POLARIS Skjært Pro rmk 850

Kraviken

Medlem
19 Des 2011
19
3
Kongsberg
Flere her inne som har skjært nye 850’n til Polaris?
Min skjærte seg nå i helga på 280km når jeg var i Sverige.
Starthuset røyk dagen før.
 
Forhandler sier at hvis jeg må ha ny motor kan det gå 2uker føre den er reparert! Og dem har ikke noe låneskuter til meg...
 
Det er en 850 SKS 146 som er skjært her i Hammerfest. Den ble byttet til pidd instrument og den ble kjørt tom for olje. Ingen varsel om lite olje eller feilkoder. Ble byttet motor på garanti om jeg ikke tar helt feil :tdown:
 
Det er en 850 SKS 146 som er skjært her i Hammerfest. Den ble byttet til pidd instrument og den ble kjørt tom for olje. Ingen varsel om lite olje eller feilkoder. Ble byttet motor på garanti om jeg ikke tar helt feil :tdown:
Å kjøre tom for olje vil jeg si er brukerfeil å har fint lite med scooteren (850) å gjøre da, skal kjøre bra mange turer/km før oljetanken er tom :/ Er greit å legge seg til vane å sjekke/fylle olje før tur ;)
Når det er sakt så bør jo helt klart display og varsellamper fungere på en helt ny maskin. Godt gjort de tok havarie på garanti da :thumb:
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Oljelampe og til syvende og sist stopp av motor må fungere i 2019 synes jeg. E-tec har hatt siden 2009 to brytere. Først lampe, så stopp. Det er til og med følere på at oljepumpe fungerer og faktisk pumper olje på de også. Hører om en del Patriotmotorer som havarerer nå. Om det er skjæring eller lagerhavari vites ikke.
@Kraviken skjærte den seg eller gikk PTO lager til de evige jaktmarker?
 
Denne viste ingen lampe eller varsler på data. Var noe som var gått veldig feil ved bytte til Pidd. Ettermontering av forhandler. Tipper 80% av de som kjører scooter fyller olje når lampa lyser og ikke før :tdown: Jeg sjekker før hver tur uansett :thumb:
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Oljelampe og til syvende og sist stopp av motor må fungere i 2019 synes jeg. E-tec har hatt siden 2009 to brytere. Først lampe, så stopp. Det er til og med følere på at oljepumpe fungerer og faktisk pumper olje på de også. Hører om en del Patriotmotorer som havarerer nå. Om det er skjæring eller lagerhavari vites ikke.
@Kraviken skjærte den seg eller gikk PTO lager til de evige jaktmarker?
enig, sikkerhetsmekanismer bør fungere på scotter til nesten 200 K
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Var innom forhandler i går, og der viste verksmester meg en polaris 850 veiv med lagerhavari. Husker ikke fotografisk, men når jeg så på veiva på arbeidsbenken der, så var det lager nr 3 i fra høyre mot venstre som var havarert. Det var som et kanonkrank hjullager på en gammel opel... Skikkelig slarke, begge veier. Synes det er helt utrolig at polaris atter en gang går i baret på motor, det er rett og slett trist. :tdown:
 
Mtp lagrene mener jeg å ha sett en servicebulletin på en serie motorer som ble satt sammen i desember 2018, hvor at lagrene var feilmontert og at disse skulle byttes på garanti.(?)
Litt spesielt med skjæring ja, men det er ikke samme problem som i -11/-12 hvor oljelokket ikke slapp luft gjennom og dermed førte til skjæring?
Da fikk du ikke opp noe varsel om for lite forbruk eller at det ikke kom nok inn til motoren, oljen sto fast i slangen inn til innsuget men kom ikke inn i motoren
 
Mtp lagrene mener jeg å ha sett en servicebulletin på en serie motorer som ble satt sammen i desember 2018, hvor at lagrene var feilmontert og at disse skulle byttes på garanti.(?)
Litt spesielt med skjæring ja, men det er ikke samme problem som i -11/-12 hvor oljelokket ikke slapp luft gjennom og dermed førte til skjæring?
Da fikk du ikke opp noe varsel om for lite forbruk eller at det ikke kom nok inn til motoren, oljen sto fast i slangen inn til innsuget men kom ikke inn i motoren

Nei, det er ikke et problem på Axys, og det var heller ikke et stort problem på 11/12 modellen. Noen veldig få opplevde det.
 
Jeg opplevde det samme på sks 850en, feil på veivlager = kjiling. Scootern ble levert til forhandler på søndagskveld, klar til henting på onsdags formiddag. Bra levert når uhellet først var ute.
 
  • Liker
Reaksjoner: 2 brukere
Maritim fiksa. Nå må de bare få henta inn de scootrene de har solgt og få fiksa software-updaten. Så håper vi den holder. Akkurat fått kjørt inn maskin så nå går det unna :)
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
De sier iallefall at den (mest sannsynlig) løser dette veivlager-problemet. Blir spennende å se. Ikke hatt noen issues med min så langt. Kun etterjustert reima en gang.
 
De sier iallefall at den (mest sannsynlig) løser dette veivlager-problemet. Blir spennende å se. Ikke hatt noen issues med min så langt. Kun etterjustert reima en gang.
At en software oppdatering skal fixe problemet vedrørende veivlager issuet på 2019 850 motoren? Jeg må bare spørre..
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Programvareproblemer var vel at motoren gikk så sinnsykt feit under innkjøring?
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Problemer med veivlager på 850 motoren gjelder motorer produsert før 18. Desember 2018, og ut av alle 850 Patriot motorer produsert før 18. Desember 2018 er det rundt 2% sjanse for at et av veivlagrene opplever havari ifølge Polaris. Har du en 850 motor produsert etter denne datoen, så er den friskmeldt for veivlager-problemer. Uansett, hvis du opplever et havari på motor så er du såklart dekt av Polaris sin 4 ÅRS MOTORGARANTI, og får reparert skadene uten kostnader. I tillegg har de utvided garantien med +1 år på motor. Så her leverer Polaris i min mening.

Men fortsatt så skal folk rope ulv ulv ulv når de leser på sledderz på facebook at en 850 eksploderte med kjernefysisk kraft.

Polaris oppgir som sagt at mindre enn 2% av motorene deres opplever problemer, det er 800 av 40.000 snøscootere. Jeg kan såklart ikke bekrefte at det faktiske tallet er 2%, men det er det som er oppgitt, og jeg velger å tro på det. Tenk dere da at for hver person som sutrer over et problem de uansett får dekt av Polaris garantien, så er det 50 stk. som kjører rundt og er fornøyd med sin 850.

ECU reflash skal adressere motorstyring for forbedre holdbarhet og kjørbarhet. Som jeg har forstått så inkluderer det bensinblanding, tenning, etc. for forbedret respons i motor. ECU reflash har ingenting med veivlager å gjøre.

Alt dette er info jeg har funnet på Polaris sine egne "Service bulletins".
God helg da, folkens :)
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: T:A:S. og Norway
Men det hjelper jo åpenbart å rope "ulv ulv" fordi nå har jo Polaris tatt et skippertak og endret masse greier som sannsynligvis gjør 850 motoren til den motoren den i utgangspunktet burde være.
 
  • Liker
Reaksjoner: Nyheim
Men det hjelper jo åpenbart å rope "ulv ulv" fordi nå har jo Polaris tatt et skippertak og endret masse greier som sannsynligvis gjør 850 motoren til den motoren den i utgangspunktet burde være.

Ja det kom kanskje litt feil frem i innlegget mitt, men jeg er også glad for at det opprettes tråder hvor det diskuteres og snakkes om det :) Forhandlere rapporterer jo tilbake til Polaris når de får inn en skjært motor.

Det jeg syns er litt dumt derimot er at det skal så lite til før mange begynner å snakke drit og spre tull. Og det gjelder også f.eks Alpha sine monorails hvor noen sprekker, Ski-Doo sine reimproblemer, osv.
 
Er det 4 års motorgaranti i Norge? Jeg antok selv det, men har ikke kunnet finne et ord om det på den norske hjemmesiden til Polaris.
 
Okey.. Hvor lang tid er du da forespeilet at det skal ta før du er klar for tur igjen? Vil vel ikke tro at det er hyllevare med ny motor rundt om hos forhandlerne her på berget..

forhandler sa først at de hadde satt av time den 27.03
men har nå fått pressa dem til å fikse den til uka, da motor skulle komme på onsdagen mest sannsynlig. Hvis ikke skulle jeg få en sks 850 i mellomtida.
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Er det 4 års motorgaranti i Norge? Jeg antok selv det, men har ikke kunnet finne et ord om det på den norske hjemmesiden til Polaris.

Trudde også det men fikk beskjed om at det var 2års garanti når jeg kjøpte min. Spørte om det gjaldt motor også og det mente dem.