LYNX "Shot" problemer

M-lian

Medlem
4 Sep 2017
81
3
7863
Hei.
Jeg har kjøpt meg en 2018 boondocker ds 850 3900 med ca 80 mil på telleren. Det som er litt interessant her er at shot starten fungerer bare av å til. Startsnora har også havarert. Skal ringe til forhandler imorgen å forhåpentligvis få en verkstedtime for rep så fort som mulig.

Er det noen andre som har opplevd samme problemer som kan si noe om hva som er blitt gjort av reparasjon for å fikse disse feilene?

Har ikke lange tiden igjen med garanti på scootern så håper ikke at problemet kommer tilbake selv om forhandler fikser det på nåværende tidspunkt.

Mvh. Mathias
 
Garanti er en ting, reklamasjonsrett kan dem ikke "garantere" seg unna :)
 
Har også hørt at knappen må holdes inne noen sekunder på enkelte. Er ikke som med tradisjonell starter at rele kobler til umiddelbart men uten startsnor er du jo litt rævkjørt uansett.
 
Har samme problemet på min 2018 summit 850.. der har også SHOT låst motoren. Måtte koble fra for og få den dreid og startet.. skal kjøre reklamasjon på den no..
 
Garanti er en ting, reklamasjonsrett kan dem ikke "garantere" seg unna :)
Reklamasjonsretten er vel 5 år i norge? Men kan jeg som 3dje eier på scootern bruke reklamasjonsretten mot forhandler etter garantien er utløpt på et produkt som dem har solgt til en annen en meg?
 
har ikke lynx 4 års garanti? eller gjaldt dette fra 2019?
Jeg trodde også garantien var 4 år men det gjelder vist ikke alle ifg forhandler. Min for eksempel som ble førstegangs reg som demo maskin har kun 2 år garanti. Litt gretten for det da forrige eier opplyste om at denne garanti frem til 2022. Noe som var en av hovedgrunnene til at jeg valgte denne scootern
 
4års garanti er noe forhandler kjøper av importøren ved levering av maskinen hvis importøren tilbyr det. Min forhandler feks har nesten alltid 4års garanti på det dem selger. Dette øker selvsagt utavdøra prisen(mao vi som kunde betaler for det).
 
Har også hørt at knappen må holdes inne noen sekunder på enkelte. Er ikke som med tradisjonell starter at rele kobler til umiddelbart men uten startsnor er du jo litt rævkjørt uansett.
Før siste service og motor oppdatering var min slik at du kunne bare trykke et kjapt trykk så startet den selv på shot starten. Nå etter programvare oppdatering på service så må jeg holde inn knappen i 1 -2 sek å ikke slippe den før scootern har startet(såfremt den funker i det heletatt da). Irriterende kontra sånn den var før
 
4års garanti er noe forhandler kjøper av importøren ved levering av maskinen hvis importøren tilbyr det. Min forhandler feks har nesten alltid 4års garanti på det dem selger. Dette øker selvsagt utavdøra prisen(mao vi som kunde betaler for det).
Samme som på biler det. Bare synd at det ikke er gjort på alle lynxer som blir levert fra forhandlere. Gjør det litt vanskelig for andrehånds kunder å følge med på hvilke maskiner som har garanti og ikke. Hvertfall når første eier tror at det er 4 års garanti uten at det er det å opplyser om det ved salg.
 
Er nokk kondensatoren. Har vært flere tilfeller av at di blir dårlige eller ikkje funker. Det blir dekt på garanti.
Håper dem bytter den ja. Verksmesteren på min lokale forhandler mente det kanskje holdt med software oppdatering. Noe jeg syns er litt rart siden den ble oppdatert på service i sommer. Har det da kommet ny sw oppdatering på shot nå i sommer etter det?
 
Normalt så bytter BRP ting på garanti uansett hvem som eier den og hvor du kjører innen skandinavia. Når det var statorproblemer på 800 e-tec fikk en kompis av meg havari i Sverige mens vi var der å kjørte. Scooteren ble dratt til nærmeste BRP verksted som konstaterte feil på stator. Scooteren ble igjen og han kom å hentet den en uke senere uten å betale en krone. Ingen av oss hadde satt en fot inne på det verkstedet før, de snakket bare med BRP og oppga VIN og vips.
 
Hvordan er det med med garanti ift hvis en motor ryker en liten stund etter at garantien har gått ut. Er brp såpass greie at dem ordner opp alikevel da? AC har vel motorgaranti intill 10000km om jeg ikke tar feil? Å ene lokale polaris forhandlern jeg var inom påsto at polaris var såpass reale at dem som regel ordnet opp hvis det var motorras etter utløpt garanti. Innenfor rimelighetens grenser da vel a merke. Noen som veit ift BRP?
 
De bruker å være greie hvis man ellers har vært sånn passe påpasselig med service og sånt men dette er nok vel så mye forhandler avhengig som noe annet. Stempelkampanjen på 800 e-tec var kjøpt og betalt uavhengig hvor gammel eller hvem som eide motoren. Var bare å oppgi nummer på motor så ble det byttet.
 
  • Liker
Reaksjoner: M-lian