som er billig og pålitelig i drift må du velge hva som er viktig av billig og pålitelig rett og slett.. Påliteligheten til avanserte nye dieselmotorer er på ingen måte i nærheten av en god bensinmotor.
 
Subaru sine dieselmotorer har hatt en del problemer med register, de har også hatt betydelige problemer med svinghjul som ryker..
I tillegg kommer partikkelfilter, egr og annen dritt som ryker på alt av dieselmotorer..

Du bør undersøke nøye om den du kjøper er utbedret eller om den er så ny at de tror den ikke vil få problemene med register.
Svinghjul må du regne med å fikse uansett etterhvert så lenge det er en bil med manuell kasse, regn med 25k her.

Skal du ha en bil som er billig og pålitelig i drift må du velge hva som er viktig av billig og pålitelig rett og slett.. Påliteligheten til avanserte nye dieselmotorer er på ingen måte i nærheten av en god bensinmotor.
Også etter 2012?
Takk for svar
 
Jeg vet ikke om den har registerproblemer etter 2012, jeg vet noen sier den ikke har det men har ikke peiling på om det stemmer..
Derimot er dobbeltmassesvinghjul fortsatt noe dritt og det har de så lenge de har manuell kasse.. (Disse bilene er vel ikke levert med diesel og automat uansett?)