Helleu. Påbegynt turbo prosjekt på en 2012 pro rmk 800, og ser etterhvert at æ ikke kan drive med slikt, da æ blir helt oppslukt...
Tingen e, splitta blokka for å bytte veivtetninge, og i forbindelse med det så oppdaget jeg to ting; stor slitasje på snekke hjulet på olje/vannpumpe aksling, samt at tidligere eier har hatt rådelager havari, som har endt med sprikk i blokk og medfølgende dårlig reprasjon arbeid
Sprikken er nu ordnet, og tankene går til akslingen.
I den forbindelse ser jeg at det er meget lite info ang lagerklaringer på både messing lagrene her, og øvrig veiv og rådelager, klaring i sylinder OL. Polarisforhandler har enda ikke klart å svare på dette, og finner egentlig lite fornuftig på nett foruten om at blokkene til polaris er maskinert med horrible toleranser...
Spørsmålet er egt om noen her har info om dette, evt en manual der klaringer og slikt e oppgitt, sånn at en får bygd en motor som ikke bare går godt, men også er i god stand
På forhånd takk!
Tingen e, splitta blokka for å bytte veivtetninge, og i forbindelse med det så oppdaget jeg to ting; stor slitasje på snekke hjulet på olje/vannpumpe aksling, samt at tidligere eier har hatt rådelager havari, som har endt med sprikk i blokk og medfølgende dårlig reprasjon arbeid
Sprikken er nu ordnet, og tankene går til akslingen.
I den forbindelse ser jeg at det er meget lite info ang lagerklaringer på både messing lagrene her, og øvrig veiv og rådelager, klaring i sylinder OL. Polarisforhandler har enda ikke klart å svare på dette, og finner egentlig lite fornuftig på nett foruten om at blokkene til polaris er maskinert med horrible toleranser...
Spørsmålet er egt om noen her har info om dette, evt en manual der klaringer og slikt e oppgitt, sånn at en får bygd en motor som ikke bare går godt, men også er i god stand
På forhånd takk!