POLARIS pro rmk 800 2013 fuske! hjelp!

27 Des 2013
6
0
Hei

Jeg har en 2013 mod pro rmk 800 der under kjøring så er det akkurat som ei turtallsperre som slår inn på +/- 3000 RPM.
har sjekket den stoppe enheten i gasshendelen at den fungerer. Til tider så kutte den også når man tappe mye på gassen så kutte motoren også kommer den nesten med engang og kan fortsette å gi full gass.

motorlampa kommer også opp når dette skjer.

jeg får ikke lest av feilkoder :( vet ikke om jeg gjør noe feil.

parklys/bremse lampen lyser også konstant. vi trodde det kanskje var fukt som gjor dette, men ser ikke ut til at det er det. bremselyset lyser ikke konstant.

Alt jeg vet som er blitt gjort feil er at for noen uker siden ble det fylt 20l 98 istede for 95 bensin, men vi har kjørt scooteren helt tom og fult opp med ren 95. pluggene ser helt fin ut med rett farge.

noen tips til hva som gjør at dette skjer?
#prøveÅreddePåska!

noen spørsmål så skal jeg prøve å gi så gode svar som mulig!
 
Høres ut som bryter i gassklippa, men vart usikker utifra det du skriver over her, det har ingenting å si om du fyller 95oktan eller 98oktan på den, da polaris ikke er ømfintlig overfor det, scootern har faktisk bare godt av 98oktan
 
Høres ut som bryter i gassklippa, men vart usikker utifra det du skriver over her, det har ingenting å si om du fyller 95oktan eller 98oktan på den, da polaris ikke er ømfintlig overfor det, scootern har faktisk bare godt av 98oktan
hei

vi prøvde og dempntere gasshendelen på scooteren og tokk ut denne knappen/bryteren.og startet scooteren mens den var helt ute og da stoppet scooteren nesten med engang vi gidd gass og når vi trykte inn bryteren så gunne vi gi full gass. vet ikke om det er nokk testing eller som den fortsatt kan fuske og gi feile verdier til ECU eller noe?
 
Tps er throttle possison sensor (sikkert litt dårlig engelsk, men det får bare våge seg) og er da en sensor som forteller ecu hvilken posisjon spjellene inni spjellhuset har, som da igjen bestemmer mengden bensin som motor skal ha. Den kan juster selv om man har verdiene den skal ha, men forhandler er nåkk enklest å bruke.
 
hei

vi prøvde og dempntere gasshendelen på scooteren og tokk ut denne knappen/bryteren.og startet scooteren mens den var helt ute og da stoppet scooteren nesten med engang vi gidd gass og når vi trykte inn bryteren så gunne vi gi full gass. vet ikke om det er nokk testing eller som den fortsatt kan fuske og gi feile verdier til ECU eller noe?
Jeg fjernet den dritten og monterte dødmannsnor i stedet.
Feilkode leses ved å holde inne bremsa og trykke set i display.