POLARIS Geir0's garasjetråd,nå polaris khaos 155 boost. 3"

Ikke så greit å si etter at Ski Doo fjernet arkivet med gamle modeller. Min er en 144, og jeg antar at det er en X
DSC_0140.JPG
DSC_0139.JPG
 
Se der ja, min er 106-107cm center-center på Skiene. Da må jeg lete etter slik forstilling, men mange av de jeg har sett bilder av ser det ut som har vanlige dempere, ikke den «patronen» som stikker ut på toppen av demperen som på min renegade. Men du mener det brukes samme dempere Max nut?
 
Har samme skiene på min renegade, syns dem virker veldig bra
 
Har samme skiene på min renegade, syns dem virker veldig bra

38 du har? Syntes det ble så tungt å legge over min på siden i lengden, prøvde noen polaris rmk med 38 forstilling, syntes de var veldig lette å leke med :)
 
Samme dempere ja, ca 17,5" cc. Det som er forskjellig er bærearmer, styrestag, spindler og stabstag
 
  • Liker
Reaksjoner: Geir0
Summit har 16" belte men du kan fint bruke 15". 151" har 2,52" deling mens 154" har 2,86" deling. Beltet du linker til skal passe rett på.
 
  • Liker
Reaksjoner: Geir0
Summit har 16" belte men du kan fint bruke 15". 151" har 2,52" deling mens 154" har 2,86" deling. Beltet du linker til skal passe rett på.

Takk for svar :) må nok gå for 15, er ikke mye klaring med 16 på min, summit har kanskje en cm eller to bredere tunnel enn renegade.
 
Renegade har også 41cm belte. Ski-Doo begynte med det på REV chassiset. Passer fint, er ikke mye klaring men akkurat nok.
 
Renegade har også 41cm belte. Ski-Doo begynte med det på REV chassiset. Passer fint, er ikke mye klaring men akkurat nok.

Okei, ja det er ikke mye klaring da, jeg kjøpte 38 ifra USA, 2500nok for ett fint brukt 151x15x2 uten skader på knasker :)
 
Endelig fått 151 understellet :) men så viste det seg at fremdemperen må overhales, sleidene må byttes og alle lagerene må byttes, det ene var så galt at kulene var borte...
Gøy å handle av ærlige folk!
Heldigvis får jeg billige lagere, så holder på å overhale understellet i påvente at belte kommer fra USA snart :D
 

Vedlegg

  • DBB3A16F-C629-4D5F-A122-719FB64B8C52.jpeg
    DBB3A16F-C629-4D5F-A122-719FB64B8C52.jpeg
    277,3 KB · Sett: 123
  • 47E10213-9BE3-462D-8B7D-1394E2170DFD.jpeg
    47E10213-9BE3-462D-8B7D-1394E2170DFD.jpeg
    216,4 KB · Sett: 127
Vi har en post før å gi tilbakemelding på selgere og kjøpere om det er kjøpt på forumet
 
Har mye peiling på motor, men variatorer har jeg ikke vært borti før nå, skjønner at jeg må få gjort noe med den også, men må man gjøre noe med sekundær variatoren også? Ser folk skryter veldig av dynamo joe.

Holder det med å installere dette kittet og dreve den lik en summit, så er det vel ikke så mye mer man kan få gjort?

Etter det jeg kan skjønne, så er alle disse delene til primær variatoren: https://www.ibackshift.com/builder
 
Begge variatorer jobber sammen så man kan ikke overse sekundæren.
Snakk med @Diablo om kit. Kortreist kit :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Geir0
Dette med variator er en vitenskap i seg selv har jeg følelsen av, vinkler/grader/ fasong og vekt på armer, fjærspenn, grader på helix samt rak eller ikke, alt dette vs rett giring, og ikke nok med det så skal det passe med beltelengde og kamhøyde, så må man også huske motorkraft i det hele.... lett å skru seg bort om man skal prøve seg frem... Har team sekunder inkl primær med kit, samt original sekunder med kit og en primær satt opp mot denne, diverse ramper +++ og en drøss med gir alternativ og drivhjulalternativ til min rev som er trimmet. Har prøvd mye men veien til å bli helt fornøyd er lang. Om du ikke skal skru mye så kjøp noe som virker til din bruk med en gang :)
 
Ja jeg liker å skru i dille med slikt, så derfor jeg forhører meg litt her og der om variatorene
 
De fleste jernvareforretninger med respekt for seg selv kan skaffe det. De er svært dyre så de fleste tar bare inn et minimum.
 
  • Liker
Reaksjoner: Geir0
Vis vedlegget 68825 Da har jeg fått bestillt clutch kit :D
Potta løsnet i helga... så nå blir det nordlock skiver :)

Nå skal ikkje eg si at det her er løsnininga, men når eg bytta ypipe på boondockeren i fjord så sause eg bare inn boltene med vanlig blå locktite og lot det stå å herde noen dager. Kjørte ca 1500km uten lekasje..
Når eg skrudde scooteren orginal igjen på våres satt fortsatt alle like like godt :)
Brukte altså ikkje norlock. Fikk helt bakoversveis av prisen
 
Ja jeg lurte på å bruke det, men i og med at det blir så varmt så tok jeg ikke sjansen på det, «safet» heller med nordlock da :)
 
6F86DB1E-B5DD-48D8-BBFE-6CB1B0FC292A.jpeg
Der kom understellet på, men bak demperen er veldig slapp.. også er det sånn engangs dempere begge to i understellet...
vurderer å bytte ut alle demperene, de foran er også slappe. Hvis noen har noe til salgs så hyl ut :)
 
7388F66D-F941-415C-A077-F36C983F50E5.jpeg

Forlenge tunnelen må også til, kan vel ikke bruke alu nagler? Må vel ha syrefast eller stål? :)
 
Bruk Avdel Stavex popnagler. Alt annet er bare skrot. Stålnagler er tingen, alunagler sitter ikke godt nok er min erfaring.
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Geir0
Cherry rivvets sverger noen til. Jeg hadde nok brukt noe mer hyllevare.
 
  • Liker
Reaksjoner: Geir0