Skuter på lavbudsjett.

De to siste har jeg vært innom. Polarisen, sågar snakka med selger om. Fin skuter med lite km. En bekjent har maken. Påstår at den er så utrolig tørst at han ikke har råd til å kjøre me'n !! Begge står slik til at det må handles usett og ordnes m frakt nedover. Tups på frakter tas også i mot.

Ja, er vel ikke til å stikke under en stol at de er forholdsvis tørste. Hvor i landet holder du til?
 
600SDI er en meget fin motor som går veldig langt. 10000km er ingenting. Selv om SDI kanskje kan virke som umoderne i forhold til e-tec er den fortsatt nesten like moderne som en 2018 c-tec eller CFI.
 
Hvordan er det med forbruk på SDI da? Fikk nettopp ny Titan i idrettslaget. Det var no helt annet enn min gamle BC 550. Bittelitt mere røyk og lukt enn den 660 turboen vi bytta inn. Og det i innkjøringsmodus. Min gamle derimot tåkela hele nærområdet v kaldststart og brukte fint 3-4 liter på mila ved litt frisk gassing. Hører folk snakke om at e-tec er snill på forbruk.
 
600 SDI er snill i forbruk men ikke så snill som e-tec naturligvis. Tipper den har noe lavere forbruk enn Titan'en.
 
Jeg kjenner at jeg trekkes mot Lynx Xtrim 600 eller 800, 07 eller eldre er innafor mtp pris. Grunnen er rett og slett at jeg kan tenke meg å ha det litt gøy også. Så får jeg jo plusspoeng fra ungdommene i huset også da ;). X trim virker å være veldig anvendelig. Langt nok belte, flip og nok motor.Hører noen sier at motorene må opp for kontroll etter 5000 km. De fleste jeg har sett har gått em bit over det. Sjøl ser jeg for meg at jeg kommer til å kjøre max 3-400 km pr år. Ser at det å finne ekstrasete til Xtrim ikke er lett. Er seter til MXZ kompatible med Xtrim?
 
OKi. Sier du da mellom linjene her at 600 er mere driftsikker enn 800? Eller er det sånn at de er jevnbyrdige så sant intervallene for overhaling overholdes. Og at det er lengre intervaller på 600 enn 800?
 
600 har vist seg og ha bedre driftssikkerhet vs 800. Dette kommer sikkert og av at de fleste 800 er brukt "hardere" i forhold til en 600 touring
 
Vi så ofte 20000km++ på 500-600 motorene uten mye påkost. En del 800 får greit med km på urørt motor. Men dem er det langt mellom. Vi snakker Rotax her altså.
 
Den tror jeg ikke skal være et problem og kjøre med 2 på. Dette er ikke HO motoren. Men den som var før. Solid motor
 
Har ikke den den derre direct drive eller hva det nå heter? Ingen kjede men to store tanhjul? Traff en sånn på elva en gang og det hørtes som noe i girkassa tygde på noe. Er ikke disse beryktet for dårlig kasse?
Da får jeg Google litt da. Driftsikkerhet er pri en, med bevegelseshemmet passasjer :nerve:. Hjelper ikke om havariet er 1 km fra bebyggelse en gang.
 
Beklager, fulgte ikke linken :inlove:. Trodde han refererte til Ranger. Tror jeg skal ta en prat til med selger. Nyere touringmaskiner har EN stor ulempe. Det er som regel høyt opp til toppen av passasjersetet. I tillegg er det veldig utpreget K&Q form på setene, som gjør det vanskelig å sette seg på foran, for så å ake seg bakover. 660 Turboen var helt i grenseland her. Tror denne Lynxen er litt lettere å entre.
 
Ble en 04 Ranger 600 LCE. Kikka litt på specs, ser at de gikk ned på beltelengde det året. Fra 396 til 365. Noen som vet grunnen til det?
 
Kommer ikke på noe grunn i farten, men er vel en annen modell som har tatt over?
 
Ja, ble nytt chassis i 05 har jeg fått vite. trolig. Fikk vel nytt navn også. Xtrim. Ranger navnet havna i det "boblechassiset" sammen med Tundra bla. Etter hva jeg forstår er Xtrim 365 og Ranger 396. Ikke helt sikker. Liten kunnskap om BRP sine produkter. Har kun hatt en før. Min første. Ski Doo Citation 300 .