SKI-DOO Reimkillern's ski-doo XP/XM/G4 pimping.

Reimkiller'n

Moderator. BRP G4 pilot
Medlem av ledelsen
Forumsupporter
29 Jan 2008
5.466
4.942
Stor-Trøndelag
Milepæl idag på XM'n.. 7777.7
 

Vedlegg

  • IMG_20200402_135221.jpg
    IMG_20200402_135221.jpg
    243,6 KB · Sett: 74
  • IMG_20200402_132313.jpg
    IMG_20200402_132313.jpg
    162,9 KB · Sett: 74
  • IMG_20200402_141424.jpg
    IMG_20200402_141424.jpg
    137,1 KB · Sett: 73

petter Dass

Medlem
30 Nov 2012
704
515
mo i rana norge
Oki vurderer litt en sånn .men her til lands har vi vel egentlig ikke bruk for den turboen om man ikke lurer den da ELLER? :) Men min 16 x holder sikkert mål i år også tenker jeg . Regner med det kommer oppdatering når du har fått kjørt litt :)
 

Reimkiller'n

Moderator. BRP G4 pilot
Medlem av ledelsen
Forumsupporter
29 Jan 2008
5.466
4.942
Stor-Trøndelag
Oki vurderer litt en sånn .men her til lands har vi vel egentlig ikke bruk for den turboen om man ikke lurer den da ELLER? :) Men min 16 x holder sikkert mål i år også tenker jeg . Regner med det kommer oppdatering når du har fått kjørt litt :)
Når en engang får kjørt litt i snø, så kommer det nok et lite innlegg.. ;) For min del ble det litt impuls dette kjøpet, men når det dukket opp en slik en i den RETTE fargekombinasjonen.. Samt at jeg kjenner vedkommende som kjørte denne forrige vinter, så ble det bare slik... :cool2:
 

Reimkiller'n

Moderator. BRP G4 pilot
Medlem av ledelsen
Forumsupporter
29 Jan 2008
5.466
4.942
Stor-Trøndelag
Turboen har vel betraktelig høyere dreiemoment enn sugemotor også ved havnivå.
Vanskelig å finne noe konkret på specs om det der.. Ser at det på tunnelen står 116kW +25C De som sitter på formel for temperatur kompensasjon mm kan vel sikkert regne på den ved gitte temperaturer, lufttrykk etc..
 

Reimkiller'n

Moderator. BRP G4 pilot
Medlem av ledelsen
Forumsupporter
29 Jan 2008
5.466
4.942
Stor-Trøndelag
Tipper dette er en grei extrating å ha på en slik "shorty" modell, extra skvettlapp. Slet faktisk litt med kjøling på nypreppa løyper til tross for fin snø og -20 grader her sist uke. Røyner på sleider også når det blir lite snø i sirkulasjon i tunnelen, til tross for isrivere.
1610300293186.png
 
  • Liker
Reaksjoner: t76

Reimkiller'n

Moderator. BRP G4 pilot
Medlem av ledelsen
Forumsupporter
29 Jan 2008
5.466
4.942
Stor-Trøndelag
Er i utgangspunktet motstander av uoriginale greier... Men, begynner å begynner å bli gammal.. 🥴 Liker å se godt i mørket også, så når det da ikke er rom på doningen i form av originale LED ekstra lys, så har jeg da gått til innkjøp av en Lazer LED bar, en ST2 som jeg i dag har montert på riser'n. Det ble egentlig bedre enn fryktet, ble ganske så diskret.. 🙂
 

Vedlegg

  • IMG_20210115_142537.jpg
    IMG_20210115_142537.jpg
    204,6 KB · Sett: 83
  • IMG_20210115_152558.jpg
    IMG_20210115_152558.jpg
    258,4 KB · Sett: 78
  • IMG_20210115_152621.jpg
    IMG_20210115_152621.jpg
    192,8 KB · Sett: 77

Reimkiller'n

Moderator. BRP G4 pilot
Medlem av ledelsen
Forumsupporter
29 Jan 2008
5.466
4.942
Stor-Trøndelag
Hjalp det mye med skvettlappen ift kjølinga?
Absolutt, var aldri over 3 prikker på displayet under kjøring på led. Uten denne da jeg kjørte i Sverige tidligere i vinter ble det både 4, 5 og 6 prikker på det meste under temmelig like forhold. Egentlig samme erfaring med og uten skvettlapp på den gamle 17mod også. Tenker at det er til hjelp for sleidene og, man får mer snø i omløp inne i tunnelen med skvettlapp.
 
  • Liker
Reaksjoner: Nxt LvL

Reimkiller'n

Moderator. BRP G4 pilot
Medlem av ledelsen
Forumsupporter
29 Jan 2008
5.466
4.942
Stor-Trøndelag
Så kom tiden for å selge 550f'n, og oppgradere scooter til kidsa med en nyere og mer moderne doning. Etter å ha vært litt rundt å sett på noen alternativer, så endte jeg opp med en rimelig XM summit 154" i grei tilstand med 7100km på teller'n. Litt småplukk å fixe opp i, men ikke mer enn hva man kan forvente av en slik doning i ok bruksstand. Nytt styre(hadde liggende), justerbar riser, nye luftfilter inntak, nye plugger, nye plastsleider(hadde liggende) ny luftfilter boks(kjøpt brukt) og nye reedventiler. Ellers sjekket og smurt opp boggie, drevet om en tann til 22 oppe, ny olje på kjedekasse samt en runde med owatrol på falmet sort plastikk.. Snart good to go. 😎 Glemte å nevne at panservinger er byttet, hadde liggende et par sorte. Greit å ha noen optiske forskjeller. 🙂
 

Vedlegg

  • received_476922920277610.jpeg
    received_476922920277610.jpeg
    294,2 KB · Sett: 37
  • IMG_20210614_133510_3.jpg
    IMG_20210614_133510_3.jpg
    330,3 KB · Sett: 35
  • IMG_20210619_180303_3.jpg
    IMG_20210619_180303_3.jpg
    295 KB · Sett: 32
  • IMG_20210619_180322_1.jpg
    IMG_20210619_180322_1.jpg
    313,5 KB · Sett: 33
  • IMG_20210619_180333.jpg
    IMG_20210619_180333.jpg
    225,8 KB · Sett: 34
  • IMG_20210619_181016_2.jpg
    IMG_20210619_181016_2.jpg
    273,9 KB · Sett: 36
  • IMG_20210619_181036_2.jpg
    IMG_20210619_181036_2.jpg
    254,6 KB · Sett: 36
Sist redigert:

Reimkiller'n

Moderator. BRP G4 pilot
Medlem av ledelsen
Forumsupporter
29 Jan 2008
5.466
4.942
Stor-Trøndelag
Så var de siste delene kommet i hus, og remontering med nye reeds, ny luftfilter boks samt tilbakestilling av sekundær og montering/justering av ny Dayco variatorreim. Lurte på et QRS-stag som jeg fant i gemakkene til kompisens jr her i workshopen, samt sort bukplate. Isrivere ble også montert. Fyrte på andre draget, og gikk akkurat like fint som bare en e-tec kan! 😎
 

Vedlegg

  • IMG_20210625_132146_4.jpg
    IMG_20210625_132146_4.jpg
    298,3 KB · Sett: 32
  • IMG_20210625_132154_3.jpg
    IMG_20210625_132154_3.jpg
    248,9 KB · Sett: 31
  • IMG_20210625_132204_1.jpg
    IMG_20210625_132204_1.jpg
    315 KB · Sett: 26
  • IMG_20210625_152718_1.jpg
    IMG_20210625_152718_1.jpg
    270,1 KB · Sett: 27
  • IMG_20210625_160018_5.jpg
    IMG_20210625_160018_5.jpg
    295,1 KB · Sett: 29
  • IMG_20210625_160104_1.jpg
    IMG_20210625_160104_1.jpg
    354,4 KB · Sett: 34
  • IMG_20210625_165419_2.jpg
    IMG_20210625_165419_2.jpg
    278,6 KB · Sett: 33
  • Liker
Reaksjoner: Pinhead1974 og t-trim