POLARIS Pro rmk 800 2012 specs

Et340Pro

Kråknes Auto
11 Jan 2013
199
17
Talvik
Helleu. Påbegynt turbo prosjekt på en 2012 pro rmk 800, og ser etterhvert at æ ikke kan drive med slikt, da æ blir helt oppslukt... :eek::p

Tingen e, splitta blokka for å bytte veivtetninge, og i forbindelse med det så oppdaget jeg to ting; stor slitasje på snekke hjulet på olje/vannpumpe aksling, samt at tidligere eier har hatt rådelager havari, som har endt med sprikk i blokk og medfølgende dårlig reprasjon arbeid:tdown::tdown:

Sprikken er nu ordnet, og tankene går til akslingen.
I den forbindelse ser jeg at det er meget lite info ang lagerklaringer på både messing lagrene her, og øvrig veiv og rådelager, klaring i sylinder OL. Polarisforhandler har enda ikke klart å svare på dette, og finner egentlig lite fornuftig på nett foruten om at blokkene til polaris er maskinert med horrible toleranser...:spy:

Spørsmålet er egt om noen her har info om dette, evt en manual der klaringer og slikt e oppgitt, sånn at en får bygd en motor som ikke bare går godt, men også er i god stand:cool:

På forhånd takk!
 
Doner noen kr til forumet så kan du laste ned verkstedmanualen. Der står nok sikkert alle dimensjoner.
 
  • Liker
Reaksjoner: Et340Pro
Litt generell info, kanskje du finner det du leter etter:

Screenshot_20191116_224506.jpg
Screenshot_20191116_224525.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: t-trim og Nyheim
Hvor finner jeg forresten donasjons-siden?

Men husk at det er under 2 uker til neste donasjonsperiode (varer ett år)