POLARIS Geir0's garasjetråd,nå polaris khaos 155 boost. 3"

Prøvde å montere på 38 armer på den, og ser ut til at demperene er for lange desverre, noen som vet hva lengda er på summit demperene? :)
0F240A48-D6D0-4F65-8503-C9B0454E2EDC.jpeg
552B2CD7-1D81-43F5-B4C0-3E548B6EF822.jpeg
 
Mine er også 17,5 tomme. Går greit når den står på bakken, men den går inn i når den står i lufta. Litt tungvindt...
 
Det har jeg ikke opplevd, men jeg har heller ikke brukt den scooteren noe særlig mye. På den annen side, så var originaldemperne akkurat like lange. Skal for sikkerhets skyld sjekke siden
 
Målte min nøyaktig nå, den er 18. Så må vel ned til rundt 16-16,5 da, får ta å se etter det også da. Blir mye påkostet den her hehe :D
 
*kremt* tror jeg sa noe om at du heller burde kjøpe en brukt RMK eller noe lignende ;)

Bygge om er dyrt, men hvis man liker prosessen minst like mye som resultatet, er det kanskje verdt det?
 
  • Liker
Reaksjoner: Geir0
Mxz demperne kan nok shimses/kappes for å gi ønsket passform, men hvordan det blir vet jeg ikke.
 
Ja det er jo kjempe gøy å holde på med :D kjøpte nettopp wrp sete også som kommer i posten snart :)

Ja var inn på tanken om å kappe demperen, er jo bare snakk om 3cm. ca, får se litt på det.
 
De originale demperne er 17" cc. De fra Mxzen som ser ut til å være ca 17,8, tar ikke i på min. Undrer meg hva som er forskjellen siden de gjør det hos deg
 
De originale demperne er 17" cc. De fra Mxzen som ser ut til å være ca 17,8, tar ikke i på min. Undrer meg hva som er forskjellen siden de gjør det hos deg
Kan være justeringen på øvre bærekule er justert ut hos deg? Evt så er det vel 2 mulige feste punkt nede på armen, det litt lengre ned som kan være brukt om det i det hele er mulig...
 
Kikket på et bilde av min, og riktig nok, enten så er de justert lengre ut, eller så er bolten kappet. Men såvidt jeg ser på hans, så er det muttra fjæra tar i?

Et annet alternativ kan være å montere demperne andre veien, med kamrene ned og inn
 
Er ikke helt sikker på om det er mutteren den treffer, vi får vente på innspill.
Jeg liker ikke det å ha dempere opp ned, da vil jeg heller se på andre løsninger først.
 
Mutteren som tar litt i på min faktisk.
Tror nok jeg må få tak i noen andre dempere, de som står på nå er helt utslitte, så må ut med 2000 for begge på service, kan likert få tak i noen andre da til 2-4000

Var å kjørte i dag, sidehilling er gøy. Men var ett tre som stod litt i veien for han kameraten min hehe :D
5504B91D-043F-4E20-965C-C3FBFB299037.jpeg
 
Var en på face som tilbydd overhaling før ca 500 kr pr stikk.
 
Fikk gjort litt på den i dag, montert wrp sete og knekt til en alu plate til å ha over tunellen istedenfor den stygge plastikken, og montert en liten baklykt :)

Venter på ett sett med fox float 3 dempere som kommer i posten, så jeg kan få montert på 38 forstilling! :D
I morgen skal jeg begynne å lage brakett til å forhøye scooteren som den gule på bildet, gleder meg til å prøve den i løssnøen når det er ferdig :D noen som har gjort dette før? Er litt i tvil om hvor mye jeg skal senke den foran på understellet, bak skal jeg bore flere huller, så jeg har noen alternativer :)
56C59829-E112-4F8E-9D64-DF9484958527.jpeg
744BAC42-1736-47E6-B7F5-990DB3869D5A.jpeg
9ED9F7A1-6D39-4AEF-B0DA-62E4C97CDC76.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: larris340
Pass på angrepsvinkelen på beltet. Blir den for bratt, så blir den en gravemaskin av dimensjoner.
 
Er bare å se på den eldre Lynx'ene. Gikk elendig i snø helt til de fikk skikk på angrepsvinkelen. Bratt angrepsvinkel kan kompenseres med myk demper/fjær på frambukken men da vil du fort få fryktelig mye skitrykk igjen og en scooter som dykker mye. Geometri på understell er en temmelig nøyaktig vitenskap.
 
2001 Summiten sliter med beltevinkel, og det er en kamp å få den opp på snøen. En kamp som jeg som oftest taper. :biggrin:
 
Hva synes dere om slik den gule på bildet ser ut da? Er tydelig at han har senket den i fronten på understellet også.

Tenker jeg må prøve ihvertfall, hvis ikke så er det bare å sette den tilbake slik som den var, er jo ikke værre. Planen er også å lage nye braketter til a armene og demperene foran, så den kommer opp litt mer fra bakken. Tviler at jeg rekker å prøve allt dette denne sesongen men :)

Hva mener dere med angrepsvinkel? Der buen på beltet er foran?
 
Rent anslag men jeg tror den er brattere enn originalt. Mer kan jeg ikke si uten at det blir ren synsing.

Jeg tror jeg tidligere tipset deg om å bruke pro RMK understell? Den scooteren er det beste jeg har eid, hva det angår å komme seg opp på snøen. Kanskje du kan finne noen pekepinner ved å kikke på en sånn
 
Rent anslag men jeg tror den er brattere enn originalt. Mer kan jeg ikke si uten at det blir ren synsing.

Jeg tror jeg tidligere tipset deg om å bruke pro RMK understell? Den scooteren er det beste jeg har eid, hva det angår å komme seg opp på snøen. Kanskje du kan finne noen pekepinner ved å kikke på en sånn

Ja kan ta å måle litt å se på de typene, har ett par kamerater som har slike. Sykt gode å kjøre, er jo en lek å hive over på siden i forhold til min Hehe :)

Skal heller invistere i en nyere med tiden, gøy å dille med denne her nå :D
 
Hva synes dere om slik den gule på bildet ser ut da? Er tydelig at han har senket den i fronten på understellet også.

Tenker jeg må prøve ihvertfall, hvis ikke så er det bare å sette den tilbake slik som den var, er jo ikke værre. Planen er også å lage nye braketter til a armene og demperene foran, så den kommer opp litt mer fra bakken. Tviler at jeg rekker å prøve allt dette denne sesongen men :)

Hva mener dere med angrepsvinkel? Der buen på beltet er foran?
Du kan se på bildet at beltet er litt i luften i framkanten noe som betyr mye skitrykk. Moderne maskiner har veldig løs frambukk uten at angrepsvinkel blir for bratt for å ha mye fjæringsvei på frambukk og riktig snøegenskaper.
 
  • Liker
Reaksjoner: Geir0
Lenge siden jeg har skrevet noe her, men nå er det jo høst og garasjetid

Fikk kjøpt meg noen axys running boards som jeg nå har begynt å tilpasse:)

7ABA048D-D61D-40FB-88C4-EB54C7E45973.jpeg


957ABFA6-08C9-4139-9F5C-C51936AD7961.jpeg
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Morty91 og EJ
Var en del arbeid å tilpasse dette, men så sykt verdt det istedenfor den skjøytebanen det er originalt:D

Tenkte å kappe tunnelen etter den svarte streken,tror den vil se finere ut da :)

Er det noen som vet om det finnes en slags teflon spray eller noe lignende man kan sprøyte på under tunnelen? Husker i vinter at snøen hang seg fast her og der, ble faktisk en del kg tyngre pga det..

29FC043E-9804-4FBB-A84E-7AC03221A270.jpeg

85E3A566-3824-47A9-AFC8-ECCF9F071B67.jpeg
B2258894-84B9-4E0A-A394-953E91F26799.jpeg
7BDF467D-8102-4650-A25B-AAC5F62C85BB.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
3m film kan du jo bruke på innsiden av tunellen der det ikke er kjøler, det vil nok hjelpe en god del

Ja det var kanskje ikke så dumt, men hadde vært greit å sprøyte på noe. Er mange plasser det kanskje ikke vil holde deg på over lengre tid vil jeg tro. Har ikke så mye erfaring med det:)
 
Skal si du har oppgradert scooteren siden sist jeg så deg på heia på egså, stilig!
Gøy når folk fikser der gamle istedet for å kjøpe nytt, noe jeg har gått meg lei av sjølv :hmm: rev chassie er jo alltid gøy :thumb:
(Er kameraten til are, kjører axys)
 
  • Liker
Reaksjoner: 1 bruker
Skal si du har oppgradert scooteren siden sist jeg så deg på heia på egså, stilig!
Gøy når folk fikser der gamle istedet for å kjøpe nytt, noe jeg har gått meg lei av sjølv :hmm: rev chassie er jo alltid gøy :thumb:
(Er kameraten til are, kjører axys)


Go dagen:) ja synes det er så gøy å dille med slik:biggrin: ble jo helt hekta etter denne vinteren! :thumb:
 
Endelig ferdig med den ene siden, og kappet tunnelen bak, synes det ble litt mer moderne utseende:D bestillt en hau med klistermerker, og custom summit og ski doo klistermerker ifra autoart.no som jeg ventr utålmodig på:D
7FA7CE95-0F7A-4B8E-9FAC-F2651405E040.jpeg
583F9CBE-50B5-4467-8E69-C157329DA71C.jpeg
131E1C71-6587-4AD4-90F9-9737D80332B9.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: 2 brukere