SKI-DOO Rukus sin Summit 850 165"

Rukus

uautorisert bensinrein sjåfør
7 Des 2006
5.384
2.504
Bardu
B44EEFAD-B830-4709-A47B-C6E27E6CE7F3.png
E045F15B-B8D5-40C6-8B09-1F882EBB7E93.jpeg
Ja, da blir det en skidoo på meg :eek:
Valgte falt på en 850 165".
Ikke så voldsomme planer ennå, men baller vel fort på seg :p
Av ekstrautstyr så blir det litt for og kunne tilfredsstille familiebehovet.
Så høy vindskjerm, dobbeltsal med ryggstøtte og bagasjeboks er bestilt.
Ellers ting som trekk og linQ fester. Så får vi ta ting etterhvert.
Shims for låsing av t-motion skal også på plass.
Har lyst på nye dempere etterhvert.
Får håpe på litt snø etterhvert så man kan finne ut om det er andre ting.
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: 7 brukere
Morsom familieracer det der. Jeg syntes Summiten føltes overraskende fast i demperoppsettet når jeg prøvde den litt på løypa. Jeg hadde nok kostet på en skikkelig demperkalibrering/demperservice ved første service. Egentlig tror jeg at svært mange dempere blir undervurdert pga dårlig kalibering OG oljekvalitet fra fabrikk. Synd men sånn er det blitt over hele fjøla.
 
Nja, vet ikke helt jeg. Er stooor forskjell på gode dempere kontra de som sitter på summit’n....
De blir for simple synes jeg. Vil ha flere enkle justeringsmuligheter for og kunne endre egenskapene ute i løypa eller på fjellet.
Har lyst på Fox Float QS3 Evol.
 
Misforstå meg rett. Før syntes jeg det så rart ut og selv om jeg har sett de uten barten som også er kult har den barten vokst på meg så nå synes jeg det ser kult ut, spesielt sammen med gule spindler.
 
Alt det gule skal bort! ;)
Skifter ut det meste av dekaler til dekaler fra Summit SP 850 2018.
Blir kun det lille Rotax Power på siden som blir gult.
Spindlene skal pulverlakkeres sort. :)
 
Ja det skulle man ikke tro!! :yikes::roflmao:

Men likte summit 850 godt sist sesong når jeg prøvde den. Og det kombinert med god kjøling og særdeles gode løsninger for dobbeltsal osv, så ble det en slik ja :punk:
 
  • Liker
Reaksjoner: Krom og t76
Er spent på og få kjørt mere med 166". Prøvde litt i fjor og det ga mersmak.
Framkommeligheten er jo helt syk sånn sett..! For min del kokker det jo ned til at jeg både er for feig, treg og langt i fra god nok til å utnytte potensialet i en 165"... Samme med 154" det for den saks skyld, men jeg har egentlig aldri bruk for de 11 extra tommene til mitt bruk.. ;) Klarer meg nok lenge med 154", men nå har nå i allefall prøvd 165", uten at jeg tror at man i det hele kjenner særlig stor forskjell på hverken det ene eller det andre sånn til vanlig bruk. Uansett er det en temmelig rå original maskin! :thumb:
 
Jeg prøvde både 154 og 165 sist sesong. Begge 860 seff.
Og jeg likte 165 bedre til mitt bruk, uten tvil.
Holdt linja bedre og var mere "bedagelig" og kjøre. Så til mitt bruk har jeg troa :)
 
  • Liker
Reaksjoner: t76
7D02792D-190F-4EBE-93AA-A8F48F8F3FB9.jpeg
Led kit fra eBay montert.
Synes scooteren straks får et mye nyere preg over seg med hvit lys kontra det gule fra halogenpærer.
 
  • Liker
Reaksjoner: t76
Hvordan lyser de? At det er kult er greit nok men gir de riktig og godt lys? Er det fjern og nærlys på de pærene?
 
Er bedre lys enn originale, men ikke bra nokk forskjell på nær og fjern, selv om det altså er nær og fjern.
Jeg kjører særdeles lite i mørket, stort sett kun til og fra hytta, og det er ikke mange km. Så for min del var look’n viktigst, og at det seff ikke ble dårligere lys. Og det ble det jo ikke, tvert om :)
 
  • Liker
Reaksjoner: 2 brukere
Hvor mange kW står det at de har på tunnelen? Forsikringen min vil vite det.
 
Ikke sett på det. Skal sjekke plutselig :) på tur i garasjen snart.
Driver og prøver og finne jordledningen til baklyset....en plass under huven.... :eek:
 
Vis vedlegget 66887 Led kit fra eBay montert.
Synes scooteren straks får et mye nyere preg over seg med hvit lys kontra det gule fra halogenpærer.
Hvordan er det med plass bak lykta til kjøleribber osv på LED pæra? Vurderer Piaa sine H13 LED siden ikke Osram eller Phillips har kommet med sånne 130%+ pærer enda. Veldig fornøyd med Nightbreaker unlimited på forrige scooter.
 
86430351-9665-4199-B616-32C8A943E653.jpeg
Da var brytere til og slå av lys både framme og bak montert og koblet opp.
Framme bryter jeg nærlyset, så kan man kjapt slå på langlys om man trenger det.
Bak bryter jeg jord, så man kutter både park og brems.
 
  • Liker
Reaksjoner: WOT